Jag bytte däck nu i våras till 305*30*19 bak och 255*40*18 fram orginal var 285*35*19 bak och 245*40*18 fram
Nu har den blivit känslig så at antispinnen går in med ibland. Enl uträkningarna skall det inte skilja mer än 0,58% differens vilket inte skall påverka.
Någon som känner igen problemet.
Antispin
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Antispin
Det ska vara 4.3% i skillnad på rullomkretsen mellan fram och bakdäck, vilket det är med originaldimensionerna.
De nya dimensionerna du använder har bara 0.6% differens.. vilket gör att den blir känsligare då bakdäcken rullar för fort i förhållande till framdäcken.
De nya dimensionerna du använder har bara 0.6% differens.. vilket gör att den blir känsligare då bakdäcken rullar för fort i förhållande till framdäcken.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Antispin
Misstänkte at det var det som var problemet, måste det vara skillnad på 4,3% minst för at det inte skall bli problem, vad händer om det skiljer mer än 4,3% ?
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Antispin
Man kan säga att det är som vanligt; det får dif'a nån procent i rullomkrets.. men då från utgångsvärdet (4.3% skillnad).. så 3.7-5.1% är ok (av vad jag har testat). Sen är det ju bara åt ena hållet som den blir känsligare. När bakdäcket rullar långsammare i förhållande till framdäcket så blir den mindre känslig.inge skrev:Misstänkte at det var det som var problemet, måste det vara skillnad på 4,3% minst för at det inte skall bli problem, vad händer om det skiljer mer än 4,3% ?
Använd länken i min signatur om du vill räkna. Hade du haft 35-profil på bakdäcket så hade det vart ok... kanske värt att byta om det är mycket problem.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Antispin
Tack för info.
Finns inte 305*35*19 på Vredstein som jag har
Men om jag går ner till 35 profil fram skall det klara sig enl. Min uträkning.
Får se hur jag gör, det är inget stort problem ,
Kan ju koppla bort det med knappen när det händer.
Nu vet jag vad det beror på vilket var det största problemet
Finns inte 305*35*19 på Vredstein som jag har
Men om jag går ner till 35 profil fram skall det klara sig enl. Min uträkning.
Får se hur jag gör, det är inget stort problem ,
Kan ju koppla bort det med knappen när det händer.
Nu vet jag vad det beror på vilket var det största problemet
Re: Antispin
Finna massa programmerare som kan ändra t.ex. rullomkrets https://www.google.se/webhp?sourceid=ch ... mmer+15008
Billigare än att byta däck, och ett fungerande antispinn kan vara mycket lönsamt...
Billigare än att byta däck, och ett fungerande antispinn kan vara mycket lönsamt...
ZR1-11