NYA HEMSIDAN

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
pabo
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 20
Blev medlem: tis okt 26, 2010 22:29

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av pabo »

Hej,

Försöker svara på några frågor nämnda i ovan inlägg:

Eventuell medlemsinloggning på forumet:
Detta är för närvarande något som ej är beslutat, dock är det under diskussion, och jag måste vara ärlig och säga att det nog lutar åt att man ska vara medlem för att kunna ha konto på forumet. Forumet driftas på klubbens bekostnad, och sköts av medlemmar som jobbar på ideell basis. Forumet har primärt alltid varit ämnat för medlemmar, dock har det varit svårt att upprätthålla detta i praktiken. Är man som icke-medlem aktiv på forumet, och inte sett någon annan anledning till att bli medlem, så kanske detta är skäl nog att bli medlem. Klubbens aktiva medlemmar jobbar konstant med att skapa ett mervärde för våra medlemmar, ett mervärde som i många fall endast kommer att vara tillgängliga för just medlemmar. Årsavgiften är lägre än kostnaden för en fulltank.

Sponsorers exponering på nya hemsidan:
Vi i projektgruppen, samt styrelsen är fullt medvetna om skillnaden i exponering mellan gamla samt nya hemsidan. Att det av några besökare kan anses vara en sämre placering tycker vi att vi lyckats kompensera rätt bra genom att exponeringen sker på nästan samtliga sidor och inte bara på förstasidan, vilket var fallet på den gamla sidan.

/pabo
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av Tersan »

pabo skrev:Detta är för närvarande något som ej är beslutat, dock är det under diskussion, och jag måste vara ärlig och säga att det nog lutar åt att man ska vara medlem för att kunna ha konto på forumet.
Jag har haft samma diskussion i andra föreningar, och är lite kluven... att tillåta icke-medlemmar ökar inläggen på forumet, vilket även medlemmar tjänar på. Å andra sidan är det som sagt lite trist med folk som åker snålskjuts... en del föreningar löser det genom att ha delar av forumet låsta, och/eller en liten märkning av profil/inlägg med att det är en medlem som skrivit. Nåt för CCS kanske?
pabo skrev:Sponsorers exponering på nya hemsidan:
Vi i projektgruppen, samt styrelsen är fullt medvetna om skillnaden i exponering mellan gamla samt nya hemsidan. Att det av några besökare kan anses vara en sämre placering tycker vi att vi lyckats kompensera rätt bra genom att exponeringen sker på nästan samtliga sidor och inte bara på förstasidan, vilket var fallet på den gamla sidan.
Här står jag på er sida. Som medlem och besökare tycker jag att det ser ok ut med nuvarande sponsorplaceringar.

Fortfarande inga planer på en mobilanpassning eller anslutning till TapaTalk för att öka aktiviteten på forumet?
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av Janne Strandberg »

I Internet Explorer ser jag sponsorerna längst ner på sidan, men i Google Chrome finns de inte alls. Är det bara jag som har så? :cry:
Vänliga hälsningar
Janne S
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av Tersan »

Janne Strandberg skrev:I Internet Explorer ser jag sponsorerna längst ner på sidan, men i Google Chrome finns de inte alls. Är det bara jag som har så? :cry:
Jag ser loggorna i både Explorer och Chrome på datorn. På platta och telefon har jag bara Chrome, och där syns de också.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av Janne Strandberg »

Knepigt,
jag ser sponsorloggorna i Explorer, men inte i Chrome webbläsaren på "fasta" datorn (windows 7).
Jag ser inte loggorna i min Chromebook (Chrome OS).
Jag ser loggorna i chromewebbläsaren i min Nexus 5 mobil (Android 5.0.1)
(Jag är inloggad i Google med gmail.)

Vad har jag missat? :?: :?: :?:
Vänliga hälsningar
Janne S
pabo
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 20
Blev medlem: tis okt 26, 2010 22:29

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av pabo »

Janne, kan det vara så att du eventuellt har någon slags ad-blocker påslagen i Chrome. Det har varit orsaken i ett annat liknande fall.

//Pabo
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Re: NYA HEMSIDAN

Inlägg av Janne Strandberg »

Stort tack PABO, så var det naturligtvis. Nu funkar det som det ska.
Inte juste av herr AD Blocker att inte gilla våra sponsorer :) .
Vänliga hälsningar
Janne S
Skriv svar