Lite bilder och historia om renovering av en C5 -99 där frågeställningen blev.Bra skick eller Vrak mer likt vrak i mina ögon.
Efter antal renoveringar som mest bestod av MB SL mm blev det ett uppehåll med husrenovering och stall,ponny tävlingar med tjejerna i 12 år så var den epoken över och garaget tömt på hästtäcken,stövlar,grimmor och allt annat som hamnat där.
Det började inte så bra snöstorm 19 tim t/r i 70 km/t väl hemma spola av is o snö in o låta torka i par dagar innan demontering.

Bort med allt som är i vägen lite lättare att komma åt fågelboet under huven bytte svänghjul,remspännare,löphjul o remmar, men blev det tyst. Ja i 3 min sen vaknade fåglarna igen gjorde en djupdykningen i forumet och fann svaret (Good Year Gaterback) sen blev det
tyst som en mus..

Bilden ovan där låg svetstråden kvar efter en ganska amatörmässig ombyggnad skarvar o sladdar hit o dit.

Allt som går,skruvar gångjärn lösa delar etc blästras ed-lackas (liten yrkesskada) eftersom det är mitt arbetsområde.

Dags för en ny runda många skruvar är det.

Efter glasfiber rep av bakre delen av tröskellåda där någon försökt att lyfta bilen samt lack av tröskel och insteg som av bekvämlighetsskäl fick lackas på plats eftersom det var limmat. Bilen hemma och nu börjar jobbet med lite finlir av elen,bromsar,dropplänkar ut med säten förarsätet givetvis sprucket så det blev att åka till Blomqvist i Rockneby.

Reglering på stolen var trasig gick inte att få tag på endast plastdelen så det blev att göra en egen

Fortsättning följer...