Buller

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
Micke S
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: ons sep 24, 2014 17:39

Buller

Inlägg av Micke S »

Hej. Är sedan nga veckor en nöjd C7-ägare, 2016 z51. Har lite funderingar kring soundet. Vid kallstart är det ett mkt gott ljud, men det avklingar efter 20-30 sek. Vet ngn varför? Jag har alltid den elektroniska ljudinställkong inställt på racing....

Mild-to-wild omkopplare som man kan köpa för ngn 1k sek, öppnar den mer än standardinställningarna enl ovan?

Headers, vad ger de i ljud och effekt? Är det pengar i sjön pä en så här modern bil?

Tacksam för synpunkts!!!
VETTGIRIG!
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 212
Blev medlem: tis jun 10, 2008 20:51
Ort: Flen

Re: Buller

Inlägg av 427cobra »

Om du tar bort säkring #42 (Avgasventil 2) så står klaffarna öppna hela tiden. Vill du ha mer ljud så är det bara att byta avgassystem.
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Re: Buller

Inlägg av johced1974 »

Hej Micke,

Hade själv en C6:a med andra headers och catbacks, lät jätte häftigt men lät fan i mig konstant också. Dånet på motorvägen var ju inte kul i längden erkänner jag nu i efterhand.

Har nu en 2016 C7 Z51 och också ställt in avgasljudet/systemet på Track. Kallstart är riktigt häftig - högt varv och mycket ljud, låter också mycket gott när man gasar, men jag uppskattar mycket (och min fru) att dånet vid cruising är helt borta.

Jag tror inte det har med åldern att göra - precis över 40. :D

Just my two cents.

//Johan
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Micke S
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: ons sep 24, 2014 17:39

Re: Buller

Inlägg av Micke S »

Håller med Johan. Frågan är om man få till "startljudet" eller liknande, när man vill med mild2wild-remote...? Eller blir det samma ljud som ommman lyfter säkringen eller kör i trackmode? Nån som testat?
VETTGIRIG!
Skriv svar