Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
POWER77
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: ons apr 08, 2015 19:59

Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Inlägg av POWER77 »

Hej, är det någon som lyckats få tag i nya Cup2 däck?
De säljs inte i Europa, Hedin bil som är generalagent svarar inte. Michelin kan inte ta in dem i Europa då jag involverade både svenska och halva Michelin i Europa, jag har även noterat att mönstret skiljer på de fransk tillverkade Cup2 o de amerikanska. Original är 335/25-20 o 285/30-19 Cup 2. Har kört dem på Nürnburg och de sitter väldigt bra. Så inget annat än riktiga R-däck är av intresse, köpte inte bilen för att åka på led o köpa glass utan för att köra ifrån Porsche RS på banan.
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Re: Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Inlägg av johced1974 »

Letade lite jag med men hittade inga. Tråkigt och lite konstigt.

Förslag är tirerack.com - de har allt. Jag skulle föreslå att du kollar om de kan skicka till Europa (fast jag tror inte det).

Annars, om du har ingen annan lösning, så fraktar jag mycket från USA, du skulle kunna skicka till min leverantör i California så hämtas de där av speditören med leverans hem till dig. Ganska enkelt.

Jag har själv en C7 Z51 med Cup 2 och skulle aldrig köra på annat. Även min granne som jag kör mycket med köpte Cup 2 till sin 911 och är så förbaskat glad jag lyckades övertala honom hur viktigt det var. Han hatar sina original däck (han kör över deras förmåga). Däcken är helt underbara.

Finns på johan@cass.se om du skulle vilja gå vidare.

//Johan
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Inlägg av Torch Red »

Jag har köpt däck från Tirerack i USA. Fungerade alldeles utmärkt. Leverans till dörren. Oemballerade däck men oskadade. Jag kunde följa leveransen hela tiden. Samma beställning men ett gick via Paris ett annat via Frankfurt. Tull och moms tillkom.
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Re: Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Inlägg av johced1974 »

:D
Torch Red skrev:Jag har köpt däck från Tirerack i USA. Fungerade alldeles utmärkt. Leverans till dörren. Oemballerade däck men oskadade. Jag kunde följa leveransen hela tiden. Samma beställning men ett gick via Paris ett annat via Frankfurt. Tull och moms tillkom.
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
POWER77
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: ons apr 08, 2015 19:59

Re: Corvette c7 Z06 med Z07 däck Cup2

Inlägg av POWER77 »

Jag löste det med shopusa, dock har de höjt sina priser rejält på båtfrakten så nu måste man hitta något annat bra sätt att frakta.
Skriv svar