Ny C7 ägare - fler frågor

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Ny C7 ägare - fler frågor

Inlägg av johced1974 »

Hej,

Enligt förra tråd äger jag en sprillans ny C7 Z51 som används som tänkt. Lite funderingar (AK racing - flika gärna in här).

1.
Vad kan/ska jag göra med bilen. Funderar på i steg ett att byta bromsvätska innan Mantorp - viktigt eller inte?

2.
Funderar på att byta belägg inför Mantorp - viktigt eller inte=

3.
Det står i manualen att man ska byta vätska i bakaxelen efter första track day - några åsikter någon?

4.
Annat som bör böras inför track day?

5.
Fy fan vilken bil. Har kört ban-preppad c6 i 5 år - denna modellen är helt obeskrivligt! På tusen punkter!

Tack,
Johan.
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Användarens profilbild
jurre
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 30
Blev medlem: fre sep 18, 2015 8:06

Re: Ny C7 ägare - fler frågor

Inlägg av jurre »

När det gäller bromsar så se till att "köra" in dom enligt track prep guiden. Jag misstänker att jag slarvade lite med det och i kombination med att jag inte kylda bromsarna ordentligt så fick jag efter mitt Mantorp besök en lätt obalans i fram, förmodligen så brändes det fast materia från beläggen på skivorna(eller hur man nu säger). Eller kanske ännu hellre, byt till rejsigare belägg.

Som du säger, C7:an är riktigt grym och snabb på bana som den är, efter mitt första besök på Mantorp var jag ca 4 sekunder snabbare på varvet jämfört med min M3 e92. Stor skillnad mellan bilarna med mig som förare och med samma körstil.

Lycka till
C7 2015
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Re: Ny C7 ägare - fler frågor

Inlägg av johced1974 »

Såg nu när jag läste manualen att första oljeservice för de som har Z51/torrsump oljesystem är efter 80 mil. Skönt att upptäcka det - har kört 80 mil. :D
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Skriv svar