Några små fix på C7'an. Vad har ni gjort?

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 212
Blev medlem: tis jun 10, 2008 20:51
Ort: Flen

Några små fix på C7'an. Vad har ni gjort?

Inlägg av 427cobra »

Inte så mycket man kan göra på en ny C7'a men lite har det blivit...

Side skirts lackade i Carbon Flash metallic
Bild

Klätt in bakluckans insida.
Bild

Hylla i facket bakom multimedia displayen
Bild

Bild

Skrapskydd på bågarna under kylaren (målat dom svarta efter fotot). Plastskydd från USA skulle kosta 1000kr!!! Inte dom snyggaste men skyddar bra.
Bild
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Användarens profilbild
jurre
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 30
Blev medlem: fre sep 18, 2015 8:06

Re: Några små fix på C7'an. Vad har ni gjort?

Inlägg av jurre »

Ja, det finns ju inte mycket att göra än att småfixa lite. Din hylla var ju smart, den ska jag nog kopiera. Jag har inte gjort något även om jag köpt stenskottsfilm till backspeglar, bakom framhjul etc etc så har dom inte kommit på plats. Hade planer på att byta reflexer och sidoljus mot något mörkfärgat eller klarglas men har hittills inte kommit till skott med det heller.

Dock, det som stör mig nu är att jag inte sitter riktigt som jag vill, speciellt med hjälm på huvudet. Jag är 187 cm lång och har svårt att hitta en bra position när man ska köra lite inspirerat, typ bankörning. För att få plats måste jag köra fram stolen en bit, luta ryggstödet bakåt, vilket gör att man hamnar lite liggande, med fötterna för nära pedalerna och armarna för långt ifrån ratten. Måste hitta en lösning på detta, byta till racingstol eller liknande, någon som sett eller vet vad för lösningar som finns ?
C7 2015
Användarens profilbild
johced1974
Rookie
Rookie
Inlägg: 91
Blev medlem: tor dec 17, 2015 19:03
Kontakt:

Re: Några små fix på C7'an. Vad har ni gjort?

Inlägg av johced1974 »

jurre skrev:Ja, det finns ju inte mycket att göra än att småfixa lite. Din hylla var ju smart, den ska jag nog kopiera. Jag har inte gjort något även om jag köpt stenskottsfilm till backspeglar, bakom framhjul etc etc så har dom inte kommit på plats. Hade planer på att byta reflexer och sidoljus mot något mörkfärgat eller klarglas men har hittills inte kommit till skott med det heller.

Dock, det som stör mig nu är att jag inte sitter riktigt som jag vill, speciellt med hjälm på huvudet. Jag är 187 cm lång och har svårt att hitta en bra position när man ska köra lite inspirerat, typ bankörning. För att få plats måste jag köra fram stolen en bit, luta ryggstödet bakåt, vilket gör att man hamnar lite liggande, med fötterna för nära pedalerna och armarna för långt ifrån ratten. Måste hitta en lösning på detta, byta till racingstol eller liknande, någon som sett eller vet vad för lösningar som finns ?
Var har du köpt stenskottsfilmen?
Johan Cederberg
Linköping

2016 C7 2LT Z51 med magnetic ride och 8-stegs automatlåda
2010 C6 1LT banpreppad
Skriv svar