RECALL 2014 CORVETTE C7

Tekniska frågor och diskussioner om Corvette C7
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 125
Blev medlem: fre dec 03, 2010 17:22
Ort: Göteborg
Kontakt:

RECALL 2014 CORVETTE C7

Inlägg av Hasse c5 »

Kolla in detta ni som har nya C7:an

http://www.corvetteforum.com/articles/2 ... absorbers/

hur funkar det när man har tagit in en från USA som eget bruk ? Gäller garantin även i Sverige ?
Eller får man stå för notan själv.


Men denna ovanstående recall är så allvarlig att den måste åtgärdas.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: RECALL 2014 CORVETTE C7

Inlägg av Lars J »

GM brukar ta sina recalls worldwide! Jag har haft några tidigare Corvetter som varit importerade från Usa och det var inga problem. Jag har även en Hummer som jag köpte 2008 i Usa och den fick jag ett "säkerthetsåterkallande" på nu i veckan som jag kostnadsfritt kan åka till någon GM firma och få åtgärdat kostnadsfritt! Så det är säkert inga problem Hasse!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Rys
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: ons okt 23, 2013 18:08
Ort: Örebro

Re: RECALL 2014 CORVETTE C7

Inlägg av Rys »

Har en recall på min C7:a (tankrör) och tog upp det med en firma i Örebro (fd MOBIMA) som i sin tur via sina kontakter anmält in detta. Ärendet har lagts in i juni men än idag så har inget svar till firman lämnats. Någon som har erfarenhet om hur lång tid det kan ta innan man får ok?
/Roland
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: RECALL 2014 CORVETTE C7

Inlägg av Lars J »

Rys skrev:Har en recall på min C7:a (tankrör) och tog upp det med en firma i Örebro (fd MOBIMA) som i sin tur via sina kontakter anmält in detta. Ärendet har lagts in i juni men än idag så har inget svar till firman lämnats. Någon som har erfarenhet om hur lång tid det kan ta innan man får ok?
/Roland
Det skickas ut ett brev till berörda från Corvette Customer Assistance Center i Skärholmen. Där står vilket säkerhetsåterkallande som avses samt att du skall kontakta en auktoriserad Corvette-verkstad. Finns delarna tillgängliga så bör du kunna få en tid för åtgärdande ganska snabbt. Jag har fått mina "recalls" åtgärdade ganska omgående efter jag fått brevet och bokat tid på verkstaden. Har du inte fått något brev utan hittat uppgifterna om "recallen" på nätet så är du förmodligen lite tidigt ute.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar