Orsa Sportbilsfestival 27-28/6

Användarens profilbild
FWH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 28
Blev medlem: sön mar 16, 2014 12:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Orsa Sportbilsfestival 27-28/6

Inlägg av FWH »

Hej!

I år så körs det ett nytt evenemang, Orsa Sportbilsfestival, den 27:e - 28:e Juni.

Mer info: http://www.orsasportbilsfestival.se/
Facebook: https://www.facebook.com/orsasportbilsfestival

Jag (och kanske någon mer) tänkte åka upp från Stockholm till detta.
Jag räknar med att åka upp på fredagkvällen, då man måste vara på plats rätt tidigt för att komma in på finbilsparkeringen.

För att få "finparkering" behöver man anmäla hur många som kommer från klubben.

Om det är någon mer som är intresserad så kan ni väl skriva här, så kan jag ta på mig att förmedla hur många vi blir (om det är OK med alla).

Orsa Sportbilsfestival - premiär 2015

Helgen efter midsommar, den 27 och 28 juni, besöker Sveriges sportbilar Orsa. Det är den vackraste tiden på året i Dalarna och vi kan njuta av sportbilar i alla dess former och färger!

På Orsa sportbilsfestival träffas bilentusiaster, klubbar och företag och eventet bjuder på bilutställning, meet, mässa, provkörning och medåking. Allt blandat tillsammans med god mat, underhållning och happenings.

På lördagen erbjuds provkörningar av nya sportiga bilar, medåkning i extrema sportbilar, utställning med sportbilsklubbar och självklart tar du med din egen sportbil och ställer ut den!

Massor av sportbilstillbehör på mässområdet och aktiviteter som passar till sportbilsentusiaster. Funderar du på att bli sportbilsägare så kan du få svar på alla dina frågor under dagen!

Träffa auto motor & sports redaktion och kända sportbilsteam - passa på att fråga dem om deras upplevelser!

På lördagskvällen blir det Allsång med Kalle Moraeus med gäster på Udden i Orsa.
Bokning av biljetter sker här

Det planeras även en rockkväll på Sveriges vackraste folkpark, Skeer i Orsa. Mer info om detta kommer inom kort.

Söndagen erbjuder Siljancruising med underbara vyer och trevliga stopp längs vägen. På Leksand Sommarland avslutas cruisingen och sportbilshelgen med ett lunchstopp där ni kan välja att äta på en av deras tre olika restauranger. Vill ni visa upp er bil i parken under lunchen är ni välkomna att försiktigt köra in och parkera i parken. Övriga bilar står gratis på den bevakade parkeringen!

Välkommen till en "helt vanlig helg" i sportbilens tecken i Orsa!
Festivalinformation

Lördag 27 juni - Den stora festivaldagen
Plats: Tallheds Flygfält, Orsa
Öppettider: 10-16
Entré: 100 kr per person, barn upp till 12 år gratis
Svart C6 Competition 2008
Användarens profilbild
FWH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 28
Blev medlem: sön mar 16, 2014 12:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Orsa Sportbilsfestival 27-28/6

Inlägg av FWH »

Från arrangören:

Hela Orsa och en vacker Corvette C7 välkomnar Club Corvette Sweden till vår festival!
Vill du följa med klubben med din Corvette?
Kontakta Peter Hansson
070-353 73 76
peter-susanna@clubcorvette.se
Svart C6 Competition 2008
Skriv svar