Långt till garaget Hjälp mig gärna!

Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 900
Blev medlem: ons jul 21, 2004 9:07
Ort: Stockholm

Långt till garaget Hjälp mig gärna!

Inlägg av Terner »

Hej,
Har ju varit med i klubben till och från under ett par årtionden och haft mycket kul och många forumdiskussioner med detta glada gäng!

Ett litet problem har dock uppstått i mitt Corvettedyrkande. Jag flyttade till Sthlm för drygt ett år sedan men har Vetten och garaget med all utrustning kvar i Helsingborg. Med 56 mil till garaget blir det inte mycket kört eller mekat och det är urtrist ju.

Därför kom jag på den eminenta ide´n att lägga en tråd här för att se om någon har något närmare åt mig.

Det kan vara en plats för bara bilen eller plats för bil och lite småplock eller efter förslag. Finns det plats någonstans där man kan umgås och pilla lite med bilarna samtidigt så är det ju en fördel såklart!

Jag är nybliven pensionär och har mekat med bilar och mc samt annat kul hela mitt liv så lite erfarenhet att gräva ur finns allt. Har gott om tid nu när jag inte jobbar och är en hjälpsam kille med nära till ett gott skratt! Fråga gärna mina Helsingborgsvänner där jag delat garage med ett 20-tal andra entusiaster bl a Lars Johansson C6Z06, och Detlev med C3 coupe liksom jag.

Hör av er till hans@terner.eu om någon av er kan lindra min Corvetteabstinens :)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)