Justering av halvljus

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Pettersson
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 29
Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
Ort: Linköping

Justering av halvljus

Inlägg av Pettersson »

Nån som har i minnet hur justeringsmekanismen till strålkastarna ska funka...? Min "golden rod" sitter fast tror jag...har lossat allt nu och den går runt i "luften" så att säga men monterat på plats går den ej att snurra utan att den svarta "plastlåsningen" följer med, hört att det är vanligt att "goldrodden" går av min är hel "än så länge"... är det tänkt att den gängade delen som går genom plasthjulet ska snurra/gänga sig i plasthjulet? Min sitter fast kanske är det som är felet,fattar inte riktigt hur det är tänkt, för se om nån kan/orkar förklara...Bifogar en bild på eländet...inte min men samma.
Även om nån vet om det går att få tag i delar till detta..? Kan vara svårt har jag förstått på usaforum.

Mvh Micke
Bilagor
oldhl_assem5.jpg
20150725_104951_resized_zps8667bc10.jpg
20150725_104951_resized_zps8667bc10.jpg (32.7 KiB) Visad 7147 gånger
Användarens profilbild
oelarse
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 47
Blev medlem: tor jun 02, 2016 14:58

Re: Justering av halvljus

Inlägg av oelarse »

Her er en god beskrivelse med bilder som viser lysjustering på C5 som jeg håper er til nytte :D

http://www.corvetteforum.com/forums/c5- ... tment.html

mvh Øystein
Pettersson
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 29
Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
Ort: Linköping

Re: Justering av halvljus

Inlägg av Pettersson »

Hej & Tack
Ungefär samma som den "usatråd" jag kollat, som jag fattar måste mitt problem vara att den svarta gängade skruven sitter fast i "plasthjulet" verkar som allt går runt så det blir ingen justeringseffekt...problemet är att den inte vill släppa trots smörjning mm blir man för våldsam lär det gå sönder....
ja ja bara att prova igen...nån som vet om delar om det går sönder, vill ju inte köpa hela ljusupphängningen för dyra tusenlappar...

//Micke
Pettersson
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 29
Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
Ort: Linköping

Re: Justering av halvljus

Inlägg av Pettersson »

Har löst mitt problem nu "hoppas jag" från tidigare i tråden ,(mitt problem måste vara att den svarta gängade skruven sitter fast i "plasthjulet" verkar som allt går runt) Svaret är att den ska gå att gänga i "plasthjulet"...mitt satt fast som "kriget" och var defekta så jag fick byta "gängskruv"....


//Micke
Skriv svar