förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
vandee
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör feb 13, 2016 9:54

förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av vandee »

Har bytt blinkers reläet som harvade och till slut gav upp, det som uppkommer efter installation av nytt relä från vette parts är att vänster sida rusar, dock ej hela tiden men mestadels. Högersida har blinkers lite hicka men dock hyfsad normal fart. Ska tilläggas att det innan byte funkat bra förutom reläet som successivt blivit sämre, jämn hastighet på båda sidorna.

HAR kollat alla lampor funkar i båda blinkerskretsarna, Har ju kopplat ifrån en del kontakter i samband med relä byte men dessa är original kontakter och korrekt ditsatta, jag ska dock i morgon riva ut allt o kolla så det inte är nå kabelknas men, jag fattar inte var felet kan ligga. Är inte bäst på el så det blir nog Mekonomen här i Piteå som får kolla på den om jag inte hittar nått själv.

Vore tacksam för lite tips på vad och var jag kan börja fundera.

Dan // 2001 zo6
Användarens profilbild
oelarse
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 47
Blev medlem: tor jun 02, 2016 14:58

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av oelarse »

Hei .

Har du sjekket hazard switch bryter i dashbordet ? Denne har kontaktsett som får dårlig kontakt og da slutter blinklysene tidvis å fungere .

Jeg måtte bytte denne ifjor på min 00 modell og lagde denne bruksanvisningen som viser hvordan den skiftes :D
http://www.corvetteclub.no/forum/10/7478
Håper denne infoen kan være til hjelp .

mvh Øystein
01 blinklys.jpg
vandee
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör feb 13, 2016 9:54

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av vandee »

Jag har bytt reläet till ett nytt och det är då problemet började. Märkte dock att den tjuvar ström, laddade batteriet fullt igår och idag bara t 2 pinnar på C-Tec:en
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av Jerka »

Kolla jordanslutning till blinkers
Byt alla blinkerslampor ,
kolla att Du fått rätt relä

/ Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av Lascore »

Fick du ordning på blinkersen? Jag sitter med liknande problem, höger blinkers rusar...alla lampor hela. :)
vandee
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör feb 13, 2016 9:54

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av vandee »

ej fått ordning på det ännu ska byta alla lampor o se om det funkar annars är det väl att beställa ett nytt relä om det kan vara det som är trasigt eller fel modell på det jag fick. fortsättning följer.
N-tune
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 31, 2013 15:28
Ort: Sundsvall

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av N-tune »

Reläsats för LED blinkers löser ofta även dessa problem(utan att man behöver byta orginal blinkersrelä).
Finns hos AK-Racing.
vandee
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör feb 13, 2016 9:54

Re: förslag emottages tacksamt, blinkerelände

Inlägg av vandee »

Har fått tips och kollat av en mek smurf gällande vetter, det jag fick när jag köpte från vetteparts var ett EU relä det som ska sitta är ett USA relä då det är en USA bil så anskaffas och dit monteras i vinter.
Skriv svar