Hittade en Millenium yellow 02 cab M6 efter en längre tids letande, ser fram emot en något lugnare period av meckande mot tidigare Chevor senaste var en 89a Iraq-Z 350TPI T-top måste säga att C5an är ett ordentligt lyft
Problem som jag hittat är en något svajig bränslemätare samt att låset till mitt consolens lock har gett upp annars fungerar allt annat och den verkar ha varit mycket väl omhändertagen genom åren, bilen kommer från ett dödsbo och har endast gått cirka 350mil på dem senaste 6 åren
Bilen har Corvette club märken här och där så tidigare ägare har varit med i klubben, jag köpte den på bilfirma.
Ska försöka gå med i klubben så fort det går
//Mats
Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut
Hejsan !
Svajig bränslemätare är nog "vanligt" på C5 or. Sök här på Forumet så hittar du säkert
nåt tips för att fixa till det !
Lycka till med bilen ! ( gult är ju snyggt ! )
Svajig bränslemätare är nog "vanligt" på C5 or. Sök här på Forumet så hittar du säkert
nåt tips för att fixa till det !
Lycka till med bilen ! ( gult är ju snyggt ! )
Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut
Tack !
Ja förstått att det är rätt vanligt med strulande soppa mätare, ska slaska i lite " STP " få se om det är nåt i beläggningsväg som kanske ställer till det dem står ju stilla en hel del och särskilt den här som stått stilla väldigt mycket sista åren.
Det är nåt med den gula färgen tycker den är helt rätt
//Mats
Ja förstått att det är rätt vanligt med strulande soppa mätare, ska slaska i lite " STP " få se om det är nåt i beläggningsväg som kanske ställer till det dem står ju stilla en hel del och särskilt den här som stått stilla väldigt mycket sista åren.
Det är nåt med den gula färgen tycker den är helt rätt
//Mats
Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut
Grattis till en fin c5 cab. Jag väntar på att NBV ska bli klara med min automat låda så man får njuta lite av både sommar och bil.
Min tank mätare var lite seg förra ägaren körde väldigt lite och tankade aldrig fulltank av någon anledning. Så vid min första tankning fyllde jag fullt och mätaren kom bara till 3/4. Men efter att kört några mil så steg den sakta men säker och har kommit igång fint nu vid senaste tankningen gick den upp till fullt direkt. Men om den fladdrar och rycker verkar det mer som ett el fel eller dålig kontakt min va nog bara lite trög.
Bild på min finns på länk nedan.
http://www.garaget.org/?car=394580
Med vänlig hälsning, Mike
Min tank mätare var lite seg förra ägaren körde väldigt lite och tankade aldrig fulltank av någon anledning. Så vid min första tankning fyllde jag fullt och mätaren kom bara till 3/4. Men efter att kört några mil så steg den sakta men säker och har kommit igång fint nu vid senaste tankningen gick den upp till fullt direkt. Men om den fladdrar och rycker verkar det mer som ett el fel eller dålig kontakt min va nog bara lite trög.
Bild på min finns på länk nedan.
http://www.garaget.org/?car=394580
Med vänlig hälsning, Mike
Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut
Ska pröva att tanka upp den fullt får se om det hjälper, grattis själv till en riktigt fin cab du också, lycka till med lådan det brukar vara så att dem ryker förr eller senare tyvärr men nu ska du klara dig så länge bilen lever.