Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

Tjena,
Tänkte bara höra med er hör på forumet om någon känner till denna vetten i Halmstad?

http://www.blocket.se/halland/Corvette_ ... 9.htm?sa=1

Tackar!
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Tersan »

Är den folierad eller lackad?
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

Den är lackad. Tydligen plastdippad innan?
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

Ingen som ens har en tanke? :roll:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lars J »

Till och börja med så stämmer inte regskylten så första frågan är varför man inte vill visa reg-numret. Har du det så är det enkelt att gå in transportstyrelsen.se och kontrollera fordonsuppgifterna, hur många ägare den haft i Sverige, etc. Många bilar är importerade, en del är justa andra har lite lurig historik. Kolla noga och ta ett carfax om det är en importbil!!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

jo, jag har reg nr, har kollat upp den, den har varit krockad, total loss i US. Därav priset. Undrar bara hur försiktig jag bör vara...eller bör man backa i 10/10 fall?

Tack för ditt svar!
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lars J »

Lascore skrev:jo, jag har reg nr, har kollat upp den, den har varit krockad, total loss i US. Därav priset. Undrar bara hur försiktig jag bör vara...eller bör man backa i 10/10 fall?

Tack för ditt svar!
Att köpa "billigt" kan bli din dyraste affär någonsin. Ett gott råd är att satsa på en fin dokumenterad bil, räcker inte pengarna idag så vänta! Eller som min far sa till mig en gång i mina unga år: GÅ INTE OCH KÖP ANDRA MÄNNISKORS PROBLEM :idea: Det rådet har inte alltid varit så kul att följa när man varit riktigt sugen på något men det har sparat mig många pengar och framförallt många problem :D

Glöm inte att vilken bil du än köper idag så vill du förmodligen byta upp dig efter några år och då är det kanske inte så kul att sitta med en bil som varit hårt smälld, sk." Lemon " .

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Tersan »

Med den "lacken" och historiken tycker jag att priset är högt. Tveksamt om jag ens skulle chansa på en skrotad bil även om den var billig, det finns ganska gott om C5:or så rätt bil dyker upp förr eller senare.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

Tack för åsikterna, håller med till 100%.
Dock känner jag att allt är till salu för rätt pris, så att säga....självklart är den inte intressant för 170k, inte 160 heller. Får se hur benägen han är att sälja bilen tror jag.

Tack! =)
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Tersan »

Vette Småland hade nyss en C5 cab som var omlackad med dålig finish. Den begärde de 149 tkr för. Dra av 15-20 för privatköp så har du en utgångspunkt när du börjar fundera på vad du vill betala för en bil som varit skrotad. Visst finns det firmor som gör krockskadade bilar bättre än nya, men de här USA-skrotade bilarna tas in via östeuropa och repareras så billigt som möjligt, IMHO.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Lascore
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: sön mar 13, 2016 0:15

Re: Är intresserad av denna c5:an, någon som kan råda?

Inlägg av Lascore »

Jo, men så hade den gått nästan 20k mil + plus dålig lack, sliten interiör mm vilket motsvarar 30-50k....
Men jag hör av vad du säger, över 150k för en skrotad C5 cab trots 11k ärliga mil och fin i övrigt är för mkt pengar helt klart!
Skriv svar