Orolig bak

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Orolig bak

Inlägg av popnit »

Jag ska höra med dom men måste även kolla dom andra tipsen jag fått.
Tar lite tid för jobbet tar all min tid just nu :-(
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Orolig bak

Inlägg av 745 »

popnit skrev:Jag ska höra med dom men måste även kolla dom andra tipsen jag fått.
Tar lite tid för jobbet tar all min tid just nu :-(
Vi har nog alla erfarenhet av hur arbetet inkräktar på fritiden :evil:
Hoppas det löser sig, min erfarenhet är att dom företag som inte hanterar reklamationer snabbt & smidigt brukar försvinna........
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Orolig bak

Inlägg av popnit »

I detta fall handla det inte om någon reklamation då dom har utfört jobbet korrekt, allt efter mina önskemål.
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Orolig bak

Inlägg av Tersan »

Det har ju förvisso hänt att nya delar varit felaktiga, och att firmor som utför arbeten inte gör rätt... :wink:
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Orolig bak

Inlägg av popnit »

Tersan skrev:Det har ju förvisso hänt att nya delar varit felaktiga, och att firmor som utför arbeten inte gör rätt... :wink:
Visst är det så men hjulvinklarna har jag på papper och maskinen ljuger inte, eller?
Det övriga har jag köpt och monterat själv.
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Orolig bak

Inlägg av 745 »

popnit skrev:I detta fall handla det inte om någon reklamation då dom har utfört jobbet korrekt, allt efter mina önskemål.
Bra det är inga små modifieringar du har gjort men nu har du grejorna du vill ha på bilen, nu är det bara inställningarna kvar.
Ta ett samtal med din kompis och berätta om du vill ha bilen stadig som en pansarkryssare eller om du vill att den ska gå att svänga med.
Efter "lite" skruvande & provande hittar ni inställningarna som med rådande förutsättningar passar dig bäst.

Lycka till :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Orolig bak

Inlägg av popnit »

745 skrev:
popnit skrev:I detta fall handla det inte om någon reklamation då dom har utfört jobbet korrekt, allt efter mina önskemål.
Bra det är inga små modifieringar du har gjort men nu har du grejorna du vill ha på bilen, nu är det bara inställningarna kvar.
Ta ett samtal med din kompis och berätta om du vill ha bilen stadig som en pansarkryssare eller om du vill att den ska gå att svänga med.
Efter "lite" skruvande & provande hittar ni inställningarna som med rådande förutsättningar passar dig bäst.

Lycka till :D
Det är kanske så man måste göra? Klart inte säkert att z06 inställningarna passar på min bil med dom delarna.
Men först måste jag kolla så inget är defekt.
Ska snart besiktiga den och ska då be dom skaka den som fan så att jag ser att det inte finns några glapp eller andra problem.
Jag tackar så länge för all hjälp.
Återkommer med besked...
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Orolig bak

Inlägg av Tersan »

popnit skrev:
Tersan skrev:Det har ju förvisso hänt att nya delar varit felaktiga, och att firmor som utför arbeten inte gör rätt... :wink:
Visst är det så men hjulvinklarna har jag på papper och maskinen ljuger inte, eller?
Förhoppningsvis inte, men även om maskinen är perfekt så brukar det finnas en människa nånstans i processen. :wink:
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Orolig bak

Inlägg av popnit »

Det är ju sant!
Ska be dom kolla igen till våren.
Skriv svar