Felkod 13

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarvisningsbild
svammel12
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån aug 23, 2010 21:28
Ort: Huddinge

Felkod 13

Inlägg av svammel12 » fre jul 21, 2017 8:21

Hej alla C4 ägare :D
Har fått felkod 13.....Open oxygen sensor curcuit.
Vad innebär det och vad kan det vara som orsakar det?

Användarvisningsbild
oelarse
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jun 02, 2016 14:58

Re: Felkod 13

Inlägg av oelarse » tis jul 25, 2017 13:47

Kanskje denne infoen kan hjelpe :

mvh Øystein


CODE 13
Trouble Code 13 indicates that the exhaust stream oxygen-content sensor (O2 sensor) is not responding as expected. When cold, the sensor is 'biased' by the ECM to about 450 millivolts. Before it warms to at least 600 deg F (315 deg C) it acts as an open circuit and when the ECM reads it, it reads the 450 mV bias. The ECM expects the sensor to warm in a short period of time and begin sending its own voltages. The general conditions for this code getting set are:
? engine running at least 2 minutes
? coolant temperature at least 50 deg C (122 deg F)
? O2 voltage not fluctuating (i.e steady between 350 and 550 mV)
? TPS signal above idle
? all above conditions met for 60 seconds

Typical causes may include:
1. Defective or degraded O2 sensor
2. Deposit-contaminated O2 sensor (running leaded fuel, RTV silicone deposits etc)
3. Corroded/defective O2 sensor connection
4. Defective sensor ground circuit
5. Defective connection at ECM
6. Defective ECM
NOTE: If codes 21 and/or 22 are also present cause '4' above should be checked first.

Användarvisningsbild
svammel12
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån aug 23, 2010 21:28
Ort: Huddinge

Re: Felkod 13

Inlägg av svammel12 » ons jul 26, 2017 21:31

Tack Öystein för svaret :)
Har beställt ny "oxygen sensor" misstänker att den felar och ger fel signal när motor blir varm.

Skriv svar