Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
JanneH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 19, 2016 16:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av JanneH »

Hej,
Detta ämne förefaller varit uppe tidigare - men inte för just en 84 vad jag kan se då jag har försökt att söka i tidigare trådar. Har besiktigat min 84 för ett par veckor sedan (köpte den i april 2015) och den gick igenom rent besiktningsmässigt men vi/besiktningsmannen hittade inte chassinumret ("Primary VIN") - jag har det på vindrutan och på dekal på dörren... Jag har provat via diverse sökningar på Internet, ställt frågor på olika forum och letat även här på Club Corvette Sweden osv. Talat med Transportstyrelsen och Swedac mfl. De tips jag fått på forum i USA mm har inte hjälpt. Jag har namn på alla tidigare ägare och talat med i princip alla inkl. han som ägde bilen då den registreringsbesiktigades 1988. När den registreringsbesiktigades så var detta inte uppe för diskussion. En annan teori är att dessa årsmodeller inte hade detta nummer på chassi/ram och det kan vara så att någon knackade dit det vid reg.bes. men inte skrev upp var...
Har nu körförbud från idag och har tid bokad hos Larmtjänst för att få "identitetskontroll" - blir förmodligen först i mitten av augusti då de har lång väntelista, semester osv. Alla tips på placering på en 84 mottages.
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

På min -93 sitter det instansat på höger huvlås.
Du måste ju kunna göra lika på din, stansar finns att köpa !

Det viktiga verkar vara att det finns ett chassi nummer instansat, sen var det sitter
eller vem som har gjort verkar vara mindre viktigt ! ( Sverige i ett nötskal ! )
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av M Nordin »

skickar ett PM senare i kväll. Jag har VIN på ramen på 2 ställen på min 84.

MN
JanneH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 19, 2016 16:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av JanneH »

Hej Peter Anjou och M Nordin,
Tack för svar och tips. Jag har inga nummer på huvlåsen, men det vore kalas om jag kan få assistans med placeringen på M Nordins 84:a = med lite tur så har jag samma placering på min 84. Tackar på förhand!
Mvh.
Janne
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 689
Blev medlem: mån maj 24, 2004 12:29
Ort: Mammas mage...

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av M Nordin »

kolla PM!

M
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av Vettemannen »

Det kan sitta i hjulhuset (bakre höger) på ramen. Det går att stansa in det själv med stansar man köper. De måste vara 7 mm höga.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
JanneH
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 19, 2016 16:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av JanneH »

Hej,
Tack för alla tips!
Tipset från Morgan om vänster ramben hjulhus fram, dvs. innanför främre innerskärmen (lossas/tas bort) och sitter instansat på utsidan på vänster ramben. Det stämde för min bil också.
Mvh.
Janne
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: Chassinummer/VIN placering på C4 1984?

Inlägg av Vettemannen »

JanneH skrev:Hej,
Tack för alla tips!
Tipset från Morgan om vänster ramben hjulhus fram, dvs. innanför främre innerskärmen (lossas/tas bort) och sitter instansat på utsidan på vänster ramben. Det stämde för min bil också.
Mvh.
Janne
Jag ska kolla det där på min oxå!!

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Skriv svar