Hej ! Som många andra så får väl jag med påpeka att jag är ny på här på forumet...
Med det avklarat så undrar jag om någon vet om temperatur givaren som genererar felkod 15 påverkar ECM mer än att "bara" så att kylar fläkten går hela tiden?
Är det någon som känner till karakteristiken på den givaren?
Felkod 15
Re: Felkod 15
Hej.
Den påverkar mer än bara fläkten. Står så här i min Howell service manual till LT1- och TPI-motorer "Engine coolant temperature affects most systems the ECM controls". Jag kan scanna och maila över några sidor för info/felsökning om du vill.
Den påverkar mer än bara fläkten. Står så här i min Howell service manual till LT1- och TPI-motorer "Engine coolant temperature affects most systems the ECM controls". Jag kan scanna och maila över några sidor för info/felsökning om du vill.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Re: Felkod 15
Tackar för svar!
Byter givaren då den inte verkar fungera inga kabel brott iaf. Undrade mest om jag skulle behöva åtgärda innan besiktning. Men den gick igenom med bravur... fast med lite mer etanol i tanken än brukligt...
Byter givaren då den inte verkar fungera inga kabel brott iaf. Undrade mest om jag skulle behöva åtgärda innan besiktning. Men den gick igenom med bravur... fast med lite mer etanol i tanken än brukligt...
C4 årgång 85 som mest bråkar hela tiden... Men rolig ändå..