Bränslepumpsrelä

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Boogieman
Rookie
Rookie
Inlägg: 72
Blev medlem: sön sep 09, 2007 16:39
Ort: Finspång

Bränslepumpsrelä

Inlägg av Boogieman »

Morsning.

Någon som har råkat ut för att reläet till "soppapumpen" har börjat ge upp hur beter sig bilen då?
Har bytt pump och regulator men den tjuvstannar när den står på tomgång väntar på ny tryckmätare men har inte fått den än.

Kan kontaktytor i reläet bli brända så att kontakten är för dålig?
Någon med några ideer?

Mvh Uffe
Boogieman Corvette -92 LT 1
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: Bränslepumpsrelä

Inlägg av Vettemannen »

Boogieman skrev:Morsning.

Någon som har råkat ut för att reläet till "soppapumpen" har börjat ge upp hur beter sig bilen då?
Har bytt pump och regulator men den tjuvstannar när den står på tomgång väntar på ny tryckmätare men har inte fått den än.

Kan kontaktytor i reläet bli brända så att kontakten är för dålig?
Någon med några ideer?

Mvh Uffe
Det är inte så att den vandrar upp och ner på tomgång? Min vandrar mellan 400 varv och 800 varv. Den stannar ibland på tomgång och den stannar ibland om man gasar till lite och släpper när man typ ska åka in i garaget när man ska över tröskeln.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Boogieman
Rookie
Rookie
Inlägg: 72
Blev medlem: sön sep 09, 2007 16:39
Ort: Finspång

Re: Bränslepumpsrelä

Inlägg av Boogieman »

Mors.
Nej den står stilla i varvtalet men självdör efter ett tag och då är det bara att vrida på nyckeln och den startar direkt.

Uffe
Boogieman Corvette -92 LT 1
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: Bränslepumpsrelä

Inlägg av Vettemannen »

Boogieman skrev:Mors.
Nej den står stilla i varvtalet men självdör efter ett tag och då är det bara att vrida på nyckeln och den startar direkt.

Uffe
Min startar direkt efter att den stannat efter ojämn tomgång. Inlämnad nu och fick samtal idag att nu går den inte alls förutom med startgas. Verkstaden tror att det är bränslepumpen som har gett upp för att den har varit på gång att paja. Dom säger att det kan vara så att på tomgång har den kärvat lite tack vare lite lägre volttal från generatorn men vid gaspådrag har den fått lite mer kräm. Men nu hade den nog tagit fikapaus som verkstaden uttryckte det.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Leif Eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 06, 2008 18:45
Ort: Mjölby

Re: Bränslepumpsrelä

Inlägg av Leif Eriksson »

Hej.

Var nånstans sitter detta relä?

// Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
TheLanzer
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: mån maj 16, 2016 21:21
Ort: Anderslöv

Re: Bränslepumpsrelä

Inlägg av TheLanzer »

På min 85a hittade jag en kall/sprucken lödning på anslutningen till spolen i reläet, om lödning och allmän rengöring av kontakt ytor så funkar det fint igen..
C4 årgång 85 som mest bråkar hela tiden... Men rolig ändå.. :evil:
Skriv svar