Mantorp för Gubbar

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

frisk skrev: Sen får jag ju hålla med om att det är riktigt gamla gubbar som kör C6 Z06:or! :P :lol:
Nu skall du inte vara sur för att jag FÄRGAT håret grått och bytt ut några av mina originaltänder!
Det är väl tur att det finns idioter som betalar dyrt för nya Corvetter som ni LITE yngre kan köpa sen när vi forlorat några hundratusenlappar!

Om jag övergå till att bli seriös för en gångs skull så tycker att åldern spelar ingen roll utan det är hur du är som person om man skall trivas ihop.

Jag tror att problemet också kan bottna i att många som är lite äldre och varit med i clubben i många år samlas i "sina gäng" på sommarmötet m,m och det kan vara svårt som yngre nykomling att känna sig "hemma" då.

Bifogar en länk som ni kan testa hur gamla ni egentligen är!

http://www.vuxenpoang.com/

Själv blev jag 20,4 år yngre, och det är väl därför jag kan umgås med Frisk utan några som helst problem!

Jag ser fram emot våren Frisk så vi kan åka ifrån dig! :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Haha Väl talat Lars! :)
Ja till våren, till våren. Om min bil håller så ska jag inte bli ifrånåkt hehe. Men Z06:an e ruskigt bra :wink: Nån måste dock plocka upp delarna från vägen efter oss som kör gammla bilar. Sant det du säger om träffarna där gärna man pratar med dom gamla välbekanta ansikterna. Där biter man sig lite i svansen om man vill ha med många och då även yngre.
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 114
Blev medlem: fre jul 06, 2007 14:33
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Hej! Har som mål till nästa år att närvara på en del corvette träffar går med i club corvette sweden nu i höst e det tänkt sen får vi se hur det går hehe :D
är helsåld på bilarna iaf :mrgreen:
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 228
Blev medlem: ons aug 23, 2006 10:36
Ort: Mjölby
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Nice car skrev:Hej! Har som mål till nästa år att närvara på en del corvette träffar går med i club corvette sweden nu i höst e det tänkt sen får vi se hur det går hehe :D
är helsåld på bilarna iaf :mrgreen:
Jag håller med dig Nice Car om att vara helsåld på vetten och det kan nog de flesta av oss här hålla med om. Och det är väl det som gör att vi vill träffas - helt enkelt träffa likasinnade. Sedan bör det ju inte spela någon roll om man är ung eller gammal, har en ny eller gammal vette? Bara man har KUL!! :D
Och det har man väl alltid när man köra vette... eller? :wink:
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo det e ju därför vi e här som sagt! :D
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

är det de... trodde de var för att sätta snorungarna på plats vid rödljus racen... :twisted:
Peter Forsberg
CCS nr. 360
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 114
Blev medlem: fre jul 06, 2007 14:33
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

NoTiNg skrev:
Nice car skrev:Hej! Har som mål till nästa år att närvara på en del corvette träffar går med i club corvette sweden nu i höst e det tänkt sen får vi se hur det går hehe :D
är helsåld på bilarna iaf :mrgreen:
Jag håller med dig Nice Car om att vara helsåld på vetten och det kan nog de flesta av oss här hålla med om. Och det är väl det som gör att vi vill träffas - helt enkelt träffa likasinnade. Sedan bör det ju inte spela någon roll om man är ung eller gammal, har en ny eller gammal vette? Bara man har KUL!! :D
Och det har man väl alltid när man köra vette... eller? :wink:
Absolut..Det är med ett leende på läpparna mest hela tiden när man sitter i kärran :D
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

Nice car skrev:
NoTiNg skrev: Jag håller med dig Nice Car om att vara helsåld på vetten och det kan nog de flesta av oss här hålla med om. Och det är väl det som gör att vi vill träffas - helt enkelt träffa likasinnade. Sedan bör det ju inte spela någon roll om man är ung eller gammal, har en ny eller gammal vette? Bara man har KUL!! :D
Och det har man väl alltid när man köra vette... eller? :wink:
Absolut..Det är med ett leende på läpparna mest hela tiden när man sitter i kärran :D
kör du med ett leende även på Mantorp med undrar en nyfiken en???
Peter Forsberg
CCS nr. 360
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 114
Blev medlem: fre jul 06, 2007 14:33
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Vet ej har bara ägt bilen i 2 månader så den som lever får se får väl prova först fast det verkar kul att få sträcka ut testa lite sina förar begränsningar ,bilen kan nog prestera mer än vad jag klarar av skulle jag tro iaf utan att veta säkert 8) .. har kört på bana innan fast med mycket tyngre bil + sämre bromsar än vad jag har nu nöjd foppa med svaret? coolt namn 8)
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

Nice car skrev:Vet ej har bara ägt bilen i 2 månader så den som lever får se får väl prova först fast det verkar kul att få sträcka ut testa lite sina förar begränsningar ,bilen kan nog prestera mer än vad jag klarar av skulle jag tro iaf utan att veta säkert 8) .. har kört på bana innan fast med mycket tyngre bil + sämre bromsar än vad jag har nu nöjd foppa med svaret? coolt namn 8)
pst... bara för din info, orginal bromsarna på C5:an är inte så bra som man tror... efter 3 varv på Mantorp gick pedalen i botten för mig vid chikanen... en intressant upplevelse men klarade dock sandfållan med en hårsmån... :twisted:

tja heter man som sin namne kan man ju låna hanses alias med... :wink:
Peter Forsberg
CCS nr. 360
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 114
Blev medlem: fre jul 06, 2007 14:33
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Tackar för infon ang bromsarna foppa ska ha det i åtanke om det blir allvar ,, Fast jag är nog lite för feg +rädd om bilen så jag lär nog ta det försiktigt ändå :lol:
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

det gjorde jag med... men sen VÄXTE hornen... :twisted:
Peter Forsberg
CCS nr. 360
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av goa2head »

Hej såg denna tråd nu haha. Har helt missat denna.
Det va mig du pratade med på Sthlm crusing,och jag menade nog mest
att det va för "gubbar" med glimten i ögat;)

Fast visst är det lite så i jämförelse med dom andra events som jag/vi åker på. Åldern är yngre och mer "Drag på ställena"Jag har haft 4st corvetter och är 29år. Va på väg att gå med i Corvette klubben men kände att det inte riktigt passade mig...mycket för just åldersgränsen och eventsen som anordnas. Och det är mycket sällan jag stöter på någon yngre än mig med en vette.

Visst så är corvette en dyr bil men det är inget hinder för många yngre.
Dom trimmar och kör andra bilar i samma prisklass som C5-C6.
Och tror att C5:an kommer växa inom yngre kretsar.

Det jag gillar är att alla som kör corvette är som en familj... alla hälsar på varann på vägarna och på andra ställen.
Ser fram imot sommaren 2008! Och alla träffar,events mm som kommer.
Vi kanske ses på vägen med gott folk!!
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 190
Blev medlem: sön jun 20, 2004 23:32
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

om en blå musse med vita ränder blinkar på dig kan du väl morsa då me... :wink:

vet hur du känner dig man känner sig en fjortis när man gick me å var under 30 år... å åldern blir ju inte direkt lägre utan högre me åren precis som en annan som nu passerat 40 sträcket å drar upp åldern i klubben... :oops:
Peter Forsberg
CCS nr. 360
Skriv svar