KM 2014 efter snack...
Moderator: ornet
KM 2014 efter snack...
Tack alla ni som gjorde det möjligt att genomföra KM 2014.
vädret var inte på vår sida men det ingår regn i racingen.
Fick prova på att köra i regn för första gången och det vara verkligen nyttigt:)
Nu vet man hur corvetten uppförs sig och har fått kunskaper hur man hantera det
Det är ingen lek det här med KM. Upp kl 6.30 på söndagen och är sedan spänd hela dagen och väntar på tävlingen och när man har kört så ska man köra hem 30mil i regn;)
Tack alla kompisar / Med vänlig hälsning, Ubbe
vädret var inte på vår sida men det ingår regn i racingen.
Fick prova på att köra i regn för första gången och det vara verkligen nyttigt:)
Nu vet man hur corvetten uppförs sig och har fått kunskaper hur man hantera det
Det är ingen lek det här med KM. Upp kl 6.30 på söndagen och är sedan spänd hela dagen och väntar på tävlingen och när man har kört så ska man köra hem 30mil i regn;)
Tack alla kompisar / Med vänlig hälsning, Ubbe
Re: KM 2014 efter snack...
Instämmer med Ubbe. Tack ni som är med och arrangerar.
Det var första gången jag var med ute på banan. Har tidigare hållt mig på läktarn men jag kommer absolut vara med igen.
Det var första gången jag var med ute på banan. Har tidigare hållt mig på läktarn men jag kommer absolut vara med igen.
-
- Nykomling
- Inlägg: 14
- Blev medlem: tor apr 18, 2013 13:19
- Ort: Norberg
Re: KM 2014 efter snack...
Instämmer med föregående, i ett tack till arrangörerna.
Första gången på CCS klubbmästerskap, och första gången fort-åka på bana i regn.
Intressant och hal erfarenhet, med en hel del adrenalin-påslag vid alla hjulsläpp.
Kul, och kommer nästa år igen.
Första gången på CCS klubbmästerskap, och första gången fort-åka på bana i regn.
Intressant och hal erfarenhet, med en hel del adrenalin-påslag vid alla hjulsläpp.
Kul, och kommer nästa år igen.
Re: KM 2014 efter snack...
Hej!
Ja, jag håller också med. Det var kul! Lite mycket nederbörd och påföljande väntan bara, men det blev många varv ändå så jag skall inte klaga. Såg nämligen att jag kört 42 varv(!) i lördags (plus kanske 10-15 varv innan Amigoo-loggningen hoppade igång) och sen blev det 15 varv + 6 varv race igår också! Huvva, huvva! Med Fin-bilen! Avverkade 4 repor på stripen dessutom..!
Det var riktigt skoj att vara med och tävla. Blir ju lite mera nerv och på riktigt då. Man måste skärpa till sig. Värt! Har bara kört Prova På tidigare så det var tävlingspremiär i fullskalaracing för min del. Om än med i princip standard C5'a, Coupé på 350-360 hk, gatdäck och automat... Så att komma 5:a i Km är jag mer än nöjd med! Akta er Tre Amigos, snart kanske jag kör trimmat också!
Tre Amigos... Amigoo Live Timing... Tre Amigoos nu då kanske med tanke på helgens placeringar? Det här är ju bara för festligt!
Ha det bra allihop!
/Magnus
Ja, jag håller också med. Det var kul! Lite mycket nederbörd och påföljande väntan bara, men det blev många varv ändå så jag skall inte klaga. Såg nämligen att jag kört 42 varv(!) i lördags (plus kanske 10-15 varv innan Amigoo-loggningen hoppade igång) och sen blev det 15 varv + 6 varv race igår också! Huvva, huvva! Med Fin-bilen! Avverkade 4 repor på stripen dessutom..!
Det var riktigt skoj att vara med och tävla. Blir ju lite mera nerv och på riktigt då. Man måste skärpa till sig. Värt! Har bara kört Prova På tidigare så det var tävlingspremiär i fullskalaracing för min del. Om än med i princip standard C5'a, Coupé på 350-360 hk, gatdäck och automat... Så att komma 5:a i Km är jag mer än nöjd med! Akta er Tre Amigos, snart kanske jag kör trimmat också!
Tre Amigos... Amigoo Live Timing... Tre Amigoos nu då kanske med tanke på helgens placeringar? Det här är ju bara för festligt!
Ha det bra allihop!
/Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: KM 2014 efter snack...
Hallå.vädret är ju faktor vi ej styr över men under den tid jag varit med var det en mycket god stämning i år och ett regält uppsving......och att se zr1 bil användas gjorde inte saken sämre.självklart börjar ju en känna fler som är med men det var en god luft att andas in där nere....helt enkelt super trevlig helg för oss som är intresserad av racing.sedan gjorde det bara saken en mer intressant när en del körde annat..tex gtr......fler och fler som är riktigt duktiga på detta.....jag känner ett uppsving faktisk.....
Re: KM 2014 efter snack...
Våra kära vänner arrangörerna gör som vanligt ett kanonjobb i det för vissa sporter hopplösa utgångsläget - VÄDRET ! Bara att tacka och bocka för all nedlagd tid Kul att fler och fler tar sig MOD att rulla runt på racingbanan, sakta som fort, för att upptäcka att de skulle gjort det redan för 10 eller 20 år sedan Lugnt och fint o inte glömma att andas så ordnar det sig ! Här en liten redovisning hur det var längst fram i -500hk loppet. De som kom efter måste haft det ännu mysigare, eller... ?? Vi får vänta på Ubbes film...
http://youtu.be/dAjUFRC0L1k
http://youtu.be/dAjUFRC0L1k
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Här kommer ett klipp.https://www.youtube.com/watch?v=CQS_xr0 ... e=youtu.be OBS! Tryck på HD knappen.
Jag fick Nibben att köpa nya regn däck Hade självlite halt med mina r däck som har nästa gått 2000 mil..
Hade andra platsen i Mjölby kurvan och blev så glad att jag glömde stänga vägen för Nibben.
Det här var grymt roligt Jag får tacka att Micke åkte och parkera bilen 9.07 in
Körde med min trasiga växellåda och det gick bra.
ps Jag tycker att det är lagom med sex varv och då kan de med standard bilar köra fullt ut också Vad tycker ni??
Jag fick Nibben att köpa nya regn däck Hade självlite halt med mina r däck som har nästa gått 2000 mil..
Hade andra platsen i Mjölby kurvan och blev så glad att jag glömde stänga vägen för Nibben.
Det här var grymt roligt Jag får tacka att Micke åkte och parkera bilen 9.07 in
Körde med min trasiga växellåda och det gick bra.
ps Jag tycker att det är lagom med sex varv och då kan de med standard bilar köra fullt ut också Vad tycker ni??
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: KM 2014 efter snack...
Racing är kul . Kolla eventuella reglementen innan du börjar modda/trimma, du får mer glädje utav bilen om du kan köra fler tävlingar än KM..........meko skrev:Det var riktigt skoj att vara med och tävla. Blir ju lite mera nerv och på riktigt då. Man måste skärpa till sig. Värt! Har bara kört Prova På tidigare så det var tävlingspremiär i fullskalaracing för min del. Om än med i princip standard C5'a, Coupé på 350-360 hk, gatdäck och automat... Så att komma 5:a i Km är jag mer än nöjd med! Akta er Tre Amigos, snart kanske jag kör trimmat också!
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 2014 efter snack...
Nice, den fighten såg man inte mycket av längst fram...
Ubbe, ser ut som Nibben har lite mer hår på bringan än dig, du måste bli lite tuffare !
O Micke körde om på sitt favvoställe !
Nån som vet om man vågar lägga ut +500 filmen ? Hände ju lite saker... Ni vet vad jag menar... ???
Ubbe, ser ut som Nibben har lite mer hår på bringan än dig, du måste bli lite tuffare !
O Micke körde om på sitt favvoställe !
Nån som vet om man vågar lägga ut +500 filmen ? Hände ju lite saker... Ni vet vad jag menar... ???
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Strålande film, det blev riktigt spännande efter 9 minUbbe skrev:Här kommer ett klipp.https://www.youtube.com/watch?v=CQS_xr0 ... e=youtu.be OBS! Tryck på HD knappen.
Jag fick Nibben att köpa nya regn däck Hade självlite halt med mina r däck som har nästa gått 2000 mil..
Hade andra platsen i Mjölby kurvan och blev så glad att jag glömde stänga vägen för Nibben.
Det här var grymt roligt Jag får tacka att Micke åkte och parkera bilen 9.07 in
Körde med min trasiga växellåda och det gick bra.
ps Jag tycker att det är lagom med sex varv och då kan de med standard bilar köra fullt ut också Vad tycker ni??
Varför köra sex varv Är det inte bättre att köra TA
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 2014 efter snack...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 2014 efter snack...
Bengt skrev: Nån som vet om man vågar lägga ut +500 filmen ? Hände ju lite saker... Ni vet vad jag menar... ???
Nu blev vi andra nyfikna och allt annat än att lägga ut vore att mörka.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: KM 2014 efter snack...
Vet inte om nåt f-bolag är inkopplat..., regskylten.., Försöker kontakta föraren
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Om man inte vill synas så tycker jag att det är ägarens ansvar att ta bort skyltarna .
Kan inte hindras med dagens teknik , där stort sätt alla mobiler har film funktion.
/ Christer
Kan inte hindras med dagens teknik , där stort sätt alla mobiler har film funktion.
/ Christer
/Christer
Re: KM 2014 efter snack...
Rätt, men jag vill vara kompis med alla
Hinner inte ikväll iaf, sitter med ett miljöförläggande från Nacka Kommun
Men det var ju iaf en spännande öppning på +500 racet i regnet.....................
Hinner inte ikväll iaf, sitter med ett miljöförläggande från Nacka Kommun
Men det var ju iaf en spännande öppning på +500 racet i regnet.....................
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Jättelagom!Ubbe skrev:ps Jag tycker att det är lagom med sex varv och då kan de med standard bilar köra fullt ut också Vad tycker ni??
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: KM 2014 efter snack...
Vad hände, vad har regskylten & försäkringsbolaget med saken att göraBengt skrev:Vet inte om nåt f-bolag är inkopplat..., regskylten.., Försöker kontakta föraren
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 2014 efter snack...
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: KM 2014 efter snack...
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Kul! Dina filmer är ju perfa. Bra läge på kameran där bakom stolarna. Kul när man ser lite kupéaction också!
(Vad är det för tidtagarapp du har i telefonen..?)
/Magnus
(Vad är det för tidtagarapp du har i telefonen..?)
/Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Re: KM 2014 efter snack...
Jag bjuder gärna på mina misstag
Blir för mkt arkad med kameran i fönstret...
Kör med Harrys Laptimer. Har extern GPS mottagare XGPS160 som har 10hz uppdatering. Laptimer kostar väl 150 spänn och GPSen 1000. Funkar bra.
Edit: man kan synka med gopro osv.. Men vem bryr sig
Sök på Harrys Laptimer
Blir för mkt arkad med kameran i fönstret...
Kör med Harrys Laptimer. Har extern GPS mottagare XGPS160 som har 10hz uppdatering. Laptimer kostar väl 150 spänn och GPSen 1000. Funkar bra.
Edit: man kan synka med gopro osv.. Men vem bryr sig
Sök på Harrys Laptimer
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 2014 efter snack...
Tycker det är omdömeslöst av ansvariga att släppa ut slicksförsedda bilar när det är regn, som gjort för en incident eller olycka. Blir farligt för både den slicksförsedda bilen och andra bilar i närheten.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: KM 2014 efter snack...
Bra inlägg. Vi får bli lite proffsigare. Jag fick starta 4:a trots 2:a kvaltid..
EDIT : DET ÄR PRECIS SÅ MAN GÖR ÄR JAG NU UPPLYST OM !
Bilar från andra klasser startar efter huvudklassen...mittåt !
Vi har ju grabbar som Skoghag på plats som kan hjälpa till att styra upp.
För tidigt för att diskutera 2015 men det finns alternativ !
EDIT : DET ÄR PRECIS SÅ MAN GÖR ÄR JAG NU UPPLYST OM !
Bilar från andra klasser startar efter huvudklassen...mittåt !
Vi har ju grabbar som Skoghag på plats som kan hjälpa till att styra upp.
För tidigt för att diskutera 2015 men det finns alternativ !
Senast redigerad av Bengt den tor aug 21, 2014 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
På tal om att bjussa på misstag. Här kommer ännu en on-board film från <500-racet
https://www.youtube.com/watch?v=qmF4U0RVIQk
MickeL
https://www.youtube.com/watch?v=qmF4U0RVIQk
MickeL
Mikael Lundholm
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Re: KM 2014 efter snack...
Tråkigt med krascher , jag hoppas verkligen att det inte blev några personskador.Mange_C5 skrev:Tycker det är omdömeslöst av ansvariga att släppa ut slicksförsedda bilar när det är regn, som gjort för en incident eller olycka. Blir farligt för både den slicksförsedda bilen och andra bilar i närheten.
Vi är nog många som undrar varför man valde att släppa iväg bilar med slicks
Tyvärr har det förekommit ett antal incidenter under de senaste åren, och jag hoppas att ansvariga tar det till sig och arbetar för mer & säkrare racing i framtiden, INNAN vi har en olycka med personskador.....................
Ett alternativ till traditionell banracing är TA där risken för olyckor minskas tack vare att man undviker omkörningar & att man får köra i sitt eget tempo samt slipper jaga eller bli jagad utav en annan bil.
Jag vill avsluta med att jag tycker att det är kul att höra alla positiva kommentarer från alla som kört KM och dessutom vill jag tacka alla som jobbar för racingen inom CCS och gratulera KM mästarna
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 2014 efter snack...
Hej,
Vad gäller min film var det bara en avkörning ut i gruset utan vare sig personskada eller några skador på bilen. Körde på R888-or. Berodde på ett rent förarmisstag - gick på gasen aningen för tidigt ut ur chikanen, där det fortfarande var blött. Helt självförvållat alltså. Eventuellt borde jag ha försökt parera mer och räddda situationen. Ställde mig på bromsen och gled fridfullt ut i gruset i stället. Kan diskuteras vad som är bäst i ett sådant läge
Vad gäller min film var det bara en avkörning ut i gruset utan vare sig personskada eller några skador på bilen. Körde på R888-or. Berodde på ett rent förarmisstag - gick på gasen aningen för tidigt ut ur chikanen, där det fortfarande var blött. Helt självförvållat alltså. Eventuellt borde jag ha försökt parera mer och räddda situationen. Ställde mig på bromsen och gled fridfullt ut i gruset i stället. Kan diskuteras vad som är bäst i ett sådant läge
Mikael Lundholm
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Corvette C6 Coupé 2008
American Racing Headers, Callaway honker air induction, NW 102 Spjäll
PFADT Johnny O’Connell Signature Suspension Stage 1
Toyo R 888 r-däck
3:a KM +500 2014
2:a KM <500 2013
3:a KM <500 2012
Re: KM 2014 efter snack...
Vem har inte kört över sin förmågaMikeL skrev:Vad gäller min film var det bara en avkörning ut i gruset utan vare sig personskada eller några skador på bilen. Körde på R888-or. Berodde på ett rent förarmisstag - gick på gasen aningen för tidigt ut ur chikanen, där det fortfarande var blött. Helt självförvållat alltså. Eventuellt borde jag ha försökt parera mer och räddda situationen. Ställde mig på bromsen och gled fridfullt ut i gruset i stället. Kan diskuteras vad som är bäst i ett sådant läge
Och i de flesta fall resulterar det nog bara i försämrat självförtroendet och större ödmjukhet.
Och jag hoppas att vi är överens om att vi bör fortsätta att arbeta för mer racing med färre bil & personskador.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 2014 efter snack...
745 skrev:Tråkigt med krascher , jag hoppas verkligen att det inte blev några personskador.
Vi är nog många som undrar varför man valde att släppa iväg bilar med slicks
Tyvärr har det förekommit ett antal incidenter under de senaste åren, och jag hoppas att ansvariga tar det till sig och arbetar för mer & säkrare racing i framtiden, INNAN vi har en olycka med personskador.....................
Ett alternativ till traditionell banracing är TA där risken för olyckor minskas tack vare att man undviker omkörningar & att man får köra i sitt eget tempo samt slipper jaga eller bli jagad utav en annan bil.
Jag vill avsluta med att jag tycker att det är kul att höra alla positiva kommentarer från alla som kört KM och dessutom vill jag tacka alla som jobbar för racingen inom CCS och gratulera KM mästarna
Hehe tack Göran, som att stjäla godis från barn Inga personskador blev det, dock skadat front samt kylare. Ägaren går inte via F-bolag så jag kunde lägga ut filmen...
Tror att vi skall bestämma formen för KM bana redan höst, i febr. är det för sent... Något som troligen funkar för bana är en halv trackmonday på Mantorp. Då får vi väl med en massa riktiga räserbiler också ? Eller en fredag så att vi kan slagga över o sen ta helg... De öppnar ju efter behov.
Antingen fri körning i 2,5h och startpostition i ett riktigt race baserat på bästa tid på hela träningen. Inga däcksbyten tillåtna under dagen.
Eller fri körning i 2,5h och ett TA race med turordning bästa tid på träning. Kanske ännu bätte om TA omfattar 3 varv eftersom att man inte hinner få upp tempen på däcken annars. Lite säkrare om folk kan gå ut lugnare, sätta en tid, o ha 2 varv kvar.
Tar man en hel dag i anspråk, dvs fri träning 9-12, lunchuppehåll o sedan fri körning en timma vartefter man kör TA 3varv så har man ju 3 timmar på sig.. Man kan ju lätt släppa ut 3 jämnsnabba bilar med 30 sek mellanrum för 3 varv TA o se ser aldrig röken av varandra... På 2h har vi avverkat +30 bilar om Hejdarn o Skoghag basar... Vid Gulflagg kör alla direkt i depå för omstart.
Eller 2st omgångar med 1 varv TA.
Men klubben måste nog bestämma sig i höst, lär av detta år.
För dragracingen så skall förstås SVERIGES BÄSTA STÖRSTA OCH VÄRSTA BILKLUBB vara på TIERP. Men Malmby är ju också bra, regnar maj/juni racet bort har man en chans till i Sept. Och fästet är BÄTTRE på Malmby, sist körde jag 12.7, 12.4, 12.24 på tre försök. Lycka till med att vara så konsekvent på på Mantorp med manuell låda... Ja, Mantorp är skojigt, sova på hotell osv. Men det är dyrt och väldigt omständigt ! Och får dragracing intresserade köra så mycker de orkar där...? Den frågan är redan besvarad många gånger..
Dags att diskutera 2015
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: KM 2014 efter snack...
Bra där Bengt!Bengt skrev:
Tror att vi skall bestämma formen för KM bana redan höst, i febr. är det för sent...
Men klubben måste nog bestämma sig i höst, lär av detta år.
Dags att diskutera 2015
Det är många som har idéer om hur vi på flera plan kan förbättra KM och ni som har förslag tveka inte att ta kontakt med de racingansvariga.
Ju förr dess bättre så saken kan dröftas på racing-chefernas möte.
Rock n Roll!
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: KM 2014 efter snack...
Det är bra med lite ideer kring banracingen.
Vi har som sagt redan börjat diskutera hur vi skall göra, ett förslag är att alla kör tidskörning sen delar man helt alla som kör på mitten och kör en snabb klass och en långsam, men som sagt vi kommer väl att försöka få till ett möte under hösten.
Så alla ideer tas emot sedan får vi se vad som bestäms.
Tacksam för ideer
Mvh
Lasse Borgström
Vi har som sagt redan börjat diskutera hur vi skall göra, ett förslag är att alla kör tidskörning sen delar man helt alla som kör på mitten och kör en snabb klass och en långsam, men som sagt vi kommer väl att försöka få till ett möte under hösten.
Så alla ideer tas emot sedan får vi se vad som bestäms.
Tacksam för ideer
Mvh
Lasse Borgström