nu är det snart dax för flygande kilometern.

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av velasoraptor »

Hej alla nu är det högtid att betala avgiften för flygande kilomtern den 28/6. Det kosta allså 6ookr + 150 för licens för er som inte har detta. Betala in på Mälardalens konto Bank-Giro 137-4883. Skriv Björkvik namn och medlemsnummer.

Ni som kommer från andra klubbar sätter in pengar på samma konto. Men skriver Björkvik namn och regnr på bilen i stället.

Mer info finner ni under clubcorvette.se Kolla under kalendern på CCS (club Corvette racing)

Glöm inte att ta med er något att äta!! kaffe,mackor och dricka eller något sådant. Det finns ingen försäljning av förtäring på platts

Mig når ni på kenta@clubcorvette.se eller på 070-2184419

MVH Kenta
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Tack för ett kul arrangemang !
Det var roligt att få dra ur bilen ordentligt utan
att behöva tänka på, andra trafikanter, fartkameror
och polis !
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av velasoraptor »

Det blev en lyckad premiär på flygande kilometer, alla hade kul utan strul!! Tack till Christer,Lasse,Janne,Andreas och Samuel för att det gick så bra. Vi får hoppas att vi kan fortsätta med detta event. Men det beror på intresset. Av det vi såg var detta mycket positivt. Det var runt 25 bilar på platts varav 19 stycken som körde vilket är bra för en premiär. Lämna gärna era åsikter här på forumet så blir vi dubbelt så många nästa gång.

Till vi ses igen Kenta
Senast redigerad av velasoraptor den tis jul 01, 2014 10:23, redigerad totalt 1 gånger.
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av sven erik »

Vi har nu club corvettes sveriges snabbaste vette.vad som är förvånande är hur ofarligt det är.bana och 401 verkar vara livsfarligt mot detta :D
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Bengt »

Förväntningarna på själva körningen var för min del inte höga, men det var ju skitkul att få gasa av sig utan att behöva hantera en 90graders böj efter rakan :shock:
Kombinationen skitsnack med de andra dårarna och hämningslös framfart var lysande :mrgreen: Tack !

Vetefan hur det gick till men plötsligt stod alla trimmade Z06:or på vänsterkanten, eller var det högerkanten(?!?), o man skulle man köra "final" mot Affe. Riggat ? Troligen :lol:
Iaf, Affes bil liknar mest de där elakingarna i Oblivion... Här en liten filmsnutt då : http://youtu.be/3XzJ2bhB1os
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Ricky »

Det verkar som du måste trampa hårdare på gasen Bengt. :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Bengt »

Ja det finns lite parametrar man kan skruva på i datorn som gör att det blir fullgas när man tryckt ned gaspedalen 1mm, ska testa det :twisted:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Ubbe »

Jag vill tacka alla som gjorde det är möjligt:)
https://m.youtube.com/watch?v=kHG--9kh2Tw
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Lars J »

Flygande kilometern är för mig en rejäl uppstartssträcka, därefter mätning under 1 km och sedan en rejäl bromssträcka :idea:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Corinthian »

Lars J skrev:Flygande kilometern är för mig en rejäl uppstartssträcka, därefter mätning under 1 km och sedan en rejäl bromssträcka :idea:

/Lars/
håller med.. eventet som kördes ser ut att vara 1km dragrace med rullande start...
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Ubbe »

Corinthian skrev: håller med.. eventet som kördes ser ut att vara 1km dragrace med rullande start...
Vi skulle komma upp i 50km/h innan vi passerade dom röda konerna och synkade med varandra och sedan gasa fullt tom svarta däcktrave. Är inte det roligare en att köra fullgas i 1km?
De får väl byta namn då;);)
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av velasoraptor »

Så här kör dom flygande kilometern på Björkvik. Exakt som Ubbes video visar. Kul med komentarer från folk som inte var där en gång. Om någon inte gillar upplägget med flygande kilometern. Gör ett eget event och skaffa en bana på 4 km om ni vill köra på det sättet som beskrivs här ovan om ni hittar någon. Hade vi haft pengar skulle vi haft tidtagning på slut fart. Men för att få råd med det behövs det dubbelt så många som åker. Så till nästa år kanske vi kan ha tidtagning. Det beror på intresset som sagt. Det är alltid svårt att starta upp ett nytt event första gången.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 480rwhp (715nm 612rwnm)
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av Corinthian »

velasoraptor skrev:Så här kör dom flygande kilometern på Björkvik. Exakt som Ubbes video visar. Kul med komentarer från folk som inte var där en gång. Om någon inte gillar upplägget med flygande kilometern. Gör ett eget event och skaffa en bana på 4 km om ni vill köra på det sättet som beskrivs här ovan om ni hittar någon. Hade vi haft pengar skulle vi haft tidtagning på slut fart. Men för att få råd med det behövs det dubbelt så många som åker. Så till nästa år kanske vi kan ha tidtagning. Det beror på intresset som sagt. Det är alltid svårt att starta upp ett nytt event första gången.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 480rwhp (715nm 612rwnm)
jag bara håller med att termen "flygande kilometern" är en annan typ av körning.. och det var lite därför jag inte kom till Björkvik.. för jag var osäker på om jag ville ligga i 300 så länge i skogen, haha. Vissa av oss screen'ar ju eventen efter benämning innan man anmäler sig, det är väl inget konstigt med det?
1km dragrace har jag kört tidigare, senast i Mariestad med en annan arrangör o det är hyfsat kul
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: nu är det snart dax för flygande kilometern.

Inlägg av velasoraptor »

Hejsan Parsa!! Dom kallar ju denna form av körning flygande kilometern nere i Björkvik. Det är många klubbar och enskilda personer som hyr där under flygande kilometern. Det finns ju inga banor som är 4 km lång vilket som krävs för den sortens körning ni menade. Så jag tycker detta var ganska glas klart vad som gällde. INGEN hade missuppfattat detta av dom som kom till Björkvik. Det borde även du ha förstått Parsa. Men som sagt missförstånd blir det i bland. Men nu får du komma nästa gång i stället Parsa. Ha det bra

Höres Kenta
Skriv svar