Det stämmer nog i alla delar, ni är ännu snabbare i år, min bil borde vara något långsammare rakt fram och jag har de facto kört knappt 50 varv totalt i varierat väder med nuvarande aero men man lär sig efter varje varv. Tidsmässigt körde jag faktiskt nästan exakt samma som när jag var där senast för två år sedan, tidsförbättringen (ca 1 sek) i helgen beror nog på nya asfalten som sägs också göra ca 1 sek.745 skrev:Det beror på hur vi ska tolka resultatet.Ubbe skrev:Kul att vingen och splittern gav sån resultat.
Du kunde känna skillnad när ni justerade vingen?det låter som att vingen gör ganska stor skillnad om den sitter rätt
Ska sjäv ner till Mantorp nu och testa bilen med mina modifieringar.Har kört en gång redan men nu ska jag pressa bilen lite till.
Bilen kändes (självklart) stadigare, men det är svårare att känna hur mycket den bromsade på rakorna.
För mig känns det som att Mange var något långsammare än Fredrik och något snabbare än mig, vilket jag tolkar som att Mange har blivit långsammare.
Det kan bero på en mängd olika faktorer tex:
Fredrik och jag har blivit snabbare.
Fredrik & min bil hade den kombination utav drag/downforce som passade underlaget/bana bäst.
Mange har inte hittat optimala inställningarna och inte vant sig vid att utnyttja det extra greppet.
Det ska bli spännande att se hur det går för dig på Mantorp, testar du med & utan
Hur mycket bedömmer du att dina modifieringar har givit hittills
Men som sagt var än är inte sista ordet sagt, och jag tror säkert att Mange kan tjäna en del på Aero frågan är bara hur mycket
Så långsammare vet jag inte men jag är rätt säker på att om jag haft fritt framför mig i sista racet så..
Det man kan konstatera är en snabb Corvetterookie som vågar utmana sig själv och oss med ungefär samma standardmässiga material skulle hänga med och slåss om placeringarna då bilarna genom åren visat sig vara jämna sinsemellan och skillnader mest hänger på muttern bakom ratten.