klubbmästerskapet

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

Jag har inte fått nån inbjudan, tycker det börjar dra ihop sig. dessutom så är jag ruskigt åksugen :D
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Tomten
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 292
Blev medlem: lör okt 18, 2003 23:08
Ort: Stockholm

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Tomten »

Halloj Jake,

Kommer i en brevlåda nära dig nästa vecka. Webformulär för anmälan är också på g.

Racehälsningar

/Tomten
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av goa2head »

Tyvärr kommer jag inte ha råd att åka ner med TIR vetten. Tidigare ras mm har tömt spargrisen helt.
Hade varit grymt att köra strippen och ligga i täten på mästerskapet:).
Hoppas ni får fint väder den helgen:)
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

Håller på å fixar med corvetten inför clubmästerskapet.
kvar att fixa.
*tillslag kylfläkt
*fullgasmappning med kompressor
*ny olja
*ny servoolja
*avgassystemet (låter ganska manligt just nu)

Blev tvungen att kolla vädret, ser inte särskilt lovande ut för söndan :( http://www.yr.no/sted/Sverige/%C3%96ste ... /helg.html
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Lars J »

Har varit regn de senaste två åren, företrädesvis på söndagen. Det är väl bara att hoppas på så bra väder som möjligt och en tävlingsledning som håller koll och vid behov kortar ner träningen så tävlingarna kan köras klart! Vi ses! 8)

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av vette.se »

Hoppas det blir bra uppslutning, kollade precis väderrapporten och just nu så är det sol fredag, mulet lördag, regn söndag eftermiddag men det hinner säkerligen ändras många gånger tills dess.

Vi kommer med 4 bilar, DRM vetten, Gula C5 Z06 dubbelturbon, Insane Racings mattoranga monster och vår röda C6 Z06 ! Dessutom kommer Experience Driving/Castrol C6 Z06an - om de nu inte blir regn hela helgen .....
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 637
Blev medlem: tor sep 08, 2005 11:52
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av MickeW »

vette.se skrev:Hoppas det blir bra uppslutning, kollade precis väderrapporten och just nu så är det sol fredag, mulet lördag, regn söndag eftermiddag men det hinner säkerligen ändras många gånger tills dess.

Vi kommer med 4 bilar, DRM vetten, Gula C5 Z06 dubbelturbon, Insane Racings mattoranga monster och vår röda C6 Z06 ! Dessutom kommer Experience Driving/Castrol C6 Z06an - om de nu inte blir regn hela helgen .....
Det blir kalas det !! 8)

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

Jasså goa2head har ändrat sig ;).

nu lovas det sol hela helgen :D. och bilen är i stort sett klar... blir lite finlir i mappningen till persåker ikväll.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Lars Jakobsson »

Var finns resultaten från strippen?
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

pga tekniskt strul hos tidtagarna osv så undrar jag om det kommer att publiceras några resultat. bilar som vann förlorade, bilar som inte skulle vara med fanns helt plötsligt med, fel bilar utslagna... det verkade bo många buggar i den datorn.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av gbak »

Stul är bara förnamnet!
Jag stod och väntade på att få köra semifinal, när plötsligt finalen avgjordes och tävlingen avslutades................

Här står vi alla uppradade inför första träningsrepan på söndagen:
Bild
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Lars Jakobsson »

Hoppsan, ok... då får man hoppas på bättre tur nästa år :)

Kanske skulle kört en gammal stege istället?
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Lars J »

Strul är väl bara förnamnet!!!!!! Vi var ett par stycken som var inne i tidtagningsboden och förklarade för ansvarig där att detta var åt H-vete. Tjejen som skötte stegen och uppliningen kom också in och sade åt honom att nu slänger vi den påbörjade stegen och börjar om på nytt. KOMMER INTE PÅ FRÅGA blev svaret från ansvarig. Eländet fortsatte med ytterligare tokigheter och fler stopp och fler diskussioner. Det stoppades och diskuterades totalt i ca 2 timmar. Om man räknar ut vad det kostar cluben att hyra Mantorp så är det minst 10.000:- i timmen när vi KAN nyttja banan. Alltså kostade allt skitsnack där inget kördes runt 20.000:- Hade vi kört om stegen när vi bara var en bit in i den så hade det gått mycket snabbare och förhoppningsvis fått ett korrekt resutat.

Min fråga till ansvarig i cluben är, att borde det inte vara cluben som bestämmer, om vi skall köra om eller inte? Som det blev nu så var det en VÄLDIGT OSMIDIG kille i tidtagningsboden som bara sa blankt NÄ!!!!! :evil:

Jag träffade Kenneth Dahlgren på söndagen och han sa att det varit mycket strul när de körde en EM-tävling för några veckor sedan också. SKANDAL är väl ett passande namn! Nä byt ut killen i boden till nästa år och sätt in någon som kan systemet, + de får banne mig se till att det funkar när vi kommer på lördagen och inte börja meka med tidtagningen då!!!

Dock ett stort tack till alla clubfunktionärer som slet och jobbade för att vi skulle kunna köra vårt race! :mrgreen:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

Nu ska jag inte ställa upp med en litania modell värre. Men jag kännde mig lite snuvad på konfekten, åkte dit för att köra bana. Strulet under dragracingen snodde bra mycket träningstid på söndan, slutade med att vi fick 40 min träning innan mästerskapet. jag åkte 4 varv innan bromsarna kokade, när jag hade bytt vätska var tiden slut, men 400 kr varvet i banavgift känns ganska saftigt :shock:. Hade varit fint att få köra långa banan även på lördan nästa år (som vi gjorde 2005 - 2007 vet inte hur det var innan). Nu ska jag kanske vara glad att det inte var långa banan på lördan då mina bromsar faktiskt fixade korta banan

Men som tidigare nämts, bra funktionärer som trots alla motgångar slet vidare för att det skulle bli någon åka över huvud taget. Samt att det var mycket trevligt att mingla runt i det fina vädret. En lyckad träff trots allt

JAG SKITER VÄL I Å LÄGGA IN SMILEYS DÅ!!!!
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Jake »

Justja några bra saker som kanske kan göras om till nästa år. har väl inga jättebra namn på aktiviterna men men.

Banvisning, mycket lärorikt att ha någon kunnig som berättar och föklarar hur krökarna ser ut fungerar osv. Kanon. kan göras när banan görs redo inför träningen.

"formationsvarv" Kan kanske vara ett bra sätt att få fler intresserade av banracing. Dvs man kör "långsamt" (en dragracebil med gatsulor skall mycket lätt fixa tempot) i kö runt banan i "rätt" spår. kanske ett par tre varv så att man för känna på hur det är att köra på banan.

Kanske finns fler idéer där ute.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Lars J »

Jag kan bara hålla med Jake! Funktionärernas arbete skall framhållas samt Thomas Motanders visning av banan var verkligen nyttig. Och även hur det SKALL fungera vid omkörningar så ingen råkar illa ut, utan som Thomas sa att vi alla skall kunna köra hem efter tävlingen.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av 745 »

Jake skrev:Justja några bra saker som kanske kan göras om till nästa år. har väl inga jättebra namn på aktiviterna men men.

Banvisning, mycket lärorikt att ha någon kunnig som berättar och föklarar hur krökarna ser ut fungerar osv. Kanon. kan göras när banan görs redo inför träningen.

"formationsvarv" Kan kanske vara ett bra sätt att få fler intresserade av banracing. Dvs man kör "långsamt" (en dragracebil med gatsulor skall mycket lätt fixa tempot) i kö runt banan i "rätt" spår. kanske ett par tre varv så att man för känna på hur det är att köra på banan.

Kanske finns fler idéer där ute.
Instruktör/medåkare.

Racetaxi.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av 745 »

TACK för allt arbete som har lagts ner!
Jag hadde kul :D och ser framemot nästa år.

Varför inte köra 1 dag dragracing & 1 dag banracing nästa år :?:
Jag skulle tycka det vore kul om vi kunde hyra/låna tidtagningsystem till banracingen.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av vette.se »

Det bästa skulle vara att skippa Mantorp helt och hållet, det är den dyraste banan i sverige så varför vara där :?:

De över 100000kr som läggs på Mantorp skulle kunna utnyttjas på ett mycket bättre sätt, Björkvik 15000kr för en hel helg, Sturup Raceway ligger också däromkring likaså Gotland Ring. Tidtagningsutrustning kostar inga stora pengar så det skulle klubben kunna ta som en engångskostnad från alla pengar som sparas in på att skippa Mantorp - det känns lite som 'det har alltid varit så' och ingen är intresserad av förändringar.

Min röst ligger på förnyelse !
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av ornet »

Styrelsen i CCSR beklagar
Helt oacceptabelt att detta kunnde hända.
För många den största och kanske enda dragracinghändelsen.
Vi skall utreda snabbast möjligt vad som skett och hur detta kunde ska samt hur vi skall säkra kommande arrangemang.
Info läggs ut på racingavdelningen på förstasidan.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: lör jun 12, 2004 20:22
Ort: Tingsryd

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av jonce »

Hej mina vänner! Jag var visserligen på Mantorp under lördagen men jag var endast som åskådare så jag vill inte ge mig in i debatten, men jag känner ändå att jag vill bidra med något o det är ju nåt som hör till Svensk Motorsport, har ni totalt glömt bort en av skandinaviens bästa banor, nämligen Anderstorp Raceway dom har vad jag har hört gjort en ordentlig uppryckning av banan på senare tid, man kan ju åtminstone ägna den en liten tanke det är den värd. Gå gärna in på deras hemsida. http://www.scandinavianraceway.info/ :D :D Mvh Jan
Senast redigerad av jonce den fre aug 14, 2009 22:59, redigerad totalt 1 gånger.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av ornet »

Bra att vi får info om olika banalternativ både för lokala enstaka arrangemang inom alla discipliner, konbana, dragracing och racing samt för Clubmästerskapet där allt skall kunna gå att genomföra.
Förutsättningar både för oss samt för banor förändras.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Ralph
Rookie
Rookie
Inlägg: 64
Blev medlem: fre feb 01, 2008 20:23
Ort: Skåne

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av Ralph »

Så länge man inte bidrar med eget arbete för att ta hand om Mantorp har man kanske inte rätt att gnälla men i detta fallet var det riktigt struligt och största skuggan faller då på Mantorps egen personal.
Ett stort tack till alla er från CCS som drev arrangemanget!
Jag tror att CCS har bra på fötterna för att be Mantorp kreditera en del av kostnaderna och sedan föreslår jag att vi tackar för oss.
Det finns som nämnts ett antal bättre alternativ, inte minst ekonomiskt.

Anderstorp är min egen favorit om man vill köra Corvette på bana. Mycket!! gott om plats så att både långsamma och snabba bilar kan köra tillsammans och den är rätt snäll mot bilen om man vill hålla igen och köra lugnt.
Dessutom kan man köra dragracing på flygrakan utan problem.
Anders förslag på att skaffa egen utrustning är nog ingen dum ide eftersom det nog lönar sig på sikt.

Jag tycker också att vi skall ha en dag för bankörning och avsluta den med tävling. Samma för dragracing, en dag för att träna och avsluta med tävling. Mindre strul och fullt fokus på respektive aktivitet.
På Mantorp blir det varken hackat eller malet och vi spiller onödigt mycket tid på att vänta, speciellt blev det ju så i år.

Ett annat alternativ är att helt separera bankörning och dragracing då har vi större frihet att välja banor.

CCS Racing kan väl kolla upp detta samt andra alternativ och så kunde det diskuteras här tex.

Tack igen och det var ju riktigt mycket trevligt folk på plats så mycket nya ideer har man med sig hem för vintern, vi hade ju också tur med vädret 8).
C6 ZO6 2007
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Banåka generellt

Inlägg av Corinthian »

jag tycker att bokningen av mantorp inte var helt gonomtänkt samt var helt onödig, och håller med anders; lägg pengarna på nåt vetigt istället.

jag åkte dit för banracingen. var tvungen att komma redan lördag morgon för att besiktiga bilen, fick sedan några varv på halva(!) sträckningen.... sen fick man vänta från kl. 11 på lördag fm till kl. 14.30 på söndag em för att få komma ut!
sen fick man bara köra i 40 min innan klubbmästerskapet på 4 varv!? och för detta betalar man 1250 i startavgift + hotellrum + soppa... helt galet!

racing sektionen måste renodla sina verksamheter och komma med klara besked! varför hyra hela mantorp om man ska utnyttja 20% av anläggningen 80% av tiden?
de som vill köra dragracing kan ju boka vilken flygraka som helst! köp ett par racelogic så har ni tidtagning med, kostar knappt 5000:- styck.

annars kan vi ju hyra mantorp och köra superstage på rakan... hur skulle det kännas? lite onödigt skulle jag säga... :twisted:

jag vill ändå tacka alla funktionärer som var med! utan er hade vi inte ens fått komma dit! tack!
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av gbak »

Ja, kanske är det dax att splittra upp mästerskapet i två delar!
Alla verkar ju mer eller mindre missnöjda med årets upplägg.

Jag åkte dit för att köra dragracing, betalade som insändaren ovan dyra pengar för de relativt få repor jag körde.
Lördagen var dock bra, då det fanns gott om tid att träna dragracing.
Men söndagen....... :evil:
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: klubbmästerskapet

Inlägg av 745 »

[quote="gbak"]Ja, kanske är det dax att splittra upp mästerskapet i två delar!

Bra idé
Men det vore kul om vi kunde köra på samma ställe & samma helg, men köra dragracing en dag & banracing en dag.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Skriv svar