ecklers

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: sön aug 10, 2008 14:32

ecklers

Inlägg av bigmoose »

Hej .Jag undrar hur lång tid det tar innan man får prylarna från Ecklers, jag beställde 16/3 och pengarna är ännu inte dragna från mitt konto.Jag beställer ibland från Rockauto.com där dras pengarna direkt och delarna har jag efter 6-8 dagar.MVH bigmoose
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: ecklers

Inlägg av Ricky »

Du har antagligen fått en orderbekräftelse via mail? -Den mailen kan du svara på och fråga varför grejorna inte gått iväg ännu.

Är det någon liten pryl som är restad håller dom som regel ordern kvar till den pinalen kommit in och först då de skickar godset drar de pengar från ditt konto.

Ecklers verkar imo mycket seriösa och svarar omgående på mail osv.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: sön aug 10, 2008 14:32

Re: ecklers

Inlägg av bigmoose »

yes jag har fått en bekräftelse via mail och jag ska följa ditt tips tackar för svar /bigmoose
C5LKPG
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 100
Blev medlem: mån jun 08, 2009 20:39
Ort: Linköping

Re: ecklers

Inlägg av C5LKPG »

Hade samma bekymmer då jag beställde lite småsaker innan jul. Mailade och fick svaret att vissa saker var restade och att hela ordern skulle vara komplett innan den skickades.
Sedan försvann det pengar från kontot och jag väntade en bra stund. Trodde sakerna fastnat i tullen och mailade igen för att få reda på när sakerna gått iväg.
Fick då svaret att grejerna verkade ha försvunnit. Dom skickade nya grejer och en vecka senare kom ett paket hemlevererat till dörren utan omvägen över tullen.
Det slutliga betyget blev toppenbra!
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: sön aug 10, 2008 14:32

Re: ecklers

Inlägg av bigmoose »

fick mail igår om att ordern är packad och skickad,väntar på trackingnummer från UPS.Jag väntar nån dag till innan jag börjar efterlysa paketet.MVH Bigmoose
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 589
Blev medlem: sön nov 05, 2006 19:24
Ort: Uppsala

Re: ecklers

Inlägg av Scania »

Kan ta typ 10 arbetsdagar innan man har det från det datum det skickats från Usa beroende på fraktsätt.
Enklast är ju att hålla lite koll på det via trackingnummret.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: ecklers

Inlägg av Vettemannen »

Jag beställde en katalog hösten -09 och den har inte dykt upp än så visst kan man få vänta. Gjorde om beställningen senare med samma resultat. Fattar inget!!!!

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: ecklers

Inlägg av Ricky »

Enda problemet jag haft med Ecklers är att dom är dåliga på att meddela att varor gått iväg och att ordern är osynlig för köparen då den behandlas/sänts.

Är tex någonting på restorder så berättar dom inte det om man inte frågar utan ordern bara blir liggande tills alla restade delar anlänt.

Tar man kontakt (ringer upp eller mailar) så berättar dom snällt hur det står till och vill man inte vänta på restade delar tar dom glatt bort dessa och skickar resten av vad man beställt.

Detta hanterandet av webb-order är under all kritik år 2010 och då jag påpekade detta fick jag bara till svar att "de just nu inte hade den efterfrågade funktionen".

Detsamma gäller trackingnummer som dom inte sänder köparen per automatik utan man måste själv maila dom och be om detta för att kunna följa sina grejer.

Dock har dom sjyssta rabatter på mycket i sortimentet för oss i CCS.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 156
Blev medlem: sön aug 10, 2008 14:32

Re: ecklers

Inlägg av bigmoose »

Ricky skrev:Enda problemet jag haft med Ecklers är att dom är dåliga på att meddela att varor gått iväg och att ordern är osynlig för köparen då den behandlas/sänts.

Är tex någonting på restorder så berättar dom inte det om man inte frågar utan ordern bara blir liggande tills alla restade delar anlänt.

Tar man kontakt (ringer upp eller mailar) så berättar dom snällt hur det står till och vill man inte vänta på restade delar tar dom glatt bort dessa och skickar resten av vad man beställt.

Detta hanterandet av webb-order är under all kritik år 2010 och då jag påpekade detta fick jag bara till svar att "de just nu inte hade den efterfrågade funktionen".

Detsamma gäller trackingnummer som dom inte sänder köparen per automatik utan man måste själv maila dom och be om detta för att kunna följa sina grejer.

Dock har dom sjyssta rabatter på mycket i sortimentet för oss i CCS.
Jag har samma uppfattning som du.Ha en trevlig corvette sommar 8) MVH Bigmoose
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: ecklers

Inlägg av chevette »

Ricky skrev:Detsamma gäller trackingnummer som dom inte sänder köparen per automatik utan man måste själv maila dom och be om detta för att kunna följa sina grejer.
Jag har precis en order som är på väg och jag fick trackingnummer och en länk med bekräftelsen. Funkar klockrent.
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: ecklers

Inlägg av Ricky »

chevette skrev:
Ricky skrev:Detsamma gäller trackingnummer som dom inte sänder köparen per automatik utan man måste själv maila dom och be om detta för att kunna följa sina grejer.
Jag har precis en order som är på väg och jag fick trackingnummer och en länk med bekräftelsen. Funkar klockrent.
Kalas! :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
redtroll
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 148
Blev medlem: mån apr 30, 2007 8:42
Ort: Malmö

Re: ecklers

Inlägg av redtroll »

Jag ber om ursäkt för att jag lånar tråden ett ögonblick.
Kan någon vänlig CCS´are PM'a mig den aktuella koden till Ecklers, jag har inte senaste tidningen här...
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: ecklers

Inlägg av Turbojet »

Även om Ecklers är en god vän till oss, så ha lite koll på delarna. Monteringskitet till min bakvagn var av uselt skiick (typ China skrot)
Skriv svar