Ett till exempel på plastning på corvette!

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
adde2k3
Rookie
Rookie
Inlägg: 76
Blev medlem: mån maj 15, 2006 19:25

Ett till exempel på plastning på corvette!

Inlägg av adde2k3 »

Såhär såg det ut efter 5-10kg (jag skojar inte)spackel/hönsnät/metallbitar/lim mm tagits bort! Allt var lagat på _utsidan_, så vänstra delen av fronten var 2cm för bred! Det var spackel en bak till skärmens mitt!

Bild

Såhär såg det ut när jag provmonterat skärmen efter att ha vinkelslipat bort resterna av den gamla. Jag fick tag i en skärm till en 69a så jag kunda bara använda främre delen av skärmen + att jag fick gjuta av blinkers-hålet från andra sidan :lol:

Bild

Tyvärr saknas nu hörnet på bilen... så blir att tillverka ett nytt! Mäta sjuttielva gånger med olika metoder för att kopiera och spegelvända hörnet från andra sidan. Nu har jag iaf tillverkat en plugg bestående av spackel och fogskum som sitter på bilen. Den har dessutom rätt form :twisted:

Bild

Här gjuter jag av mitt nyskapade hörn!

Bild

Här är formen. Yes nu börjar det likan nåt!

Bild

Skärmhörnet är nu plastat!

Bild

Nu är allt plastat mot bilen. Min bil är hel igen! Det ser lite muggigt ut pga maskningen med maskeringstejp, men bilen har rätt form och 100% glasfiber!!

Bild

Bild
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

fina lagningar det där!
var det bara det hörnet som var dåligt?
adde2k3
Rookie
Rookie
Inlägg: 76
Blev medlem: mån maj 15, 2006 19:25

Inlägg av adde2k3 »

vett74 skrev:fina lagningar det där!
var det bara det hörnet som var dåligt?
Tack:;) Ska bli riktigt skönt när plastjobbet är klart!

Nån spricka på h. framskärm + en spricka på bakspoilern och lite längst ner typ under nummerplåten bak... kanske 5% av tiden/arbetet med fronten:) Dessa grejer är bara att fräsa upp och hälla ner plast med en tejpbit på baksidan typ:)

#kaross, Typ 75% klar:) Lacken har jag tagit bort med rakblad:)

#chassit är 100% renoverat/genomgånget nu. Nya bussningar överallt, stötdämpare, bromsslangar + belägg, offset trailingarms, bakhjulslager. Alla ramdelar genomgångna/lagade. Bara hopplockning av framvagn kvar.

#motorn i sig är klar och bänkad. Montering av svänghjul/koppling/vxllåda kvar. Sen hänga i den.


Sommarn 2009 here I come!! Ska bli så kul att provstarta sen hihi
Skriv svar