Bättre sent än aldrig, nu starar jag en tråd om min 70:a och vårt gemensamma liv.
Vinterns projekt kommer i huvudsak att innefatta byte av det allra heligaste, självaste hjärtat.
Samt lite kringutrustning.
Inte för att det nuvarande är behäftat med något fel eller på något sätt inte är tillfylles.
Denna min nuvarande uppgraderingen gjordes som ett första steg.
Men jag har alltid velat ha en 427:a.
En 427:a i ett modernt SB, fastade jag för. Under våren inleddes "förhandlingar" med potentiella byggare ower there.
En efter en föll ifrån beroende på deras varierande intresse att göra affär med en Svensk, som dessutom hade en mängd frågor.
Huvudkravet var att allt skulle få plats under original SB huven.
Slutligen gjordes affär med CNC Motorsports och denna
http://www.cnc-motorsports.com/crate-en ... ake-1.html
Högst upp sitter en Quick Fuel 850 mekaniska sekundärer, och utan choke.
Detta efter rekommendation avseende min körstil/användning.
Så mycket som möjligt.
Det finns en liten Videosnutt, på ungefär samma motor, att gotta sig åt.
http://www.youtube.com/watch?v=VYp6zR9f ... w&index=72
Innan det stora lyftet filmade jag den nuvarande motorn, och dess ljud, kan kanske vara bra att ha om intressenter infinner sig.

http://www.youtube.com/watch?v=SsiQu4e9 ... e=youtu.be
Här åker det gamla ut.

För närvarande väntar jag på nytt kopplingshus, det gick inte att justera originalet, utan att startkransen tog i nederkanten.
Som synes ganska mycket att justera.
Hoppas det funkar bättre med det här
http://www.summitracing.com/parts/LAK-15000
Kan väl bara hoppas.
Finns det någon som har erfarenhet?