"Gul Bil" Z06 2002

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Användarvisningsbild
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Mange_C5 » tis apr 07, 2015 19:08

Ubbe skrev:Tack grabbar:)
Håller på att justera in LG GT2 coilovers.
Beställde lite högre markfrigång men tycker det blev väl högt.
Man ska kunna komprimera fjäder lite och skruvade justering ringen mot fjäder.
Vill få ner bilen nu ca 3cm. Vet inte hur många varv man måste skruva?
Mange har du justerat dina?Jag vet att man ska undvika justera, men vill ha den lite lägre;)
Du skall inte fokusera på stuket så mycket som du gör, det är ju performance prylar god damn it! :wink:

Varje coilover blir pga cornerweight individuell om du skall få ut max.
Börja med att kolla om rake blir shysst, därefter upp på vågar och efterföljande corner weight med dig eller dummy vikt bakom ratten, blir en hel del skruvande fram och tillbaka men skruva bara några varv max åt gången tills du fått vikten dit du vill ha den. Kan vara lite klurigt att lista ut vilken man skall skruva på och hur mycket då vikten flyttar runt så att säga

Eller.. så antar jag att du kan skruva lite fram och bak på tex V sida till du hittar bästa kioskstuket och sedan kopierar till andra sidan. :?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong

magnum
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3113
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av magnum » tis apr 07, 2015 19:53

Hejs

Om du komprimerar/trycker ihop fjädern så blir väl bilen högre? Eller hade jag otur när jag försökte tänka?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tis apr 07, 2015 20:00

Mange_C5 skrev: Du skall inte fokusera på stuket så mycket som du gör, det är ju performance prylar god damn it! :wink: Varje coilover blir pga cornerweight individuell om du skall få ut max. Börja med att kolla om rake blir shysst, därefter upp på vågar och efterföljande corner weight med dig eller dummy vikt bakom ratten, blir en hel del skruvande fram och tillbaka men skruva bara några varv max åt gången tills du fått vikten dit du vill ha den. Kan vara lite klurigt att lista ut vilken man skall skruva på och hur mycket då vikten flyttar runt så att säga Eller.. så antar jag att du kan skruva lite fram och bak på tex V sida till du hittar bästa kioskstuket och sedan kopierar till andra sidan. :?


Du har helt rätt Mange:)
Jag måste nog släppa café race om jag ska få bra tider;)
På lördag så ska bilen till hjulinställning för bana och hoppas att han kan få ordning med camber brickor och viktinstälning.
Det ska bli kul att testa den på banan kanske i början på maj;) Hoppas på 2 sekunder bättre på mantorp;)

Hittade den här;)
http://youtu.be/3euiAekwgII

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tis apr 07, 2015 20:07

magnum skrev:Hejs Om du komprimerar/trycker ihop fjädern så blir väl bilen högre? Eller hade jag otur när jag försökte tänka?


Det trodde jag också men på LG2 ska man tydligen göra så.
Skruvade först så att fjädern blev lös 1cm då blev den låg men inte rätt (fick utskällning av Bengt)
Nu har han dragit på semester. Så vi får se om han kan svara här eller Mange;)

magnum
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3113
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av magnum » tis apr 07, 2015 21:52

Hejs

Det verkar som det går att ändra stötdämparens längd.. alternativ 2 på sida 9 i deras beskrivning: https://www.lgmotorsports.com/media/ins ... 2%20C5.pdf
Du får absolut inte bilen lägre genom att öka fjädertrycket!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981

Användarvisningsbild
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Mange_C5 » tis apr 07, 2015 23:25

magnum skrev:Hejs

Det verkar som det går att ändra stötdämparens längd.. alternativ 2 på sida 9 i deras beskrivning: https://www.lgmotorsports.com/media/ins ... 2%20C5.pdf
Du får absolut inte bilen lägre genom att öka fjädertrycket!
Det är skillnad på G2 och GT2 dämparna.
Ubbe har G2 om man tittar på bilderna, GT2 har till skillnad från G2 ställbara bottnar som man kan justera höjd med.
Skall man ändra arbetshöjd på G2 (utan att klabba) så är det en lite mer avancerad operation som kräver stötdämpar specialist, bättre då att skaffa sig drop spindles.
https://www.lgmotorsports.com/tracking- ... ndles.html

Ubbe, jag kan förstå varför Bengt gick bananas :mrgreen:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong

Användarvisningsbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1051
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Corinthian » ons apr 08, 2015 8:59

Ubbe skrev:
Mange_C5 skrev: Du skall inte fokusera på stuket så mycket som du gör, det är ju performance prylar god damn it! :wink: Varje coilover blir pga cornerweight individuell om du skall få ut max. Börja med att kolla om rake blir shysst, därefter upp på vågar och efterföljande corner weight med dig eller dummy vikt bakom ratten, blir en hel del skruvande fram och tillbaka men skruva bara några varv max åt gången tills du fått vikten dit du vill ha den. Kan vara lite klurigt att lista ut vilken man skall skruva på och hur mycket då vikten flyttar runt så att säga Eller.. så antar jag att du kan skruva lite fram och bak på tex V sida till du hittar bästa kioskstuket och sedan kopierar till andra sidan. :?


Du har helt rätt Mange:)
Jag måste nog släppa café race om jag ska få bra tider;)
På lördag så ska bilen till hjulinställning för bana och hoppas att han kan få ordning med camber brickor och viktinstälning.
Det ska bli kul att testa den på banan kanske i början på maj;) Hoppas på 2 sekunder bättre på mantorp;)

Hittade den här;)
http://youtu.be/3euiAekwgII
Glöm inte att börja mäta däckstemperaturer på bana sen, för att kunna finlira hjulinställningarna.
Jag gjorde ganska mycket tester förra året så jag kan tipsa om en en bra grund-setup om du vill (baserad på C6Z06 då förståss.. din är lite tyngre)

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » ons apr 08, 2015 9:53

Corinthian skrev: Glöm inte att börja mäta däckstemperaturer på bana sen, för att kunna finlira hjulinställningarna. Jag gjorde ganska mycket tester förra året så jag kan tipsa om en en bra grund-setup om du vill (baserad på C6Z06 då förståss.. din är lite tyngre)


Tar gärna emot tips;)
Har inte fått mina nya fälgar och däck ännu, så det blir dom gamla däcken, när hjulinställning görs.
Såg att vänster fram var mer slitet än höger (ca 2mm)på insidan. Kan inte det göra skillnad på inställning?
Mange! Det var lite nya grejor att skaffa;)
PS Vi har fått sprängsten på grusvägen, så det kanske är bra med stadsjeep stuket;)

745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av 745 » ons apr 08, 2015 16:46

Ubbe skrev:Det ska bli kul att testa den på banan kanske i början på maj;) Hoppas på 2 sekunder bättre på mantorp;)
Ska bli kul att testa din gamla "skit" :wink:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tor apr 16, 2015 19:59

Ha ha! Jag vågar inte låna ut den till någon längre;)
Har fått mina däck och Oz fälgar 295 fram och 315 bak;)
Dom väger lika mycket som dom gamla hjulen fast det är mer gummi;)
Oz vikt fram 22.5kg
Bak 24'9kg
Nu på måndag ska den besiktigas och sedan byggas om till TA ;)
Jag har vägt in bilen och har inte hunnit lätta den en;) 1538kg med mig i bilen och full tank.
Tankade fullt bara för att buren ska in i bilen och väger 15kg.
Senast redigerad av 1 Ubbe, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1051
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Corinthian » tor apr 16, 2015 20:17

Ubbe skrev:Ha ha! Jag vågar inte låna ut den till någon längre;)...
Ser ut som det saknas några dekaler på bilen, hehe

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tor apr 16, 2015 23:00

Corinthian skrev: Ser ut som det saknas några dekaler på bilen, hehe
Dom sitter under bilen;)
När bilen är tvättad och fixad så blir det dekal trim;)

Användarvisningsbild
mse
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 141
Blev medlem: tis sep 15, 2009 20:04
Ort: Ekerö

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av mse » sön apr 19, 2015 19:11

Ubbe du satsar friskt! Tror du kommer att putsa varvtiderna en del i år. Vingen krängarna och nya däck förstås kommer att göra susen. Det ser riktigt bra ut! :wink:
Ex C5 Z06 2002

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » sön apr 19, 2015 21:11

mse skrev:Ubbe du satsar friskt! Tror du kommer att putsa varvtiderna en del i år. Vingen krängarna och nya däck förstås kommer att göra susen. Det ser riktigt bra ut! :wink:
Vi får se;) Mitt mål är att spöa race factory 1.27.2 innan jag säljer bilen;) http://youtu.be/MNfrnuiIMzo I år vill jag bara komma under 1.30;) på Mantorp;) Det skulle vara kul att få vinna över dig på konbanan;)

Användarvisningsbild
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Mange_C5 » sön apr 19, 2015 22:08

Ubbe skrev:
mse skrev:Ubbe du satsar friskt! Tror du kommer att putsa varvtiderna en del i år. Vingen krängarna och nya däck förstås kommer att göra susen. Det ser riktigt bra ut! :wink:
Vi får se;) Mitt mål är att spöa race factory 1.27.2 innan jag säljer bilen;) http://youtu.be/MNfrnuiIMzo I år vill jag bara komma under 1.30;) på Mantorp;) Det skulle vara kul att få vinna över dig på konbanan;)
Under 1,30 lär du göra utan större problem.
Smaka på 1:26.766, satt med otrimmad men liknande racepreppad C5Z06 (dock utan vinge).
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » mån apr 20, 2015 19:23

Mange_C5 skrev: Under 1,30 lär du göra utan större problem. Smaka på 1:26.766, satt med otrimmad men liknande racepreppad C5Z06 (dock utan vinge).


Det var ingen dålig tid Mange:)
Jag tror nog du får visa hur jag ska köra;)
Har besiktigat vetten idag med nya däcken och det gick bra;)
Fick testa den på en slingrig väg mellan Arlanda och Gottröra (nifsta).
Nu äntligen så är det ingen slingrig Corvette;)
Behövde bara vrida ratten någon millimeter och den svara på en gång!
Har tidigare tyckt att min Audi TT är roligare att köra krokiga vägar men nu är det andra bullar;)
Nu håller jag på med att göra större hål i huven och ska montera nya bromsarna:)

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » mån apr 20, 2015 19:25

Ubbe skrev: Det var ingen dålig tid Mange:) Jag tror nog du får visa hur jag ska köra;) Har besiktigat vetten idag med nya däcken och det gick bra;) Fick testa den på en slingrig väg mellan Arlanda och Gottröra (nifsta). Nu äntligen så är det ingen slingrig Corvette;) Behövde bara vrida ratten någon millimeter och den svara på en gång! Har tidigare tyckt att min Audi TT är roligare att köra krokiga vägar men nu är det andra bullar;) Nu håller jag på med att göra större hål i huven och ska montera nya bromsarna:)


Är inte helt nöjd med höjden bak, vill ha den 8mm högre bak;)

Användarvisningsbild
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Mange_C5 » mån apr 20, 2015 19:43

Ubbe skrev:
Mange_C5 skrev: Under 1,30 lär du göra utan större problem. Smaka på 1:26.766, satt med otrimmad men liknande racepreppad C5Z06 (dock utan vinge).


Det var ingen dålig tid Mange:)
Jag tror nog du får visa hur jag ska köra;)
Nu var det ju inte jag som satte 1,26-tiden om någon skulle få för sig det, men med lite Do or Die-mentalitet så kanske.. :roll:
Helt klart möjligt då det bevisligen gjorts förut. 8)
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » mån apr 20, 2015 20:34

Mange_C5 skrev: Nu var det ju inte jag som satte 1,26-tiden om någon skulle få för sig det, men med lite Do or Die-mentalitet så kanske.. :roll: Helt klart möjligt då det bevisligen gjorts förut. 8)


Kanske är det Toni;)
Efter dagens körning så tror jag också det är möjligt, om jag satsar på instruktör nästa gång;)

Användarvisningsbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1051
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Corinthian » mån apr 20, 2015 20:37

Ubbe skrev:
Mange_C5 skrev: Nu var det ju inte jag som satte 1,26-tiden om någon skulle få för sig det, men med lite Do or Die-mentalitet så kanske.. :roll: Helt klart möjligt då det bevisligen gjorts förut. 8)


Kanske är det Toni;)
Efter dagens körning så tror jag också det är möjligt, om jag satsar på instruktör nästa gång;)
Arkangas körde väl 1'26-nånting med sin innan han började köra normala tävlingar i volvo?

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tis apr 21, 2015 20:08

Corinthian skrev: Arkangas körde väl 1'26-nånting med sin innan han började köra normala tävlingar i volvo?
Jag vet bara att det finns en video på 1.27 Han får väl svara själv men nu har han en glidar Corvette "gubben" ;) Har idag gjort hål i bilen både i huven och för bågen. Nu blir det svetsa och plasta ;) Vill att huven ska likna den här men djupet blir något mindre.
Ps tyvärr kan jag inte svara på PM via mobil eller surfplatta:(
Senast redigerad av 1 Ubbe, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1051
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Corinthian » tis apr 21, 2015 20:33

Ubbe skrev:Nu blir det svetsa och plasta ;) Vill att huven ska likna den här men djupet blir något mindre...
Svetsa? buren ska skruvas/bultas i ramen. om du svetsar den i ramen kan du bli underkänd i besiktning på bana. Du kan heller inte få vagnbok om ramen är svetsad till ramen.. måste skruvas.
(om inte reglerna har ändrats sen jag stoppade i min dvs).

SBF TR 5.8.2.12 Fastsättningsplatta:
Metallplattor svetsade på rörens ändar, möjliggörande fastsättning med skruvar av buren i chassie/kaross, placerade på förstärkningsplattor.
Fastsättningsplattan får svetsas fast i chassi/kaross som tillägg till skruvarna.

Specialfall:
För karosseri / chassi tillverkade i ”icke stål” ex. aluminium är det förbjudet att svetsa skyddsbur mot karosseri/chassi. Endast annan fastsättning av förstärkningsplattor är tillåtet.


Men här har nog Mange_C5 mest kunskap.

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tis apr 21, 2015 21:09

Corinthian skrev: Svetsa? buren ska skruvas/bultas i ramen. om du svetsar den i ramen kan du bli underkänd i besiktning på bana. Du kan heller inte få vagnbok om ramen är svetsad till ramen.. måste skruvas. (om inte reglerna har ändrats sen jag stoppade i min dvs). SBF TR 5.8.2.12 Fastsättningsplatta: Metallplattor svetsade på rörens ändar, möjliggörande fastsättning med skruvar av buren i chassie/kaross, placerade på förstärkningsplattor. Fastsättningsplattan får svetsas fast i chassi/kaross som tillägg till skruvarna. Specialfall: För karosseri / chassi tillverkade i ”icke stål” ex. aluminium är det förbjudet att svetsa skyddsbur mot karosseri/chassi. Endast annan fastsättning av förstärkningsplattor är tillåtet. Men här har nog Mange_C5 mest kunskap.


I min bil så är det stål ram.
Svetsa fast buren är absolut ett måste! Tänker svetsa fast stöden bak och skruva den bakom stolarna.
Mange vi behöver dig igen :)

Användarvisningsbild
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Mange_C5 » tis apr 21, 2015 21:42

Ubbe skrev:
Corinthian skrev: Svetsa? buren ska skruvas/bultas i ramen. om du svetsar den i ramen kan du bli underkänd i besiktning på bana. Du kan heller inte få vagnbok om ramen är svetsad till ramen.. måste skruvas. (om inte reglerna har ändrats sen jag stoppade i min dvs). SBF TR 5.8.2.12 Fastsättningsplatta: Metallplattor svetsade på rörens ändar, möjliggörande fastsättning med skruvar av buren i chassie/kaross, placerade på förstärkningsplattor. Fastsättningsplattan får svetsas fast i chassi/kaross som tillägg till skruvarna. Specialfall: För karosseri / chassi tillverkade i ”icke stål” ex. aluminium är det förbjudet att svetsa skyddsbur mot karosseri/chassi. Endast annan fastsättning av förstärkningsplattor är tillåtet. Men här har nog Mange_C5 mest kunskap.


I min bil så är det stål ram.
Svetsa fast buren är absolut ett måste! Tänker svetsa fast stöden bak och skruva den bakom stolarna.
Mange vi behöver dig igen :)
:mrgreen:

Min båge är enbart svetsad, inte en endaste bult eller bultskalle finns..
Kan utveckla när jag kommer till ett tangentbord.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » tis apr 21, 2015 22:13

Mange_C5 skrev: :mrgreen: Min båge är enbart svetsad, inte en endaste bult eller bultskalle finns.. Kan utveckla när jag kommer till ett tangentbord.


Svetsad är ju bättre än skruvad!
Min svärfar har titta på buren och han har svetsad många rally bilar och sa direkt att buren måste svetsas bak.
Bältet sitter i buren och då behövs det rejäla grejor att få buren på plats!
Kanon att vi har dig Mange:)

Användarvisningsbild
Larzzon
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 282
Blev medlem: tis dec 22, 2009 13:41
Ort: Sandviken
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Larzzon » tis apr 21, 2015 23:22

Ska bli kul att se hur din huv blir :P Har länge gått och klurat på hur man skulle kunna få huven att likna den på en C5R :P
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se

Användarvisningsbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1051
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Corinthian » ons apr 22, 2015 8:21

Larson skrev:...Har länge gått och klurat på hur man skulle kunna få huven att likna den på en C5R :P
En förutsättning är ju att man vinklar kylaren åt andra hållet (framåt i överkant) men det gör bl.a att grus ocj småsten kan åka upp i suget och lägga sig bakpå kylaren i fläkten.

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » ons apr 22, 2015 9:33

Larzzon skrev:Ska bli kul att se hur din huv blir :P Har länge gått och klurat på hur man skulle kunna få huven att likna den på en C5R :P


Det blir för mycket ändringar i motorrummet om det ska bli exakt en kopia (flytta kylaren mm som Andreas är inne på)

Insuget sitter i vägen, så jag får den inte så djup.Det blir nog inte mer än 4.5 mm.
Har sågat i huven tidigare och det påverkar utseende.
Men det blir absolut ett fungerande racing stuk.
När det regnar kommer det inte att hamna på elektroniken;)

Hade tänkt montera buren i helgen men glömde bort att den måste måla också;)
Kör med 2-komp sprayfärg, Undra om jag kan hoppa över grundfärgen???

Användarvisningsbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1156
Blev medlem: ons aug 17, 2005 9:54
Ort: Stockholm, Nacka

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Bengt » ons apr 22, 2015 10:44

Bak skall du svetsa dit en stål platta med svetsade muttrar undertill. Sen bulta ovanifrån.
Så har Finess tänk det(talade med dem om det).
Så blir bågen demonterbar.
Att svetsa bak o bulta framtill känns som hål i huvudet..(verkar tveksamt ur besiktningspunkt)
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final

Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "Gul Bil" Z06 2002

Inlägg av Ubbe » ons apr 22, 2015 17:09

Bengt skrev:Bak skall du svetsa dit en stål platta med svetsade muttrar undertill. Sen bulta ovanifrån. Så har Finess tänk det(talade med dem om det). Så blir bågen demonterbar. Att svetsa bak o bulta framtill känns som hål i huvudet..(verkar tveksamt ur besiktningspunkt)
Svetsa direkt är nog bäst men att få dit mattan igen blir förstås enklare med plattor;)
Att svetsa bakom stolarna är lite riskabelt, när tanken sitter där. Kanske limmar och skruvar.
Idag så limmar man mer en svetsar på bilarna.

Skriv svar