"Gul Bil" Z06 2002
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Du måste bestämma dig Ubbe, luftinsug eller luftutblås ?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
JÄKLAR Christer LUFTUTBLÅS ska det vara Tänk på att jag har semesterBengt skrev:Du måste bestämma dig Ubbe, luftinsug eller luftutblås ?
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Jag med men håller mig till 7% cider o rosévin
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Kul , hör av dig innan så ordnar jag med förtäringUbbe skrev:Hej Göran!
Tack för inbjudan Om jag är ledig då, så kommer jag dit och kollar vad ni håller på med
Köra billigt finns inte med min bil och hur blir det om jag ska rejsa vill jag inte tänka på
, hoppas att även Bengt kan hänga på.
Visst kostar det att rejsa, det här behöver du för att börja:
Skyddsutrustning: Båge, strömbrytare, dragöglor, stol, bälte & kläder från ca 25 tkr om du väljer beg men du har förmodligen både det ena & andra redan eftersom du kör div bankörningar.
Bil: En C5Z06 med R-däck & bra bromsbelägg.
Om du inte redan har ordnat det, tag licens & fixa en vagnbok.
KLART, nu är det bara att börja köra
Frågor på det, hör med mig eller CCS Racing Cup generalen Mange, kontaktuppgifter finns på CCS hemsida under fliken racing.
Om inte förr så kommer du nog att börja efter att ha besökt oss på Mantorp, Välkommen
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Exakt hur många HK får man ha i en C5 kaross ?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Det beror på vad bilen väger med dig i vid målgång.Bengt skrev:Exakt hur många HK får man ha i en C5 kaross ?
Testa här: http://www.spvm.se/vagndeklaration-roadsport.html
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Såg att det är lite frågor i förhållande till CCS Racing Cup:
Luftintag/luftutsläpp i huven som ni diskuterar är helt ok.
Vi kör med vikt/hk, rättvist och flyttar fokus till förarprestation.
Mycket pulver ger mer vikt, om motorn är modifierad mellan insugsspjäll- avgaspackning så finns alternativet att stoppa i restriktor om man inte har lust att köra runt med en nertyngd bil. Målvikt med restriktor är 450hk= 1440kg + ev vikttillägg (dvs med tex ABS blir vikten 1512kg vid målgång).
Reglerna finns på CCS hemsida/racingsektionen
Luftintag/luftutsläpp i huven som ni diskuterar är helt ok.
Vi kör med vikt/hk, rättvist och flyttar fokus till förarprestation.
Mycket pulver ger mer vikt, om motorn är modifierad mellan insugsspjäll- avgaspackning så finns alternativet att stoppa i restriktor om man inte har lust att köra runt med en nertyngd bil. Målvikt med restriktor är 450hk= 1440kg + ev vikttillägg (dvs med tex ABS blir vikten 1512kg vid målgång).
Reglerna finns på CCS hemsida/racingsektionen
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Intressant, såg att man enkelt reglerar vikten med max varvtalet.
En 6 liters maskin byggd på max varvtal på 6000 men med ett jävla vrid under det borde bli fint, på Anderstorp iaf
En 6 liters maskin byggd på max varvtal på 6000 men med ett jävla vrid under det borde bli fint, på Anderstorp iaf
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Jajjamensan, den kan bli riktigt vass.Bengt skrev:Intressant, såg att man enkelt reglerar vikten med max varvtalet.
En 6 liters maskin byggd på max varvtal på 6000 men med ett jävla vrid under det borde bli fint, på Anderstorp iaf
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Du tänker och drar rätt slutsats.Bengt skrev:Intressant, såg att man enkelt reglerar vikten med max varvtalet.
En 6 liters maskin byggd på max varvtal på 6000 men med ett jävla vrid under det borde bli fint, på Anderstorp iaf
Finns ju en anledning till att Corvette rönt framgång i GT racing senaste decenniet TROTS att dem måste använda restriktor. Corvettes racemotor är ju byggd som en lastbilsmotor i karaktären
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Hur har man koll på vad bilen väger
Väger man bilarna vid besiktningen
Väger man bilarna vid besiktningen
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Jag väger min bil hos Söderströms Skrot och Metall i Lännersta.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Man föranmäler bilens minimivikt (bil+ förare), sedan vägs man vid målgång med +/- 1% vågtolerans.Ubbe skrev:Hur har man koll på vad bilen väger
Väger man bilarna vid besiktningen
Ibland som stickprov, ibland samtliga bilar. Vågens vikt gäller, för lätt och man diskas.
Sväng förbi en lastbilsvåg om du inte hittar nåt annan våg och kolla. C5Z06 väger runt 1500 i standardmässigt race skick inkl. förare.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Det kan du strunta i om du inte planerar att köra SLC tävlingar. Det finns hur mycket olika reglementen som helst, du bör bla ta hänsyn till följande när du väljer reglemente, hur många är det som kör, hur mycket tävlingar är det, hur mycket pengar krävs för att vara med och köra m.m.Ubbe skrev:Göran! la in den här" bra info".Läs under 3.4 Kylning (SLC reglementet)
Både Mange & undertecknad valde oberoende utav varandra Roadsport reglementet när vi började fundera på att tävla, och om jag kommer ihåg rätt så körde även Anders (AK-Racing) Corvette i roadsport.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Javisst, Corvetteintresset kostar en del pengar, men är det så mycket dyrare att tävla jmf med att köra Track dayUbbe skrev:Köra billigt finns inte med min bil och hur blir det om jag ska rejsa vill jag inte tänka på
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Hej Ricky,
Vad får du för kilopris
/Tomten
Vad får du för kilopris
/Tomten
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Enligt http://www.skrotpriset.se/ så ligger priset på stålskrot på ca 1.30:-/kg så minus all plast blir väl värdet på bilen runt 1000 - 1500:- eller så..
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Ricky... behåll skrotet
/Tomten
/Tomten
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Jag kan bara se hur mina kvitton har blivit en telefonkatalog745 skrev:Javisst, Corvetteintresset kostar en del pengar, men är det så mycket dyrare att tävla jmf med att köra Track dayUbbe skrev:Köra billigt finns inte med min bil och hur blir det om jag ska rejsa vill jag inte tänka på
Är det så stor skillnad att åka tävling jämfört Track day Nu finns det Trackday när man är nästa ensam och kan få en bra bantid
Ni måste trängas med hembyggda amatörbyggen(FUSK).
Ska det vara tävling så är det Vanliga gatbilar som gäller tycker jag
Det bästa vore om det bara var corvetter
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Ubbe, Det är stor skillnad att tävla jämfört med trackday, mycket mer intensiv körning.Ubbe skrev: Är det så stor skillnad att åka tävling jämfört Track day Nu finns det Trackday när man är nästa ensam och kan få en bra bantid
Ni måste trängas med hembyggda amatörbyggen(FUSK).
Ska det vara tävling så är det Vanliga gatbilar som gäller tycker jag
Det bästa vore om det bara var corvetter
Output/körminut är mycket högre när man tävlar men kostnaden/körminut är också högre pga mindre tid att fördela startavgiften (ca 3000:-/tävlingshelg).
Men vi har också mycket trevligare med grillningar mm på kvällarna.
Vad har dina trackdayavgifter kostat/tillfälle?
Prova att också väga in driftkostnad/körminut (däck, bromsar, bränsle osv) i din säsongsbudget.
Kanske tävla istället?
Hoppas att du och andra kommer till Mantorp 28-29 September och kollar hur det funkar under en tävling.
Om du vill köra mycket bana men kanske inte tävla så är det överlägset billigaste att skaffa vagnbok för roadsport (och CCSR cup ) och sedan så fort vädret ser bra ut och tid finns för stunden, ta dig till i stort sett vilken bana som helst och träna för några hundralappar.
Vad är en bra bantid?
Då behövs jämförelse och för en vettig jämförelse behövs jämförbara förhållanden, dvs att dem man jämför med använder samma tekniska regler, tex som inom CCS R reglerna.
Amatörbyggena har utvecklats till extrem optimering mot tillåtna tekniska regler och det är av naturliga skäl svårt att matcha med en i grunden preppad standardbil även vikt/hk förhållande på pappret är samma.
Vi icke-amatörbyggesförare fokuserar och jämför med de tävlande bilar som i grunden är vanliga gatbilar och låter hembyggena hållas.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Prelbokar 28-29 för lite skoj då
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Hej Ubbe vi vill samma sak "Det bästa vore om det bara var corvetter" .Ubbe skrev:Jag kan bara se hur mina kvitton har blivit en telefonkatalog
Är det så stor skillnad att åka tävling jämfört Track day Nu finns det Trackday när man är nästa ensam och kan få en bra bantid
Ni måste trängas med hembyggda amatörbyggen(FUSK).
Ska det vara tävling så är det Vanliga gatbilar som gäller tycker jag
Det bästa vore om det bara var corvetter
För att vi ska komma dit krävs att vi får ut fler Corvetter på banan och detta görs nog bäst genom att satsa på nybörjaraktiviteter typ Licenskurser & Malmby.
Och för dom som vill gå vidare och börja med tävling(tidtagning) efter att ha kört några nybörjaraktiviteter, erbjuder CCS en säker, billig (genom vissa restriktioner som bla har till syftet att hålla ner kostnaderna) & rolig banracingserie i CCS Racing Cup (klass 2).
För dom som vill satsa ännu mer (dyrare) arbetar vi för att ta fram en serie för Klass 1 bilarna,
men pga lågt intresse för denna klass händer det inte mycket.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=15289
När vi sedan bli tillräckligt många kan vi köra egna aktiviter med bara Corvetter.
Jag hoppas verkligen att både du & Bengt dyker upp på Mantorp.
Håll koll i tråden om CCS Racing Cup efter program m.m. och hör av er om när ni tänker komma så ska jag göra allt för att ni får trevlig vistelse på Mantorp.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Det kan man tyckaUbbe skrev:Ni måste trängas med hembyggda amatörbyggen(FUSK).
Ska det vara tävling så är det Vanliga gatbilar som gäller tycker jag
Trots det blev det Corvette på både 3, 5, 7 & 8 plats i den totala serien 2012 .
Förnärvarande ligger en Corvette på andra plats i den totala serien, kvar har vi racen på
Anderstorp, Falkenberg & Mantorp vilket borde gynna Corvetterna.
Men vi räknar bara inbördes Corvette placeringar i CCS Racing Cup
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Har också Prelbokat den helgenBengt skrev:Prelbokar 28-29 för lite skoj då
Självklart kommer jag att köra på Mantorp nu i helgen Christer
Har monterat bogserögla bak med vajer teknik.
Det blir lite bilder på det i morgon kväll kanske mm
Har gjort isolering av Ac röret och det var ju inte lätt med händer som grytlock
Lycka till på Anderstorp Göranoch Mange Gör nu så att Corvetten ligger på första plats
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Strålande hoppas att det inte kör ihop sig för dig & Bengt utan att vi ses på Mantorp den 28 - 29 September.Ubbe skrev:Har också Prelbokat den helgenBengt skrev:Prelbokar 28-29 för lite skoj då
Självklart kommer jag att köra på Mantorp nu i helgen Christer
Lycka till på Anderstorp Göranoch Mange Gör nu så att Corvetten ligger på första plats
Vi hoppas nog alla att Toni ska kunna knipa 1:a platsen, men ingenting är gratis och han kommer nog att få kämpa hårt, men det är han van vid
Hoppas att ni som deltar i Bankalaset på Mantorp får en trevlig helg
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Skulle vara kul om deltagarna i cupen redovisade vad de gjort med sina bilar, moddningar, fjädring, däck, hjulvinklar, kylning, säkerhet osv.. Om man nu vill ha fler som kör kan man ju börja med det..
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: "Gul Bil" Z06 2002
[quote="Bengt"][/quote]
Jag håller med Bengt Tex vad har Toni gjort med bilen ?? Det verkar vara det ultimata :)och vad har föraren gjort ? . Ps kan passa bra i Corvette Tidningen (reportage)
Skulle ha fått min huv stripad, men montören har fått ryggskott
Har monterat central dammsugare i motorrummet vet inte om det blir så bra ? Får nog krock mellan ventilation på huven och utblåset i skärmen;)
Jag håller med Bengt Tex vad har Toni gjort med bilen ?? Det verkar vara det ultimata :)och vad har föraren gjort ? . Ps kan passa bra i Corvette Tidningen (reportage)
Skulle ha fått min huv stripad, men montören har fått ryggskott
Har monterat central dammsugare i motorrummet vet inte om det blir så bra ? Får nog krock mellan ventilation på huven och utblåset i skärmen;)
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: "Gul Bil" Z06 2002
Toni har inte gjort så mycket som man kan tro, däremot väl avvägda modifieringar och bra materialurval.Ubbe skrev:
Jag håller med Bengt Tex vad har Toni gjort med bilen ?? Det verkar vara det ultimata :)och vad har föraren gjort ? . Ps kan passa bra i Corvette Tidningen (reportage)
Skulle ha fått min huv stripad, men montören har fått ryggskott
Har monterat central dammsugare i motorrummet vet inte om det blir så bra ? Får nog krock mellan ventilation på huven och utblåset i skärmen;)
Han hör till den sällsynta skara som först läser regler och sen planerar sina mods därefter, alltför vanligt att folk gör tvärtom och med en darrande underläpp står vid bankanten och vill rejsa men inser att bygget enbart duger till trackday..
Motorn är standard, headers och Apple slutdämpare för dB på rätt sida gränsen, sen bättre kylning precis som de flesta andra som ägnar sig åt körning på bana.
Väghållningsmässigt så har han coilovers och andra krängare samt andra bromsar. Till pimpfaktorn får man nog räkna den riktigt snygga 6-punkts bågen och ventilerade kolfiberhuven.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong