Jimmy´s Corvette Z06 2006 *SÅLD*

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Jimmy´s Corvette Z06 2006 *SÅLD*

Inlägg av Jim Profit »

Tja, då var det dags igen...Sålde min fina C3a för en tid sedan eftersom den inte riktigt uppfyllde våra behov kring utrymmen.
Jag behövde mer plats så jag kan ta med tjejen, lite packning och våra två kinesiska nakenhundar när det skall ut och åkas lite.

Efter lite letande och provkörande av diverse bilmärken så föll valet på Corvette igen och i fredags hämtade jag min nya pärla. :D
Det blev en svensksåld Corvette Z06 årsmodell 2006 med drygt 2800 mil på mätaren. Helt original med navigation och polerade fälgar som tillval.

Helt fantastiskt bil, inte nog med att det finns gott om utrymme där bak, det är också den snabbaste bil jag kört, sjuk prestanda på dessa bilar. :mrgreen:
Planerna för bilen är att göra små förbättringar och putsa upp den så den håller kanonskick.

Bilder:
Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jim Profit den tis jan 29, 2013 16:34, redigerad totalt 5 gång.
Jimmy
Corvette Z06 2006
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Grattis till din nya Corvette :D 8)
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av sh454 »

Hej,snygg bil!!!!!!!!! Färgen Heter den Victory Red? Har du möjligen en färgkod??

Hälsningar Stefan
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

sh454 skrev:Hej,snygg bil!!!!!!!!! Färgen Heter den Victory Red? Har du möjligen en färgkod??

Hälsningar Stefan
Tack!
Ja, jag vet faktiskt inte vad den heter eller har för kod. Står det någonstans på bilen?
Jimmy
Corvette Z06 2006
Alex-Z06
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 17
Blev medlem: fre jun 01, 2012 22:55
Ort: Åkersberga

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Alex-Z06 »

Grattis till "nya" bilen! :)
Jag köpte också en röd Z06 för 2 veckor sen :D
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Grattis till dej med, Alex! :D
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Det har varit en lång dag idag med diverse missöden men nu är bilen äntligen klar att köras!

Började dagen att ta bruksbilen och köra bort de nya däcken till Intera. Därefter hämtade jag Z06an och körde till Intera.
Hade haft den på laddning under natten för igår startade den inte. Hade tyvärr bara en liten c-tek laddare men bilen gick igång i alla fall.
Men istället så varnade den för punktering och gick in i något safemode. Åkte till OK och fyllde på däcket och det visade sig vara en skruv i det (tur att de ändå skulle bytas)..

På vägen dit skrämde bilen mig rejält genom att spinna loss på 3ans växel under en omkörning vilket resulterade i ett skapligt ställ när jag passerade bilen som skulle köras om. Kan konstatera att man skall ta det väldigt försiktigt med kombinationen Z06 och blankslitna däck. :mrgreen:

Intera gjorde ett bra jobb och visste hur man skulle handskas med trilskande 325or utan att fördärva fälgen, mycket nöjd med deras jobb och bilen uppförde sig betydligt snällare med bättre däck. Btw Original Good Year däck. Inte optimala men de får duga de här säsongen i alla fall.

Därefter inhandlades varningstriangel och nummerplåt klistrades på och därefter bar det iväg till Bilprovningen i Högdalen.
Lampor kollades och allt var bra tills bilen skulle startas igen. Tvärdöd! Bilen vägrade starta, lät bara "klick" när man försökte.
Inte ens med starthjälp gick den igång. Höll på en kvart innan förnedringen var total och den knuffades ur garaget för hand.
Utanför lät jag den stå en stund och efter några försök fick jag slutligen igång den med en starthjälp.

Då var jag ungefär en timme efter min utsatta tid och de flesta på bilprovningen hade slutat för dagen men nu kommer det fantastiska i historien.
Killen som skulle besiktiga väntade kvar och besiktigade den efter sin arbetstid. Han la dessutom om besiktningen så vi började med de moment där motorn kunde vara igång. STOR eloge till denna kille på Högdalens Bilprovning som jag tyvärr inte har namnet på. Han räddade min dag!!!
Bilen fick godkänt på allt, allt såg bra ut, datorn visade inga felkoder, inget glapp, bra avgas och bromsvärden så det var väldigt skönt att höra.

Efter detta åkte jag och köpte ett nytt Optima batteri. Det visade sig att det som satt i var på 55 ampere och det är antagligen boven i dramat, misstänker att det är alldeles för klent för bilen. Hoppas det kommer funka bättre med Optima batteriet nu.

Avslutningsvis fick den en välförtjänt tvätt innan den bäddades in för natten.
Bild
Senast redigerad av Jim Profit den ons jun 20, 2012 9:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmy
Corvette Z06 2006
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Hejdarn »

Jim Profit skrev:
sh454 skrev:Hej,snygg bil!!!!!!!!! Färgen Heter den Victory Red? Har du möjligen en färgkod??

Hälsningar Stefan
Tack!
Ja, jag vet faktiskt inte vad den heter eller har för kod. Står det någonstans på bilen?
Du bör ha en klisterlapp i handskfacket där alla optionskoder står. T ex vilken fabrik den kommer ifrån osv.
Mvh
Thomas
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av sh454 »

Tack Thomas,nu får vi se om Jimmy ser detta!!

Stefan
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

sh454 skrev:Tack Thomas,nu får vi se om Jimmy ser detta!!

Stefan
Skall kolla så fort jag är i garaget. :) Jag har den tyvärr inte vid hemmet så jag kan kolla det direkt.
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs Jimmy

Ganska sanna dom där bilderna! :mrgreen:
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Satt ingen klisterlapp i handskfacket på min. Kan man hitta färgkoden någon annanstans på bilen?

Vart lite av en premiärtur med bilen igår. Blev ca 15 mil. :D
Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Blev en liten beställning till Ecklers idag, har köpt:
- Formsytt överdrag beige för inomhusförvaring med Z06 logga.
- Lloyd Svart bagagerumsmatta med Z06 logga.
- Lloyd Svarta golvmattor något längre än original för att skydda interiörmattan, även dessa med Z06 logga.
- Nyckelringar läder med C6 logga.

Sedan passade jag på att beställa ny nummerplåt bak eftersom jag stört mig på att den befintliga har ett par märken.
Förra veckan beställda jag en ny LS7 motorkåpa från R-tune då min ena har en liten spricka i plasten.

Så snart hoppas jag att det mesta skall vara i toppskick! 8)
Jimmy
Corvette Z06 2006
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Hejdarn »

Skumt att du inte har en optionslapp? Trodde alla Corvetter hade en sådan.
Mvh
Thomas
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Hejdarn skrev:Skumt att du inte har en optionslapp? Trodde alla Corvetter hade en sådan.
Läste något om att den kan sitta på sidan?... Kan ha missat den i mitt mörka garage, skall kolla upp det igen.
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

sh454 skrev:Tack Thomas,nu får vi se om Jimmy ser detta!!

Stefan
Jodå, det satt en klisterlapp där. :oops: 74U står det vilket jag tror betyder att den är Victory Red (74/WA9260).

Fick även kollat säkringsdosan idag och säkringen till avgasspjället saknas så det förklarar det sköna ljudet. :mrgreen:
Får införskaffa en att ha liggandes om man mot förmodan vill vara diskretare någon gång. :lol:

I kväll skall jag göra en ordentlig inredningstvätt och behandla skinnstolarna...

Edit:
Säkring införskaffad, vilken skillnad!!! Hörs knappt någonting med den i, perfekt för långresor men tråkigt när man kör korta sträckor.
Inredningen blev kanon efter behandling, använde ljusa trasor och då syns det verkligen hur mkt skit man får bort från skinnet. :mrgreen:

Nu hoppas jag bara att mina beställda delar kommer snart, är sugen på att fixa de sista detaljerna!
Senast redigerad av Jim Profit den sön jul 15, 2012 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmy
Corvette Z06 2006
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av sh454 »

Jodå 74U är Victory Red.Tack ska du ha

Stefan
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Igår gjorde jag en grundlig rekond invändigt och idag tog jag utsidan. Det tar sig, nu börjar putsen bli som jag vill ha den. Får jag bara mina nya mattor också så... 8)

Bild

Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Ubbe »

Hej Jimmy!
Snyggt jobbat :P Hoppas att det inte blir regn när du ska ut och åka :mrgreen:
Såg du att vi missade bilarna som stod ute på hamnen :cry:
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Hejdarn »

Du gillar ju att putsa. Du kan få låna min bil några timmar om det kliar i putshanden. :lol:
Mvh
Thomas
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Ubbe skrev:Hej Jimmy!
Snyggt jobbat :P Hoppas att det inte blir regn när du ska ut och åka :mrgreen:
Såg du att vi missade bilarna som stod ute på hamnen :cry:
Ja det brukar ju alltid regna när man putsat men jag hann få in den i garaget innan. :mrgreen:
Ja det var lite synd, såg ut som om det fanns lite roliga bilar där.



Hejdarn>> Haha, man kan tro det men det börjar redan bli slitigt med de tre bilar vi har i familjen, det var roligare förr. :P
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Har stört mig ett tag på att locket till säkringsboxen (under huven) saknar plastclipset som låser det mot boxen.
Har försökt hitta ett nytt men GM säljer tydligen inte dessa löst (?). Har även ringt USA skroten men de vill heller inte sälja dessa utan säljer bara hela boxen. :cry:

Till slut hittade jag en firma som säljer dessa via ebay så nu är en beställning lagd.
Bifogar en länk ifall fler är intresserade (verkar inte vara allt för ovanligt att dessa går sönder tyvärr). Kostade 447:- med frakt.
http://stores.ebay.com/Lewes-Auto-Mall- ... 4340.l2563

Edit: Locket hemma, gick väldigt smidigt! :D
Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Corvette - Praktisk hundbil?... :mrgreen:

Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Ubbe »

Hej Jimmy!Kul bild :P Inte ska man säga att corvetten är trång,den är ju fyrsitsig :mrgreen:
Mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Ubbe skrev:Hej Jimmy!Kul bild :P Inte ska man säga att corvetten är trång,den är ju fyrsitsig :mrgreen:
Mvh Ubbe
Precis, Corvette måste ju vara en av de mest praktiska sportbilarna. :D
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Liten update:

Idag var jag och besökte R-tune (http://www.vette.se) för första gången. Vilken fantastisk trevlig verkstad!!! :D
Väldigt trevliga människor med bra service. De bytte ut min spruckna motorkåpa, oljan i diffen samt bromsbeläggen fram.
Det blev Hawk HP Street istället för originalbelägg. Skall bromsa bättre och damma mindre, tycker det låter som en bra kombination.

Fick även chansen att hälsa på ett par trevliga medlemmar från forumet (Jerka och Chrippe). Alltid kul att se ett ansikte bakom namnen. 8)

På lyften hos R-tune:
Bild

Gammal kåpa:
Bild

Ny kåpa:
Bild

Efter detta blev det hemfärd för in - och utvändig tvätt. Därefter kom FedEx förbi med mina efterlängtade paket.

Mina nya Lloyd mattor:.
Bild
Bild

Slutligen bäddades pärlan in för kvällen i sitt nya formsydda överdrag som också kom med i paketet idag.
Bild

Planerat (minnesanteckning):
Byta olja koppling *utfört 2ggr*
Köpa plastlock till torkararmar samt i förvaringsfack *utfört*
Senast redigerad av Jim Profit den ons jan 16, 2013 18:20, redigerad totalt 3 gång.
Jimmy
Corvette Z06 2006
Andreas K
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: sön apr 15, 2012 20:40
Ort: Vaggeryd

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Andreas K »

Jag kör med C-tec kontakten som är med öglor skruvat på batteriet och sedan snabbkopplingen liggandes i nätet så jag kan ha den på när den står i garaget, smidigt så slipper man den står och blir strömlös.
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Andreas K skrev:Jag kör med C-tec kontakten som är med öglor skruvat på batteriet och sedan snabbkopplingen liggandes i nätet så jag kan ha den på när den står i garaget, smidigt så slipper man den står och blir strömlös.
Japp det var något sånt jag tänkte mig. Såg även någon beskrivning på nätet där ägaren satt kontakten intill nummerplåtsbelysningen så han kunde koppla in den utan att öppna bakluckan. Verkade vara en smidig lösning men frågan är hur det står sig mot fukt?
Jimmy
Corvette Z06 2006
Jim Profit
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 192
Blev medlem: fre maj 19, 2006 9:46
Ort: Huddinge

Re: Jimmy´s Corvette Z06 2006

Inlägg av Jim Profit »

Varit ute och gasat lite nu å morgonen, Z06an är verkligen en underbar sportbil!! :D :D :D

Paus vid Skanssundet:
Bild
Jimmy
Corvette Z06 2006
Skriv svar