
C5-projekt "rapp gatbil"
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Hoppsan vad pigg den lät!! 

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Tackar tackar!!
Joo responsen i motorn är nått helt makalöst
folk som hört den utifrån säger att den låter mer som en sporthoj än en bil
Dessvärre är nog säsongen över innan jag ens hunnit mappa/bromsa den.....3-4ans växel håller på att säga upp sej
Joo responsen i motorn är nått helt makalöst


Dessvärre är nog säsongen över innan jag ens hunnit mappa/bromsa den.....3-4ans växel håller på att säga upp sej

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Hejs
Tråkigt med lådan
men i morrn kanske solen lyser igen!
Tråkigt med lådan

Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
trevligt, trevligt 
Hur mycket laddar du på?

Hur mycket laddar du på?
-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Tackar!!gta324 skrev:trevligt, trevligt
Hur mycket laddar du på?

Ingen aning,jag har inte tryckt fullt än,har inte ens sett något utslag på laddmätaren än....


men jag tror inte den lilla V3.an kommer att orka med mera än typ 7-8psi med tanke på det flödet som topparna genererar

-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Jaha! så här ser det ut efter en veckas körning......



-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Om sanningen ska fram så var nog lådan lite halvrisig redan innan jag började trimma.
3:an och 4:ans synkringar började att höra av sig redan förra sommaren så jag förstog
att nått skulle hända,nu har den helt låst sig på 3:ans växel,så nu skrotar jag denna.....


3:an och 4:ans synkringar började att höra av sig redan förra sommaren så jag förstog
att nått skulle hända,nu har den helt låst sig på 3:ans växel,så nu skrotar jag denna.....



Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.
är dom bra.
-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Det är LG Motorsport GT2 och dom är helt suveränafotograf2 skrev:Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Korvgubben skrev:Det är LG Motorsport GT2 och dom är helt suveränafotograf2 skrev:Vad är det för coilover du har på bilen
är dom bra.,ställbara i 13 steg.
Hur tycker du dom är i "hårdeheten"? Köpte Pfadt coilisar till min C5a i våras. Körde med dom i början av sommare. Men tycker dom va alldeles för mjuka. Och orkade inte kosta på nya fjädrar till dom just då heller. Så sålde dom till förmån för annat kul


Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Larzzon
om man jämför med dom Bilstein sportdämparna jag körde med tidigare så är den stenhård just nu fast jag "bara" ställt dom på läge 9,jag är supernöjd med dessa coilisar
dessutom kan man ju så enkelt sänka bilen så mycke man vågar
om man jämför med dom Bilstein sportdämparna jag körde med tidigare så är den stenhård just nu fast jag "bara" ställt dom på läge 9,jag är supernöjd med dessa coilisar

dessutom kan man ju så enkelt sänka bilen så mycke man vågar

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Riktigt kul att läsa din tråd, tänk om man skulle våga sig på något sådant här 
Jag har delat och bytt växellåda samt koppling på grabbens Evo 4a men att ge sig på min vette det vete farao om jag skulle våga, känns inte riktigt som om man har all den kunskapen kanske
Lycka till framöver!

Jag har delat och bytt växellåda samt koppling på grabbens Evo 4a men att ge sig på min vette det vete farao om jag skulle våga, känns inte riktigt som om man har all den kunskapen kanske

Lycka till framöver!
-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Tjena!Micke_kl skrev:Riktigt kul att läsa din tråd, tänk om man skulle våga sig på något sådant här
Jag har delat och bytt växellåda samt koppling på grabbens Evo 4a men att ge sig på min vette det vete farao om jag skulle våga, känns inte riktigt som om man har all den kunskapen kanske
Lycka till framöver!
Tackar

Har du skruvat i en fyrhjuls drivlina så fixar du lätt att skruva i vetten,den är absolut inge komplicerad att skruva i (amerikanskt bonnsmide)


hela corvetten är lite av en "byggsats bil" inga svetsade eller limmade karossdelar,allt är bara ihopbultat,titta på proffsen som Anders på R-tune hur dom plockar ner hela drivlinan i ett paket...lätt som en plätt



-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Jaha,så här slutade min sommar,det blev ca:5 veckors körning med mest en massa små strul,men nu vet jag vad som ska göras om och göras bättre
stundtals gick den riktigt bra faktiskt,den drog loss bakdäcken i 130 på fyrans växel utan problem
men sista körningen på bana blev för mycket
troligen fick den för lite olja när jag drog ur den fullt på femmans växel
shit happens!!! bara att bygga nytt å bättre....


stundtals gick den riktigt bra faktiskt,den drog loss bakdäcken i 130 på fyrans växel utan problem

troligen fick den för lite olja när jag drog ur den fullt på femmans växel



-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Här är min nya Lunati 4 tums strokervev,nu ska "lilla 347:an" bli en stor 383 med massor av bottenvrid
ska även beställa ett set nya vevstakar å lager å lite annat smågodis,är faktiskt lite inne på att testa en
remdriven vacuumpump få se hur det kommer att funka


ska även beställa ett set nya vevstakar å lager å lite annat smågodis,är faktiskt lite inne på att testa en
remdriven vacuumpump få se hur det kommer att funka


-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Hoho haha!! Jag är lycklig som ett barn på hjulafton
Nu äntligen är bilen mappad och bromsad !! och det kunde bara inte gå bättre
jag kan knappt begripa att den gav så bra, men den gav över vad jag vågat drömma om
...... 732 på drivhjulen och 870 i vrid på driven......med ENDAST 0.6 bar i laddtryck, mera än så orkade inte min lilla V3 Si pumpa i denna "lilla" 383:a.
Den bottnade dessutom mitt usla bränslesystem som går på E85, som tur var så hade jag ett metanol sprut som backup så vi kunde gå på fullt ut ändå
med endast 14 grader i slut tändning så hade vi lätt kunnat plocka ut lite till.....men jag var redan supernöjd med denna effekt så vi stoppade där och kör lite "safe" i ställe
Det är ju förintet man börjar fundera vad denna motor ger i rent sugtrim...??? jag tror det är ganska mycke



Den bottnade dessutom mitt usla bränslesystem som går på E85, som tur var så hade jag ett metanol sprut som backup så vi kunde gå på fullt ut ändå


Det är ju förintet man börjar fundera vad denna motor ger i rent sugtrim...??? jag tror det är ganska mycke

Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Hej! Grattis! Köra lite safe
732 hk /driven
Hoppas att du kan lägga in en liten film snutt på resultatet
Hur fungerar kylningen? räcker olje kylningen?
Såg att du har luftfiltret i motor rummet, har du gjort hål i huven för att få in kallluften till turbon?annars borde du tappa några hästar där?
mvh Ubbe


Hoppas att du kan lägga in en liten film snutt på resultatet

Hur fungerar kylningen? räcker olje kylningen?
Såg att du har luftfiltret i motor rummet, har du gjort hål i huven för att få in kallluften till turbon?annars borde du tappa några hästar där?
mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
-
- Rookie
- Inlägg: 52
- Blev medlem: lör apr 21, 2012 13:42
Re: C5-projekt "rapp gatbil"
Tackar!!Ubbe skrev:Hej! Grattis! Köra lite safe732 hk /driven
![]()
Hoppas att du kan lägga in en liten film snutt på resultatet![]()
Hur fungerar kylningen? räcker olje kylningen?
Såg att du har luftfiltret i motor rummet, har du gjort hål i huven för att få in kallluften till turbon?annars borde du tappa några hästar där?
mvh Ubbe

Jag har inga bekymmer med någon kylning, av den enkla anledning att jag kör aldrig på bana, med lite undantag för nån enstaka repa på strippen (förhoppningsvis)


Hålet i huven är bara för att rymma tunnelram insuget.
kall luften till kompressorn tar jag samma väg som luften till kylaren, nu när den är bromsad och klar kommer jag att sätta dit det rör och luftfilter som följde med satsen till kompressorn.....okej jag vet att jag kommer att tappa några ynka hästar men jag tror knappast det kommer att märkas...

Här är en lite skakig filmsnutt från bromsningen, men jag blev så upphetsad

http://youtu.be/q4Pczbzeg38
99 %