Vi hade siktat på ca 600 hk ca men Ernie han grottade lite i topparna och matchade kanalerna i insug och toppar och då blev det som det blev.Ricky skrev:Grattis till effekten och till en mycket fin effektkurva.
Med tanke på var effekten ligger blir den nog jäkligt trevlig och snäll att köra.
Montera karossen är ju ett stort delmål i renoveringen. Ta bort plasten känns som en västanfläkt jämfört med tidigare jobb.Smuggler skrev:Fantastiskt roligt att få montera ihop karossen med chassiet igen!
Jag ser att du förberett chassiet för lackeringen med plastinslagning. Blir nog en del svordomar innan det är bortrivet efter lackeringen är färdig... Fast det där har du nog redan räknat ut.
Roligt att se bilder på ditt seriösa bygge igen! !
Hej,magnum skrev:Hejs
Aaha, I stället för tanklockslucka.. Helt perfekt!
Vad är det för diameter? Nyare C3:or (81:a) verkar ha större tanklockslucka.. men jag kan ha fel..
Inget allvarligt,strul med billackerare.Nog så irriterandemagnum skrev:Hejs
BedrövelserVad är det som hänt?
Hej,färgen jag valt heter Victory Red en original Corvette färg. Om jag inte ångrar mig i sista sekunden förstås,jag har velat fram och tillbaka i några år.PG-son skrev:Va härligt med en åktur sa Bettan![]()
På våg mot livstid i Fagersta också![]()
Skojar bara![]()
Väntar med spänning på att se färgval.
När jag kikade igenom din tråd igen, skådade mitt norra öga, ett hydraliskt urtrampningslager.
Får det verkligen plats![]()
Har du längden på det tillgänglig?
"Kittet" säljs ju med lådan, som dito tillbehör.