ingen corvette med ändå delvis..

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Blekinge bilradio, eller? Silent Coat, eller? Hyfsat pris: 699:- för nästan 4 m2!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Deras sida är www.blekingebilradio.se Här är en länk till det paket jag köpte

http://www.blekingebilradio.se/product. ... ry_id=1877
Nu är ju det ganska många men där ser du vilket märke det är
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Nu har bakrutan hittat dit, listen va dock 1cm för kort så det blir till att fylla igen lite med silicon
Bild

Framrutan oxå på plats, ska dit en list i mitten som klämmer dit "paketet" lite bättre
Bild

Nu är även bromssystemet helt komplett nu ska det bara luftas så är det klart
Bild

Fick ett litet problem med frigång emellan rattstång och ena tändkabeln, är det speciella kablar på corvetten lr går det köpa en universal siliconkabel?
Bild
Bild

Nu är snart motorrummet så färdigt som det kommer bli i år
Bild
Bild
Bild

Det känns äntligen som en bil tack vare att rutorna är på plats, nu är det bara elsystemet kvar till start, ska försöka hinna starta upp motorn senast lördag och funkar det som det ska så ska jag hinna färdigt till reggningen på måndag kväll hmm litetaigth men det ska hinnas...
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Tack för tipset om ljudisoleringsmattorna!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Det trillar dit delar hela tiden

Växelvajjern, med nytillverkat fäste, är växelvajjer ifrån båt finns i längder från 2-11m och är nästan gratis
Bild
Bild
Bild

Det blir lite mer bil när mattan är inklippt, ska ju naturligtvis skruvas fast oxå
Bild

Ett påbörjat elsystem till motorn, ska bara kopplas och tvinnas inför start så görs det iordning när den startat
Bild
Bild

Tillfällig instrumentbräda med diverse reglage enbart till reggningen
Bild

Elen blev färdig till motorstart, så i morse drogs den till verkstaden som skulle hjälpa till vid uppstart och påfyllning utav automatlådeolja, mitt säte vid bogseringen kom oxå med på bilden ser jag hehe
Bild

Måste ju lägga upp några bilder på verkstads ägarens projekt, och folk tycker jag är galen njae
Bild
Bild

Efter uppstart kollas det efter felkoder och ändras lite på vissa inställningar men den startade direkt när vi fått bränsletryck, tickade lite men tysnade helt när oljan blivit lite varmare. Fick byta tryckledningen till servon då den läckte men annars gick allt bra vid uppstarten
Bild

Kommit hem till garaget från verkstaden och naturligtvis kördes den för egen maskin, dock så går den inte på alla 8cyl när man åker på låga varv, den går på alla vid lite högrevarv men det blir inga felkoder tyvärr
Bild

Plockade bort stiften för att kolla, har kört ca 3,5-5 mil men tänkte ändå kolla det borde ju avslöjja en del ändå. Den första bilden visar stiften ifrån den vänstra cyl banken
Bild
Dessa stift är det ju inte så mycket att orda om men kolla dom 4 andra :shock:

Dessa stift är alltså ifrån den högra cyl banken och dom har ju inte gått längre dom men jäklar annamma som dom ser ut
Bild

Ha ni några förslag på vad som kan va galet? En tanke är att jag monterat fel lamdasonder då jag har haft alla fyra liggandes i samma låda, eller är dessa fyra likadana? Om en lambda är trasig kan det bli så här så fort då?
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Varför motorn sotade några stift va ju så enkelt att jag monterat lambdorna fel vänster respektive höger fel så nu är stiften fina och den går lite bättre, dock missar den ännu när man kör den och det blir fortfarande inga felkoder registrerade. Nu har jag fått hem en box som är omkodad till min bil och den ska provas så fort jag hinner åka upp till garaget.

Efter uppstarten va de lite stressmek få vi fick igång den på lördagen och på måndagen va det reggning hos SFRO

Här har den tillfälliga sittpallen blivit ersatt av den tillfälliga soffan
Bild

Sen va det ju dagx att bita ihop och börja med chassits elsystem, utgick ifrån en universal painless härva och fick börja med att dela upp dom olika "stammarna"
Bild
Bild
Bild

Några timmar senare såg det ut lite mer som en pickup, fronten, flaket och belysning va monterade dock inte kopplade
Bild
Bild

Efter ett långpass i garaget (28timmar) natten innan SFRO bes såg den ut så här och det va dags att rulla mot bes, nu är inte belysningen kopplad och heller inte värmepaket monterat men då detta va sista dagen innan Uno skulle på semester så fick jag ta dom anmärkningarna
Bild
Bild

Efter hem kommen reggning, fick ju någa anmärkningar och dessa är.
1. elsystem ej komplett saknar bel
2. defroster saknas
3. parkeringsbroms något svag justeras
4. klammring utav bromsrör

Jag är skit nöjd, p bromsen ska ändå byggas om är inte riktigt nöjd med utsendet och dragningen utav vajjrarna, på den nedre bilden så ser man vart han ville ha en klammring till utav bromsrören, precis under vakumförstärkaren..
Bild
Bild
Bild


Nu har jag vart ute och åkt några mil med bilen men den missar som sagt lite på nån burk lr vad det nu kan vara, nu senast så provade jag byta stift och kablar men det hjälpte inte och när jag monterat på mina saker igen så backade jag ur garaget och gjorde en urvarvning som resulterade i obalans som går med varvtalet, har lite på tomgång och det ökar med varvtalet. Har tanke på att mina hardyskivor är monterade fel, det ser så ut på denna bild men är ej säker, år vilket håll ska pilen gå? Hoppas ju på dessa hardy skivor det har ju vart några mil med ganska tung högerfot så det är till att hålla tummarna tills den ligger bredvid
Bild
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Idag är ju tjejens semester slut så då va man tillbaka i garaget för att leta upp vad det är som orsakar mina kardaner

Växellådan vinklas upp för att slippa plocka ur drivaxlarna
Bild
Bild

Jag har ju dock satt hardyskivorna fel men dom är ju hela och fina ialla fall
Bild
Bild

Här kommer svaret på obalansen
Bild
inte det långa skavmärket det blev när jag drog ur den ur tuben idag..


Men då återstår ju frågan hur den kunnat krokna, röret ska hålla för 800hk och ett varv på 7000v/min jag har då inte överstigit något av dessa. Jag snurrade på röret och mätte det med skjutmått och det slår totalt 13-14mm på mitten tro fasen det att jag har obalans men hur har det kunnat ske? Kardanen är riktad och balanserad efter svetsningen och den fick kallna efter svetsen.

Kom gärna med förslag, nu står den i alla fall i fem till sex veckor för naturligtvis har dom semesterstängt jippie
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Har du förlängt röret? Kan det vara så att 800 hk 7000 v/min är med orginalängden? Kanske behövs ett stödlager på mitten??
Det är ju faktiskt väldiga svängningar i både varv och kraft! Hur mjuka är hardy skivorna (är det en i var ände?) kan det vara så att det flexar för mycket?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Varvtalet och effekten är sagt utav tillverkaren och det är med min längd och diameter, hardyskivorna känns riktigt bra. Jag hittade igår en sprängskiss på c5 tuben och vissa har en nylon/plastring monterad i mitten på kardanen original för att vid svängningar tar den i tuben och förhindrar en stukad kardan.

Får väl se vad dom som tillverkat kardanen säger om några veckor då dom är tillbaka från semestern, är surt för nu jobbar tjejen i 14dagar och dom va ju vigda till garaget för att få den färdig nu kommer den bli ståndes tyvärr..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Skit trist :(
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Hur går det?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Det går framåt, har vart väldigt dålig med uppdateringar det senaste..

Bilen reggades för två veckor sedan där jag fick två anmärkningar
* torkare saknas
* felaktig form reflex bak

Ibak hade jag satt trekantiga och dessa är endast tillåtna på släpfordon tydligen oops, det är en ren klant detalj, torkaren monteras ikväll för på torsdag är det omreggning med en ny vägning då den som gjorde den första reggningen va grinig på mig..

Jag hade en reggtid kl 07,10 i örebro, kom dit vid fem över sju och fick rulla in direkt, när han står och knappar i datonr så ger jag honom alla protokoll ifrån SFRO och där skar det sig, han blev skit grinig på mig då det endast va tidsbokat som en vanlig reggning =45min min reggning med omklassifecering till ombyggt fordon ska ha 2,40min men det är ju knappast mitt fel utan det är ju kundtjänst fel så därför blev det väldiga diskutioner om vissa saker, nu sker omreggningen i skövde och den regg injenjören har mkt sunt förnuft enligt mig så på torsdag ska den förhoppningsvis gå igenom.. Då sker även en vanlig kontrollbes. Återkommer med resultat och så kommer det lite uppdatering på vad som hänt sedan sist.
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Lycka till med besiktningen!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Här kommer det lite mer info

När jag rasade kardanen sist så byttes även den bakre vevaxeltätningen då den läckte lite
Bild

Har även monterat dit den nya grillen och främre kofångaren
Bild

Sen skulle vi åka på en träff med pickisen och då sköt jag oljekyl slangen till växellådan så jag tömde lådan på olja i regnväder och nej det syns inget på vägen. Det är den invävda förstärkningen som gett upp runt om..
Bild

Skam den som ger sig, nu jä__ar ska det väl hålla, pressad slang som tål ett tryck på 180bar och en temp på 160grader
Bild

Mot rören blev det en lödd kona då röret är 3/8 och kopplingen är 10mm men det lär funka
Bild

Sen här emellan kom ju reggningen och det blev tjafs om min 12v defroster så det blev att montera en tillfällig vattenburen defroster men en mkt snygg montering, självborrande skruv direkt i brädan, tur det är plåt som går att åtgärdas vid lack..
Bild

Bild

Nu blev bilen godkänd på reggningen men då dom hade datastrul fick jag inget regnr och kunde därför inte utföra nån kontrollbes.
Detta va nu i onsdags förra veckan och idag måndag kom skyltarna och jag slängde mig på telefonen för att boka bestid, tjejen i kuntjänst svarar när jag ringer att hon inte kan boka nån tid då min nästa bes är 2099 hmm vad är detta för galet så jag tog och åkte in till bilprovningen och frågade vad som krånglar och svaret blir att jag inte behöver utföra nån kontrollbes. Alltås min pickup har gått igenom regbes men inte är ljuset, bromsarna, däck, triangel, bälte mm mm mm kontrollerade men jag är inte den som klagar för nu rullar den lagligt JIPPIE
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Va kul! :D
Juste defroster :mrgreen:
Tråkigt med slang j-veln! Men det blev ju till det bättre till slut!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Just det har ju haft problem med att den inte gått helt hundra det har fixat till sig själv så nu går den riktigt bra hela tiden dessutom, taiträ..
Hade ju vart kul att veta vad som vart galet, ska in och mäta avgaserna imorgon och se om dom oxå ligger där dom ska..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Motorn lagar sig själv... Det påminner om en bil som heter/hette Christine.. tror den var av fabrikat Moppar :mrgreen:
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Hmm ute och åkt ca 10mil efter 8mil stannar jag för att hämta en kompis, stänger inte av för han står i dörren när jag kommer. När han satt sig och vi rullar iväg går pickupen dåligt igen FA_N så nu står den och skäms i garaget igen.

Så trågigt med tanke på att den funkat klockrent dom sista 40milen
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Suck! ingen Christine då..
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Bilen går fortfarande dåligt tyvärr, och med dåligt jag att den bluddrar vid typ halvgas gasar man lite mindre och följer med ged gasen upp i fart så går den ganska bra.

Skulle idag prova byta mina främre lambdor till dom bakre då dom tydligen ska va samma förutom kontakten, men på mina främre är det följande färger blå, vit, brun, brun och på dom bakre är det följande färger lila, vit, svart och svart jag gissar ju att dom bruna och svarta är till förvärmningen men hur är det med dom andra färgerna? Ska den lila och blåa ihop och dom vita?

Har letat elchema på detta men hittar inget tyvärr.. Vill ju lösa detta innan det blir allt för dåligt väder ute för då ska ju bilen rivas ner och lackas, vore ju najs om dn funka som den ska i vår..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Nu har min elmek hittat fel på lambdans mätvärden så förmodligen är det dom som felas,så är det beställt två nya lambda sonder så ny väntas det med spänning.. Får hoppas på en mild vecka så det går att ut och prova bilen med dom nya lambdorna på..

Bygget är förresten till salu om nån vet nån som kan va sugen...
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Trist att du ska sälja! Hade varit kul & intressant att fortsätta följa detta fräna bygge!
Har du nytt projekt på gång?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

MM det är riktigt trist att sälja, men pengarna går i ett hus köp så tyvärr kanske den ryker. Hade gärna gjort iordning den nu i vinter men lack och inredning men men än är den inte såld.. Inget nytt bygge på gång men det är klart att ideerna finns redan, dom slutar aldrig flöda, jag har ju kört mycket i skogen tidigare så ev kan det bli ett litet skogsbygge :D

Bild

men vi får se inget är bestämt än, det kanske inte blir huset heller..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Ja, hus är ju bra å ha...
Jag hade åxå en tanke på ett husbils projekt på Scanias motsvarighet till den på bilden, men kom aldrig längre än tanken..
Vad har du för tankar om den på bilden?
Fränt med sex hjuls drift 8)
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Nu är det bestämt att chevan får va kvar till nästa sommar och den ska göras iordning i vinter jippie
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Bra beslut :D
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Jerka »

afa_77 skrev:Nu är det bestämt att chevan får va kvar till nästa sommar och den ska göras iordning i vinter jippie
Kul !!!
Det hade ju varit som att ramla på mållinjen och sälja nu
Du kommer att få en skitball sommarpickis när den blir klar

/ Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Grattis på födelsedagen AFA 77! Hur går det med pickisen?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Grattis på födelsedagen !
Lördag e de oxå ! 8) :lol: !!
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: ingen corvette med ändå delvis..

Inlägg av afa_77 »

Tackar, bilen står där den står nya lambda sonder är inhandlade men tog lite tid då dom lyckades skicka fel sonder två gånger ifrån usa. Har inte hänt nåt på hela vintern tyvärr, blev hus köp i dec, nytt jobb efter nyår så det har vart väldigt mkt annat tyvärr.

Men det som ska ske på bilen innan sommaren är ju ialla fall att sonderna ska bytas och hoppas då att det är det som gjort att den gått knepigt till och från, sen ska ju all el gås igenom då det bara blev bes kopplat och en del extra kablar dragna till bel sen ska ju inredningen fixas iordning med ny soffa och matta, ocg framför allt så ska rutorna i. Ekplankorna på flaket ska väl ev dit oxå. Bilen blir inte lackad till sommaren då jag fortfarande letar två bakskärmar och jag vill ha allt lackat samtidigt.

Ska väl börja med bilen framöver sen får vi ta det i sakta mak och se när allt är färdigt för bilen är ju trotts allt körbar som den är..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Skriv svar