Lite fixande med en 1971 Convertible
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Lite fixande med en 1971 Convertible
I början av juni i år införskaffades projektbilen, vilket föregicks av ett halvårs letande för att hitta "rätt" bil för mina planer.
Rätt bil hittades tillslut uppe i Ö-vik, och jag tvingade med mig Ricky på en liten nätt dagsutflykt för att hämta hem den..
Det visade sig faktiskt att bilen i flera avseenden var bättre än jag trodde, och fullt körbar, med i princip allting utom klockan fungerande.
Så jag beslutade att köra den under sommaren, för att liksom "känna in" allting innan den skulle rivas isär. Och det blev nog ca 300 problemfria mil i somras, med bland annat en lite längre tripp till Värmland.
Och i början av November hade jag lyckats få tillräcklig ordning i garaget, så då var det dags att sätta igång..
Planen är att först av allt få stil på karossen, så att den hinner "sätta sig" ett par månader innan den ska iväg på lackering, och alltså var det bara att sätta igång med att avlägsna färgen.
Rätt bil hittades tillslut uppe i Ö-vik, och jag tvingade med mig Ricky på en liten nätt dagsutflykt för att hämta hem den..
Det visade sig faktiskt att bilen i flera avseenden var bättre än jag trodde, och fullt körbar, med i princip allting utom klockan fungerande.
Så jag beslutade att köra den under sommaren, för att liksom "känna in" allting innan den skulle rivas isär. Och det blev nog ca 300 problemfria mil i somras, med bland annat en lite längre tripp till Värmland.
Och i början av November hade jag lyckats få tillräcklig ordning i garaget, så då var det dags att sätta igång..
Planen är att först av allt få stil på karossen, så att den hinner "sätta sig" ett par månader innan den ska iväg på lackering, och alltså var det bara att sätta igång med att avlägsna färgen.
Senast redigerad av Jonas Rohwer den tor dec 16, 2010 3:58, redigerad totalt 3 gång.
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Ett gäng timmar senare börjar det bli lite stil på ena sidan, vilket har inneburit borttagning av en del gammalt muggigt spackel, och sen ny spackling och slipning..
Sen ska det på lite sprutspackel här och var, men först ska det plastas lite, för att fixa den usla passningen i karossen.
Sen ska det på lite sprutspackel här och var, men först ska det plastas lite, för att fixa den usla passningen i karossen.
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Dörrarna passar faktiskt ovanligt bra för att vara en C3, FÖRUTOM i bakre överkant..
Här är det på gång att bli som det ska..
Billig sprayfärg är tricket för att se vad man egentligen har gjort.
Det är fortfarande bara "grovslipat" med 180-grit, så givetvis syns slipreporna..
Här är det på gång att bli som det ska..
Billig sprayfärg är tricket för att se vad man egentligen har gjort.
Det är fortfarande bara "grovslipat" med 180-grit, så givetvis syns slipreporna..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Cab-luckan var ett kapitel för sig, och krävde en hel del jobb för att bli ok..
Delamineringarna i luckan limmades och fick ligga i press och härda en i vecka, och sen var det dags att tillfälligt montera den igen, för att göra 80% av justeringarna på utsidan.
Passningen blev BETYDLIGT bättre nu när delamineringen har fixats, men det var ändå en halv katastrof..
Vet inte om det var något knas med formen när luckan gjordes 1971, men vid den röda linjen på bilden är/var det för mycket material, och detta innebär att linjeringen mot bakskärmens överkant blir skev..
Denna bild är bakifrån på vänster sida, och här har jag slipat ner ungefär halva "bulan" på kanten av cab-luckan.
Alltså.. profilen var från början enligt den röda linjen, och ska slipas ner till den blå linjen.
Detta är högersidan, som det nu börjar bli lite stil på, men det är en bit kvar...
Här är vänstersidan tillräckligt klar för att börja testa.
Delamineringarna i luckan limmades och fick ligga i press och härda en i vecka, och sen var det dags att tillfälligt montera den igen, för att göra 80% av justeringarna på utsidan.
Passningen blev BETYDLIGT bättre nu när delamineringen har fixats, men det var ändå en halv katastrof..
Vet inte om det var något knas med formen när luckan gjordes 1971, men vid den röda linjen på bilden är/var det för mycket material, och detta innebär att linjeringen mot bakskärmens överkant blir skev..
Denna bild är bakifrån på vänster sida, och här har jag slipat ner ungefär halva "bulan" på kanten av cab-luckan.
Alltså.. profilen var från början enligt den röda linjen, och ska slipas ner till den blå linjen.
Detta är högersidan, som det nu börjar bli lite stil på, men det är en bit kvar...
Här är vänstersidan tillräckligt klar för att börja testa.
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Det fanns också en gammal fusklagad skada i höger framskärm..
Här är det slipat, rengjort och fixerat med gaffa-tape.
Var tvungen att använda blixt när jag stoppade in kameran i hjulhuset, så bilden blev lite suddig..
Sen fick insidan härda över natten, och dagen efter började jag med utsidan.
Urslipat och rengjort.
Å sen dit med kladd och väv..
Och efter ytterligare lite glasfiberkladdade och spacklande så blev skärmkanten ganska fin igen.
Här är det slipat, rengjort och fixerat med gaffa-tape.
Var tvungen att använda blixt när jag stoppade in kameran i hjulhuset, så bilden blev lite suddig..
Sen fick insidan härda över natten, och dagen efter började jag med utsidan.
Urslipat och rengjort.
Å sen dit med kladd och väv..
Och efter ytterligare lite glasfiberkladdade och spacklande så blev skärmkanten ganska fin igen.
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Sen var det dags för passagerardörren, och passningen mot bakskärm/cab-lucka..
Innan jag började gick dörrspringan ungefär enligt den gula linjen. Vilket också syns på cab-luckan, som också ska byggas på ca 5 mm i framkant, så att den linjerar med dörren och bakskärmen.
Fick plasta lite även på ovansidan av bakskärmen för att få denna att stämma med dörren och cab-luckan.
Men å andra sidan fick cab-luckan slipas ner ca 1 mm i kanten som möter bakskärmen, nästan hela vägen..
Innan jag började gick dörrspringan ungefär enligt den gula linjen. Vilket också syns på cab-luckan, som också ska byggas på ca 5 mm i framkant, så att den linjerar med dörren och bakskärmen.
Fick plasta lite även på ovansidan av bakskärmen för att få denna att stämma med dörren och cab-luckan.
Men å andra sidan fick cab-luckan slipas ner ca 1 mm i kanten som möter bakskärmen, nästan hela vägen..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Alltså demonterades cab-luckan igen.. Och här är den ännu en gång provmonterad efter den senaste behandlingen, som alltså bestod av att bygga på lite i framkant...
Nu börjar faktiskt luckan och dörrarna stämma riktigt bra!
Primern kommer att slipas bort, och sen får plasten härda någon vecka innan jag ger mig på finspacklingen och de sista små justeringarna, vilket inkluderar att ta upp springorna till rätt mått.
Här befinner jag mig i dagsläget, och har nog lagt 100-150 timmar på karossen nu..
Men planen är att få den så pass klar att jag kan lyfta av den från ramen under julhelgen, så det är bara att nöta på...
Nu börjar faktiskt luckan och dörrarna stämma riktigt bra!
Primern kommer att slipas bort, och sen får plasten härda någon vecka innan jag ger mig på finspacklingen och de sista små justeringarna, vilket inkluderar att ta upp springorna till rätt mått.
Här befinner jag mig i dagsläget, och har nog lagt 100-150 timmar på karossen nu..
Men planen är att få den så pass klar att jag kan lyfta av den från ramen under julhelgen, så det är bara att nöta på...
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Den här ska följas.....................
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Oj! Vilken bra garagetråd.....håller med föregående talare. Den här ska följas.
Du har gjort det jobb som jag ska påbörja......vilken bra dokumentation. Vilka bra bilder, tack Jonas .......du ger mig inspiration till julhelgen . Måste få min bil fin oxå
Du har gjort det jobb som jag ska påbörja......vilken bra dokumentation. Vilka bra bilder, tack Jonas .......du ger mig inspiration till julhelgen . Måste få min bil fin oxå
En C3 75:a och en C4 85:a
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Jäklar vad fint det blir Jonas.
Presitionen var nog inte helt 100 ens då dessa bilar lämnade fabriken för 40 år sedan och har väl knappast blivit bättre av ett hårt liv med många ägare som så ofta är fallet, men nu börjar det verkligen likna något!!
Presitionen var nog inte helt 100 ens då dessa bilar lämnade fabriken för 40 år sedan och har väl knappast blivit bättre av ett hårt liv med många ägare som så ofta är fallet, men nu börjar det verkligen likna något!!
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Vilket jobb du lägger ner Jonas och vilket tempo du håller. Imponerande!!
Var planen att bli klar till sommaren?
Fortsätter att följa ditt arbete med spänning.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Var planen att bli klar till sommaren?
Fortsätter att följa ditt arbete med spänning.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Bra Garagetråd.-
Jag ligger lite efter kan man säga, men jag har börjat, åkte trots risig lack lite i somras, dock inte till några möten.......
Ska lägga en egen tråd snart, har lagt några bilder under tråden "ordet är fritt" och "snart är det hjul", inlägg runt nr 48-50.
Min bil har en brokig historia som kanske är intressant för både gamla och nya Corvetteägare, delvis eftersom jag ägt bilen i 28 år, så har det blivit lite olika utseenden.
Kan lägga ett smakprov: Bilden tagen -89, på väg till Mantorp.
Innan lacksläpp:
Efter lacksläpp:Och kanske slutar det såhär, vem vet?
Någon som är intresserad??
Jag ligger lite efter kan man säga, men jag har börjat, åkte trots risig lack lite i somras, dock inte till några möten.......
Ska lägga en egen tråd snart, har lagt några bilder under tråden "ordet är fritt" och "snart är det hjul", inlägg runt nr 48-50.
Min bil har en brokig historia som kanske är intressant för både gamla och nya Corvetteägare, delvis eftersom jag ägt bilen i 28 år, så har det blivit lite olika utseenden.
Kan lägga ett smakprov: Bilden tagen -89, på väg till Mantorp.
Innan lacksläpp:
Efter lacksläpp:Och kanske slutar det såhär, vem vet?
Någon som är intresserad??
MVH Roffe -68 coupé, -04 cab, -69 cab
Tidigare: -68 cab, -95 cab -99 coupé
Tidigare: -68 cab, -95 cab -99 coupé
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Hej Jonas!
Kul att du starta upp ditt projekt här på Corvetteforumet. Jag kommer intresserat att följa detta och förhoppningsvis lära mig en hel del
Vet ju att de projekt du tar tag i brukar bli lite utöver det vanliga, känner du pressen nu?
Roffe59, kör igång din tråd, det behövs mer rörelse på detta forum. Bilden på din bil med de feta Am-racing? fälgarna var riktigt frän! är svag för corvetter med de fälgarna...
Mvh: Daniel
Kul att du starta upp ditt projekt här på Corvetteforumet. Jag kommer intresserat att följa detta och förhoppningsvis lära mig en hel del
Vet ju att de projekt du tar tag i brukar bli lite utöver det vanliga, känner du pressen nu?
Roffe59, kör igång din tråd, det behövs mer rörelse på detta forum. Bilden på din bil med de feta Am-racing? fälgarna var riktigt frän! är svag för corvetter med de fälgarna...
Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Hej Daniel,
Am-racingfälgarna är av fabrikat: Revolution, lite svarvade på baksidan för bromsokens skull, flyttade handbromsfästet på baksvingarna, men sen fick det plats 10" bak utan skärmbreddare. Fram är det 8,5". Fälgarna har jag kvar, men tänkte åka med 18" BBS och Falken sportdäck alt. Toyo R888, när det är lackat och klart. Mycket att göra innan fälgvalet.
Am-racingfälgarna är av fabrikat: Revolution, lite svarvade på baksidan för bromsokens skull, flyttade handbromsfästet på baksvingarna, men sen fick det plats 10" bak utan skärmbreddare. Fram är det 8,5". Fälgarna har jag kvar, men tänkte åka med 18" BBS och Falken sportdäck alt. Toyo R888, när det är lackat och klart. Mycket att göra innan fälgvalet.
MVH Roffe -68 coupé, -04 cab, -69 cab
Tidigare: -68 cab, -95 cab -99 coupé
Tidigare: -68 cab, -95 cab -99 coupé
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Hejsan !
Jag vill bara säga ett stort TACK till alla ni som lägger upp era
renoveringar på Forumet med bilder och text !! !
Man tittar på bilderna, käkar några pepparkakor, dricker lite kaffe,
drömmer lite, några pepparkakor till, kanonbra !!
Jag vill bara säga ett stort TACK till alla ni som lägger upp era
renoveringar på Forumet med bilder och text !! !
Man tittar på bilderna, käkar några pepparkakor, dricker lite kaffe,
drömmer lite, några pepparkakor till, kanonbra !!
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Riktigt imponerande jobb! Det är bara att lyfta på hatten!
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
+1 (Lite fixande jag undrar vad mycket fixande innebär )Peter Anjou skrev:Hejsan !
Jag vill bara säga ett stort TACK till alla ni som lägger upp era
renoveringar på Forumet med bilder och text !! !
Man tittar på bilderna, käkar några pepparkakor, dricker lite kaffe,
drömmer lite, några pepparkakor till, kanonbra !!
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Imponerande Jonas!
Nu blir jag ju sugen på att sätta lite fart själv
Pär
Nu blir jag ju sugen på att sätta lite fart själv
Pär
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Tack så mycket för alla positiva inlägg!
Det är naturligtvis jättekul att läsa, och ”boostar” ju inspirationen också!
Om allt flyter, om tiden finns, och om det inte dyker upp några större överraskningar så borde jag få ihop det.
Men det vill nog till att ligga i ganska bra.. Och det går ju liksom inte att pruta bort vissa moment och ”ta resten sen”, utan rubbet måste göras steg för steg enligt min uttänkta plan för att det ska bli något vettigt resultat...
Dock tänker jag INTE panikskruva om jag märker att jag ligger kraftigt på efterkälken framåt vårkanten, utan det får helt enkelt ta den tid som jag känner mig bekväm med.
Det ska ju vara KUL att hålla på, och det blir det inte om man börjar pressa sig själv att bli klar till ett visst datum.
Jag gjorde en sån resa sommaren 2007 när jag panik-riggade båten med helt nya drivlinor i ett helt tomt motorrum som inte ens hade hål i akterspegeln, just för att bli klar till ett visst datum.
Stresskörde 16-18 timmar per dag, 15 dagar i sträck, för att på dessa 15 dagar göra en totalinstallation som man normalt avsätter 40 arbetsdagar för.
Jag körde slut mig helt, och tänker inte för allt i världen göra om samma sak igen..
Det är nog JAG som ska lära mig av DIG när det gäller bilrenoveringar, och inte tvärtom..
Men du kan ju i alla fall kolla vilka tavlor jag lyckas göra, så att du kan undvika göra samma dumheter själv..
Det är naturligtvis jättekul att läsa, och ”boostar” ju inspirationen också!
Jo, planen är att få den klar till sommaren, men ännu är det för tidigt att säga om planen kommer att hålla eller inte..Mr SIXPACK skrev:Var planen att bli klar till sommaren?
Om allt flyter, om tiden finns, och om det inte dyker upp några större överraskningar så borde jag få ihop det.
Men det vill nog till att ligga i ganska bra.. Och det går ju liksom inte att pruta bort vissa moment och ”ta resten sen”, utan rubbet måste göras steg för steg enligt min uttänkta plan för att det ska bli något vettigt resultat...
Dock tänker jag INTE panikskruva om jag märker att jag ligger kraftigt på efterkälken framåt vårkanten, utan det får helt enkelt ta den tid som jag känner mig bekväm med.
Det ska ju vara KUL att hålla på, och det blir det inte om man börjar pressa sig själv att bli klar till ett visst datum.
Jag gjorde en sån resa sommaren 2007 när jag panik-riggade båten med helt nya drivlinor i ett helt tomt motorrum som inte ens hade hål i akterspegeln, just för att bli klar till ett visst datum.
Stresskörde 16-18 timmar per dag, 15 dagar i sträck, för att på dessa 15 dagar göra en totalinstallation som man normalt avsätter 40 arbetsdagar för.
Jag körde slut mig helt, och tänker inte för allt i världen göra om samma sak igen..
Det blev nog lite fel där, Daniel..Smuggler skrev:Jag kommer intresserat att följa detta och förhoppningsvis lära mig en hel del
Det är nog JAG som ska lära mig av DIG när det gäller bilrenoveringar, och inte tvärtom..
Men du kan ju i alla fall kolla vilka tavlor jag lyckas göra, så att du kan undvika göra samma dumheter själv..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Nu när projektet bara består av "tråkiga" karossjobb som kanske inte är så spännande att se så kan jag ju visa hur själva idén började egentligen.
Jag har haft ett par fina motorer stående ett tag, som liksom har "blivit över" sen ett tidigare vansinnesprojekt. Och tanken på ett ballt Corvette-projekt började mala i skallen redan förra våren. Och själva grundidén kretsade kring att använda en av dessa maskiner i en C3 cab 1970-1972.
Så redan förra hösten (långt innan jag ens hade hittat en vettig bil) började jag pilla med motorn som skulle ner i den tänkta bilen.
Här är blocket helt rensat, och jag har börjat det minst sagt mödosamma jobbet med att slipa bort alla porer och skit utvändigt.
Ett par bilder på andra sidan, innan jag började slipa..
Och efter 60-70 timmar blev det lite tjusigare än när det kom ut från fabriken..
Det något ironiska är att jag nu börjar inse att det nog kan bli förknippat med en hel del frigångsproblem i en C3:a med ett tall deck-block OCH toppar med uppflyttade avgaskanaler så det troliga scenariot är att det nu blir en ny bottendel byggd på ett block med 9.800" deckhöjd...
Jag har haft ett par fina motorer stående ett tag, som liksom har "blivit över" sen ett tidigare vansinnesprojekt. Och tanken på ett ballt Corvette-projekt började mala i skallen redan förra våren. Och själva grundidén kretsade kring att använda en av dessa maskiner i en C3 cab 1970-1972.
Så redan förra hösten (långt innan jag ens hade hittat en vettig bil) började jag pilla med motorn som skulle ner i den tänkta bilen.
Här är blocket helt rensat, och jag har börjat det minst sagt mödosamma jobbet med att slipa bort alla porer och skit utvändigt.
Ett par bilder på andra sidan, innan jag började slipa..
Och efter 60-70 timmar blev det lite tjusigare än när det kom ut från fabriken..
Det något ironiska är att jag nu börjar inse att det nog kan bli förknippat med en hel del frigångsproblem i en C3:a med ett tall deck-block OCH toppar med uppflyttade avgaskanaler så det troliga scenariot är att det nu blir en ny bottendel byggd på ett block med 9.800" deckhöjd...
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Hej Jonas.
Vilket jobb du lagt ner på blocket! Snyggt! Det där motorblocket skall du inte "gömma" i en Corvette utan borde väl endera hamna i en Rod utan huvsidor eller varför inte som en "möbel" i hobbyrummet.
Keep up the good work!
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Vilket jobb du lagt ner på blocket! Snyggt! Det där motorblocket skall du inte "gömma" i en Corvette utan borde väl endera hamna i en Rod utan huvsidor eller varför inte som en "möbel" i hobbyrummet.
Keep up the good work!
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Ett halvår senare...
Pga en påfrestande händelse i familjen så lades projektet på is i slutet av december, och jag ser nu också att jag inte heller har varit inloggad här på forumet sedan dess..
Valet i våras blev då att antingen följa planen till punkt och pricka och låta bilen bli kvar i garaget i sommar, eller bara koncentrera sig på göra klart karossen och kunna åka i sommar.
Jag valde det senare alternativet, och här kommer ett sammandrag av vad som hänt sedan i våras..
Pga en påfrestande händelse i familjen så lades projektet på is i slutet av december, och jag ser nu också att jag inte heller har varit inloggad här på forumet sedan dess..
Valet i våras blev då att antingen följa planen till punkt och pricka och låta bilen bli kvar i garaget i sommar, eller bara koncentrera sig på göra klart karossen och kunna åka i sommar.
Jag valde det senare alternativet, och här kommer ett sammandrag av vad som hänt sedan i våras..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Lika bra att gör i ordning dörrarna från grunden..
På med epoxiprimer..
På med epoxiprimer..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Efter ca 200 timmar blev det äntligen dags att lägga på slipgrund.
Efter lite velande så åkte "pakethållaren" bort, och hålen lades igen..
Efter lite velande så åkte "pakethållaren" bort, och hålen lades igen..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Ännu mer förberedande lackering...
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Dit med alla luckor och dörrar igen...
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
På med basfärgen..
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Å sen klarlacken...
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Här är jag idag, och planen är att köra med bilen till midsommar..