+1
Och du klarade dig från diverse flygfän vid lackering utomhus!?
Bra jobbat, kul tråd!
// Håkan
Lite fixande med en 1971 Convertible
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)
http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Det ser ju jättebra ut!
Undrar samma som inlägget ovan.
Funkade det att stå utomhus, med tanke på damm som virvlar upp från marken, flugor mm?
Eller räknar du med att få polera lite också?
Undrar samma som inlägget ovan.
Funkade det att stå utomhus, med tanke på damm som virvlar upp från marken, flugor mm?
Eller räknar du med att få polera lite också?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Hej Jonas.
Skönt att se att du är på gång igen. Imponerande!!
Kommer du till Stäket på Torsdag?
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Skönt att se att du är på gång igen. Imponerande!!
Kommer du till Stäket på Torsdag?
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Damm klarade jag mig faktiskt ifrån, men en del flugor blev det ju..
Dock är detta bara en tillfällig "raggar-lack" som ska sitta nu över sommaren, och det blir först i vinter som den seriösa lacken kommer att göras i riktig lackbox och av en riktig lackerare.
Men någon timme kommer jag ändå att lägga på att slipa/polera bort lite flugor och någon rinning, så att man inte behöver skämmas alltför mycket på träffarna...
När det gäller Stäket på torsdag så blir det nog målfoto på om jag hinner..
Väntar nämligen på dörrsidor och servoslangar från Corvette Central, som nu ligger någonstans i svenska postens system...
Dock är detta bara en tillfällig "raggar-lack" som ska sitta nu över sommaren, och det blir först i vinter som den seriösa lacken kommer att göras i riktig lackbox och av en riktig lackerare.
Men någon timme kommer jag ändå att lägga på att slipa/polera bort lite flugor och någon rinning, så att man inte behöver skämmas alltför mycket på träffarna...
När det gäller Stäket på torsdag så blir det nog målfoto på om jag hinner..
Väntar nämligen på dörrsidor och servoslangar från Corvette Central, som nu ligger någonstans i svenska postens system...
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Jag var inne på Tidbloms hemsida (Corvette Sweden) för en high rise huv 73-82 tar dom 6875 Kr. den är i två delar så man kan limma och passa in den på plats. Medl. har 10% tror jag.
/Christer
/Christer
/Christer
-
- Rookie
- Inlägg: 84
- Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
- Ort: Fjollträsk
Re: Lite fixande med en 1971 Convertible
Det går tyvärr väldigt trögt, Chrippe...
Jag har haft OERHÖRT begränsat med tid det senaste halvåret pga av galet mycket att göra på firman, så jag helt enkelt varit tvungen att ställa åt sidan alla egna projekt.
Nya huven ligger i alla fall på plats, men det krävs nog ytterligare ca 30-50 timmars jobb för att den ska passa mot resten av karossen som jag vill att den ska passa..
Nu i söndags påbörjade jag faktiskt svetsningsarbetet på rutramen, vilket jag har försökt få tid till sedan i början av maj, när Svempa hjälpte mig att plocka ur rutan. Men det har skitit sig varje gång jag TRODDE att man skulle kunna få några timmar över..
Nya motorn har jag förvisso hunnit en bra bit på, och jag ska försöka klämma in några bilder på detta inom kort.
Jag har haft OERHÖRT begränsat med tid det senaste halvåret pga av galet mycket att göra på firman, så jag helt enkelt varit tvungen att ställa åt sidan alla egna projekt.
Nya huven ligger i alla fall på plats, men det krävs nog ytterligare ca 30-50 timmars jobb för att den ska passa mot resten av karossen som jag vill att den ska passa..
Nu i söndags påbörjade jag faktiskt svetsningsarbetet på rutramen, vilket jag har försökt få tid till sedan i början av maj, när Svempa hjälpte mig att plocka ur rutan. Men det har skitit sig varje gång jag TRODDE att man skulle kunna få några timmar över..
Nya motorn har jag förvisso hunnit en bra bit på, och jag ska försöka klämma in några bilder på detta inom kort.