Lite fixande med en 1971 Convertible

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Användarvisningsbild
Enebris
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 104
Blev medlem: tor okt 26, 2006 19:19
Ort: Staffanstorp
Kontakt:

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Enebris » mån jun 20, 2011 15:10

+1

Och du klarade dig från diverse flygfän vid lackering utomhus!?

Bra jobbat, kul tråd!

// Håkan
Stingray 70a coupe, LS1 350cui, 430 hk, 700R4.
7,75 sek@143,5 km/h på 201m (med 406,an)
7,29 sek@156,2 km/h på 201m (med LS1,an o 125 hk gas)

http://www.youtube.com/watch?v=P7y9L6Zl4_A
http://www.youtube.com/watch?v=R9m2vP8g ... e=youtu.be

Användarvisningsbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av gbak » mån jun 20, 2011 23:04

Det ser ju jättebra ut!

Undrar samma som inlägget ovan.
Funkade det att stå utomhus, med tanke på damm som virvlar upp från marken, flugor mm?
Eller räknar du med att få polera lite också?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h

Användarvisningsbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 474
Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
Kontakt:

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Mr SIXPACK » tis jun 21, 2011 7:17

Hej Jonas.
Skönt att se att du är på gång igen. Imponerande!!
Kommer du till Stäket på Torsdag?
Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se

Användarvisningsbild
Jonas Rohwer
Rookie
Rookie
Inlägg: 84
Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
Ort: Fjollträsk

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Jonas Rohwer » tis jun 21, 2011 22:35

Damm klarade jag mig faktiskt ifrån, men en del flugor blev det ju..
Dock är detta bara en tillfällig "raggar-lack" som ska sitta nu över sommaren, och det blir först i vinter som den seriösa lacken kommer att göras i riktig lackbox och av en riktig lackerare.

Men någon timme kommer jag ändå att lägga på att slipa/polera bort lite flugor och någon rinning, så att man inte behöver skämmas alltför mycket på träffarna...


När det gäller Stäket på torsdag så blir det nog målfoto på om jag hinner..

Väntar nämligen på dörrsidor och servoslangar från Corvette Central, som nu ligger någonstans i svenska postens system...

Användarvisningsbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Chrippe » lör okt 01, 2011 19:10

Jag var inne på Tidbloms hemsida (Corvette Sweden) för en high rise huv 73-82 tar dom 6875 Kr. den är i två delar så man kan limma och passa in den på plats. Medl. har 10% tror jag.

/Christer
/Christer 8)

Användarvisningsbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Chrippe » ons dec 28, 2011 22:15

Hur går det med fixandet ??

Hälsn. Christer
/Christer 8)

Användarvisningsbild
Jonas Rohwer
Rookie
Rookie
Inlägg: 84
Blev medlem: lör jun 12, 2010 2:46
Ort: Fjollträsk

Re: Lite fixande med en 1971 Convertible

Inlägg av Jonas Rohwer » ons aug 01, 2012 13:05

Det går tyvärr väldigt trögt, Chrippe...


Jag har haft OERHÖRT begränsat med tid det senaste halvåret pga av galet mycket att göra på firman, så jag helt enkelt varit tvungen att ställa åt sidan alla egna projekt.

Nya huven ligger i alla fall på plats, men det krävs nog ytterligare ca 30-50 timmars jobb för att den ska passa mot resten av karossen som jag vill att den ska passa..


Bild




Nu i söndags påbörjade jag faktiskt svetsningsarbetet på rutramen, vilket jag har försökt få tid till sedan i början av maj, när Svempa hjälpte mig att plocka ur rutan. Men det har skitit sig varje gång jag TRODDE att man skulle kunna få några timmar över..


Nya motorn har jag förvisso hunnit en bra bit på, och jag ska försöka klämma in några bilder på detta inom kort.


Bild

Skriv svar