På us forumet säger flera att det inte är möjligt att nå 1000hk på driven med ttix kittet
med större motorer har för mig du skrev att ni hade valt ett sådant hoppas ni löser målet
eller kanske ni får gå över till en f2 och coggbelt
mvh fredde
Som sagt, målet är 1000rwhp men vi kommer vara nöjda om vi når 950. Det är flera bilar i usa som har mellan 930-960rwhp med detta kit. Hur mycket effekt man får ut beror också på hur motorn är byggd och allt runtomkring. Vi har tex de nya större turboaggregaten och deras stora intercooler som är dubbelt så stor som den gamla, intercooolern har bara funnits tillgänglig ett par månader så det är nog inte så många som har haft möjligheten att prova. Vi är uppe i nästan 900 nu och vi laddar inte fullt(16psi), vi har provat att köra med maxboost och den har då lämnat ca 22psi så vi har 6psi ytterligare att ladda om vi vill- Tumregeln är ca 20-25hk/psi.
Vi håller på med en av våra egna bilar som är klar nu i veckan som har en F2a med Cog drivning, den kommer gå som showbil mellan loppen på STCC nu i början på oktober
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
vette.se skrev:Vi håller på med en av våra egna bilar som är klar nu i veckan som har en F2a med Cog drivning, den kommer gå som showbil mellan loppen på STCC nu i början på oktober
Kul det vill jag inte missa, när ska man titta, är det på gridshowen på lördagen
vette.se skrev:Fel av mig .. vi kommer ha två bilar som kör på lördagen mellan STCC loppen. Utöver vår Insane Racing bil kommer även DRM bilen vara med
Då blir det dubbelt så kul att se
Kommer CCS & Corvetteserien visa upp sig samtidigt ex.vis genom speaker info, informationstavlor vid bilarna m.m.
Hej Anders
Jag var ute och provkörde Görans z06 igår och du har verkligen fått till ett monster !!!
Matade på några växlar och 300 kmh kom VÄLDIGT fort hahaha...
Det gäller att ha en känslig gasfot.
Ska bli roligare att testa den med lite högre laddtryck men som jag sa till Göran ,
är nog bra å känna lite på bilen innan vi laddar på...
Var kan jag hitta en manual på boostkontrolern?
Johan w skrev:Hej Anders
Jag var ute och provkörde Görans z06 igår och du har verkligen fått till ett monster !!!
Matade på några växlar och 300 kmh kom VÄLDIGT fort hahaha...
Det gäller att ha en känslig gasfot.
Ska bli roligare att testa den med lite högre laddtryck men som jag sa till Göran ,
är nog bra å känna lite på bilen innan vi laddar på...
Var kan jag hitta en manual på boostkontrolern?
Mvh Johan Vetlanda
Kul att du gillade den
Manual till boostkontrollern finns på deras hemsida, sök på eboost2. Jag är dock tacksam om ni inte ändrar något för nu är den inställd på dynon för bästa boostkurva på varje nivå. Nu är det bara boost upp/ner som man behöver ändra beroende på hur snabb man vill vara
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"