Trailing arms,2" off set

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Trailing arms,2" off set

Inlägg av Hånta »

Hejsan igen :D

Jo funderar på att köpa sådana hära:
Corvette Trailing Arms, 2" Off-Set, Heavy Duty, 1963-1982


Available With Standard Off Set (P/N 23265)


Off-Set arms can accept 2" over the standard tire size and still give you the same recommended factory alignment. This added off-set dimension allows the weight to be centered so you get less wear and tear on the wheel bearings. Trailing arms are treated with rust prohibiting primer and epoxy paint and are supplied with polyurethane bushings. The product is built with ¼" C channel to eliminate water build up in your trailing arms.


Någon som har köpt sådana?
Tänkte om man köper sådana så kan man ha 10" breda fälgar.Men vilket ET mått ska man då ha på fälgarna?Nu har man 3,75" i backspacing om jag minns rätt,då borde man alltså ha 5,75" med dessa armar då eller hur blir det :?

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Stingray köpte en uppsättning sådana till sitt lilla mysprojekt. Kolla med honom. Finns nog bilder på dom i hans Projekttråd.
Kasta inte bäver i trähus.
claesson
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 147
Blev medlem: lör apr 07, 2007 21:08
Ort: Gotland

Inlägg av claesson »

bra tråd har också suttit och funderat på sådana. min fundering har då varit hur man gör med krängningshämmaren :?: finns de annan infästning och kortare krängare eller får man helt enkelt skippa dom då :?: där jag kollat på trailing arms rekomenderar dom 5" i backspacing till 10".
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Det är samma infästningar som för original det enda som är offset är den främre armen resten är lika.5 " backspacing låter rimligt (utan att ha kollat).Annars tar det nog i ramen.Krängningshämmaren tar också lite plats


Stefan
vetteforever
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 46
Blev medlem: tor jan 08, 2004 19:30
Ort: Grycksbo
Kontakt:

Inlägg av vetteforever »

Har offset trailingarmar på min 69coupe med 10" fälg 0 offset.
fick göra en spacer för fälgen tog i fjädern den är sänkt lite så änden på fjädern går precis kant i kant på fälg ringen. hade 275 50 15 på förut och dom gick precis fritt från skärm kanten satte sedan dit 275 60 15 men dom tar i så det blir till att byta igen det är lite otäkt att åka när det tar i och man vet att det är bara plast . så om jag mins rätt så skulle en 10" fälg med 4 3/4 back space passa på min bil utan att ta i något . men tänk på att när bilen hissas eller fjädrar ut så kommer fälgen närmare fjäder änden
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

Vad är vitsen med denna övning om man inte får på bredare däck som går innanför skärmarna?

För 275/50/15 får man väl på vanliga 8 tumsfälgar utan offset trailing arms.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Skriv svar