Bestyckning Holley 650DP

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mattias.Anteby
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: ons nov 07, 2018 23:00
Ort: Trollhättan

Bestyckning Holley 650DP

Inlägg av Mattias.Anteby »

Hej
Är det någon som vet hur jag ska bestycka min 650DP.
Motorn
327 -68 10:1 komp
Toppar vortec
Insug Edelbrock EPS
Kam xe274h comp cam
Manuell vxl
Hooker headers
2,5” avgas
Tack på förhand
//Mattias
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Bestyckning Holley 650DP

Inlägg av StingrayRacing »

Spontant skulle jag börja med att kolla att förgasaren är bestyckad som den var ny. Om inte bestycka tillbaka. Du bör kunna hitta info om detta på webben. Sen beroende på eventuella symtom får man gå vidare därifrån. Kolla dessutom med en vakuumklocka vad du har för vakuum och välj
tillskottsventilerna utifrån det. Sitter normalt 6.5 i. Se till att sätta klocka där du har fullt vakuum.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Bestyckning Holley 650DP

Inlägg av Stingray »

Det är HELT OMÖJLIGT att säga hur du ska bestycka din förgasare. Lambdasond är det som gäller för en korrekt bestyckning.

Man kan bara prova sig fram annars.
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Skriv svar