Motorbyte i C3 1974

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
cromwell
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 02, 2016 12:13

Motorbyte i C3 1974

Inlägg av cromwell »

Hej!

Jag fick veta om en C3 74:a som kommer snart att bli till salu...
Originalmotorn har tydligen helt rasat ihop så nu installerar säljaren dit en motor från en C3:a årsm. 1970.
Den motor ska endast ha gått ca 1000 mil sen den blev totalrenoverad.
Senast redigerad av cromwell den mån jun 26, 2017 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av hasseh »

Som alltid är det en prisfråga. Sen är det inte så himla svårt att, om motorn är OK skapa 100 hkr till.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
FreddanLS5
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 164
Blev medlem: tis aug 04, 2015 11:45
Ort: Stockholm

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av FreddanLS5 »

Tycker du den skulle vara lite på den trötta sidan så kan du ju trösta dig med att det både är lätt och billigt att trimma en CSB eller CBB !
cromwell
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 02, 2016 12:13

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av cromwell »

Jo, jag har hört att det ska vara enkelt att trimma dessa motorer! =)
Senast redigerad av cromwell den mån jun 26, 2017 21:41, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av hasseh »

Låter onekligen lite lustigt men kan ju vara en person som inte vill att du ska bli besviken på ditt köp.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
cromwell
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 02, 2016 12:13

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av cromwell »

"såna här bilar ska man inte förvara utomhus, för då rostar de bort på nolltid..."
-antar att det är så?

"dessa är sådana bilar att man KAN tröttna på att köra med dem efter man ägt dem i en vecka"
-hmmm, verkar konstigt, tycker många C3 ägare verkar älska sina bilar!
Senast redigerad av cromwell den mån jun 26, 2017 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
FreddanLS5
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 164
Blev medlem: tis aug 04, 2015 11:45
Ort: Stockholm

Re: Motorbyte i C3 1974

Inlägg av FreddanLS5 »

Fast vänd på det istället.. Hade han vart en god försäljare och försökt sälja den som världens bästa bil hade iaf jag blivit orolig.

Vad gäller trimm så kan vem som helst göra BPU-trim, allt som behövs är ett garaget/carport,Google och tumnycklar och hylsor ! Jag hade aldrig skruvat bilar eller motorer innan jag köpte denna och nu har jag bytt ut allt i topparna & snurran förutom veven (tackar Google) :D

Karln har i mina öron rätt. Antingen gillar man att pula och fixa och då passar en jänkare alldeles utmärkt, och för andra passar de mindre bra. Jag har restaurerat min i 2.5 år och nu när jag äntligen fått den kör och ut på gatan så har jag börjat gå i säljtankar. Antar att vissa visst kan tröttna efter två veckors körande... :wink:
Skriv svar