Holley Sniper EFI

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarvisningsbild
BlueBull
Rookie
Rookie

Re: Holley Sniper EFI

Inläggav BlueBull » tor nov 01, 2018 15:22

Hej. Har följt tråden då och då. En ganska intressant uppgradering. Tog mig lite tid att bestämma mig men beslutade mig till slut. Köpte dock inte paketet då jag läst mycket negativt om den soppapump som medföljer där. Köpte denna pump istället:
https://www.summitracing.com/int/parts/hly-12-600

Många har bytt den lilla pumpen som följer med i kittet både en, två och tre gånger. Det är ju riktigt jobbigt att bli ståendes någonstans för att soppa pumpen är kass. Och även om man får en utbytes så får man ta frakt och riskerar att tulla in den igen.

Jag kommer att installera den på min 67 Camaro i vinter och blir jag riktigt nöjd så blir det en sådan till corvetten också :)

Förra vintern uppgraderade jag styrningen i Camaron till en Steeroids kuggstång och jag blev så enormt positivt överaskad hur annorlunda bilen blev. Den absolut bästa utgiften jag har lagt på bilen, sagolikt

Vill bara säga att det är positivt att ni har tagit er tid att skriva och dela med er erfarenheter och bilder. Nu när det lider mot jul och man blir sugen på att skruva lite så är det ni gjort uppskattat och värdefullt. Tack än gång. mvh /Emanuel
Emanuel
-68 cab 454LS6 L71/M21

Användarvisningsbild
BlueBull
Rookie
Rookie

Inläggav BlueBull » tor nov 01, 2018 16:10

Glömde säga att det skrivs en del om att pumpen i kitet upplevs som högljudd av många. Den pump som jag valt ska vara både mera driftsäker och tyst.

Får väl hoppas att det blir så 8)
Emanuel
-68 cab 454LS6 L71/M21

Användarvisningsbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inläggav hasseh » tor nov 01, 2018 17:07

Har så här långt inte haft några problem med pumpen men men ta i trä...
Har också sett klagomål på att den skulle väsnas vilket ger mig funderingen att man kanske har bytt ut pumpen i de senare leveranserna?
Min är nästan knäpp tyst.
Ett svagt surrande kan höras 2-3 sekunder när man vrider på tändningen.
Att man skulle kunna höra något under körning, ja då jäklar är den brötig helt klart :D :D :D

Det enda jag kommer att byta ut så här långt är den slang som följer mot en plast dito.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."

Användarvisningsbild
mickeb454
Nykomling
Nykomling

Inläggav mickeb454 » tor nov 01, 2018 19:44

Hej på er här inne !

Köpte en sniper i vintras och kan bara säga att det har funkat klockrent .

Jag har tänkt dra ett rostfritt rör istället för den medföljande slangen nu i vinter .

Pumpen hörs bara som sagt ett litet tag innan man ska starta , men så står det ju också i instruktionerna :D
man skall inte starta förrän den har tystnat .

Mvh Micke

Användarvisningsbild
BlueBull
Rookie
Rookie

Inläggav BlueBull » fre nov 02, 2018 5:05

Låter ju bra. Det är ju alltid så med recensioner att man hör om de som inte funkar men aldrig om alla desto fler som är helt ok.
Men eftersom det faktiskt var flera som fått byta pump några gånger så ville jag reducera risken så mycket det går.

Får se om man kan göra en lite film av den installationen.

Finns det någon bild på hur ni satt lambda sonden?
Emanuel
-68 cab 454LS6 L71/M21

Användarvisningsbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inläggav hasseh » lör nov 03, 2018 11:33

Har tyvärr ingen bild på lambda montaget men den sitter efter collectorn svagt vinklad uppåt.

När det gäller ombyggnaden av lucköppningen så har de praktiska proven i verksamheten påbörjats med diverse små problem.
Fortsättning följer.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."

magnum
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inläggav magnum » lör nov 03, 2018 22:02

Hejs

Är det slang hela vägen från tanken????? Ser ju kanske lite b ut i så fall..
Kämpa på med lys öppningen Hasse!!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981

Användarvisningsbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inläggav hasseh » sön nov 04, 2018 8:16

Med i satsen är det en gummislag med för hela sträckan. Kommer själv att byta denna mot plastslang som man använder idag i många bilar.
Vintern är lång Kjell så jag jobbar på :D

magnum
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inläggav magnum » sön nov 04, 2018 10:14

Hejs

Låter bra det!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981

Återgå till "Corvette C3"