motorcykelförgasare

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » lör mar 28, 2015 23:46

Jag fick nån knäpp ide att testa ha mc förgasare på corvetten.
Så nu har jag byggt mig ett eget insug å ska testa hur det kommer funka.
som sagt så var det ganska trångt och att jag verkligen fått jaga milimeter överallt. men nu så börjar jag se ljuset igen nu när huven går att stänga + att min hei fördelare ryms... men tusan så fränt det ser ut =) hoppas det kommer funka lika bra som det ser ut =)
Bild
Bild

Bild
Senast redigerad av 1 kungricky, redigerad totalt 0 gånger.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » lör mar 28, 2015 23:52

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 0:07

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 0:09

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 0:20

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Användarvisningsbild
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1594
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av vett74 » sön mar 29, 2015 10:39

Jäklar va seriöst med eget insug 8)
hur stora är dom där förgasarna?
Tänkte så du får tillräckligt med bensin

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 10:54

keihin cvk 40 mm, egentligen hade väl 45 mm eller 48 mm varit mer idealiskt, men nu finns det inga såna till vettiga priser. men eftersom jag nu får nästan spikraka kanaler fram till ventilen så tror jag att flödeshastigheten kommer öka avsevärt så att dom ändå kommer räcka hyfsat långt. och bränslemängden brukar ju alltid gå att trixa med... har ju bredbandslambda så det borde inte vara så stort problem
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Användarvisningsbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av Jake » sön mar 29, 2015 12:32

Kul projekt, ska bli spännande att se hur tomgång och körbarheten bli :)
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
http://www.clubcorvette.se/forum/downlo ... 430879.jpg
http://www.clubcorvette.se/forum/downlo ... php?id=707

magnum
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3106
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av magnum » sön mar 29, 2015 13:01

Hejs

FRÄNT!
Håller mina tummar för dej!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 15:47

ja funkar det dåligt så blir det ju en jättefin bokhylleprydnad om inte annat =). och som jag försökt leta för att se om någon annan testat göra det på en chevasnurra, men har inte hittat någon som testat med keihin cvk . vet inte ens vad dom kan flöda ens.. nog har dom väl testat luftflödena men det är väl på mindre vaccum än som på holleyn..
så detta projektet sker helt utan vetskap om vad som kommer hända =) man ska ju chansa i livet sägs det =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön mar 29, 2015 16:34

Bild

söndagsnöjet består väl att göra packningar, choke, gasvajrar, och bränsleledningar.
så här kan man göra på köksbordet när man är singelkille =)

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

axelg89
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 234
Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
Ort: Stockholm & Tranås
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av axelg89 » mån mar 30, 2015 17:58

mycket läckert!

popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av popnit » tis mar 31, 2015 17:57

Ser jävligt häftigt ut! 8)

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tis mar 31, 2015 21:01

tackar för att ni gillar :lol: ska väl försöka med en uppstart här på någon dag, men att testa ute på vägen dröjer nog ett tag då det känns som om vi har 1 meter snö här och mer kommer det,
om den nu går 1/3 del så bra som det ser ut, ja då går den jävligt bra =) för när man tittar på den i verkligheten så ser den oerhört häftig ut, ger den själv 10 av 10 poäng för utseendet, så just därför dröjer det ett tag med uppstart,, ja så man får leva lite i drömmarnas värld först när man inte har någon aning om hur den kommer leverera,
men har läst nånstans att dom bromsade 230 hp med en volvo 4 med likadana 37 mm gasare, så nog ser jag framåt efter den motorn
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Användarvisningsbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 452
Blev medlem: ons jul 12, 2006 2:56
Ort: Bålsta

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av Hot Rod » ons apr 01, 2015 20:55

Skitfränt :D :D :D
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tor apr 02, 2015 20:57

trångt för fördelaren, fick dra kablarna genom botten isället

Bild

givetvis var det inte riktigt tätt så jag fick släppa lite och vaccumsuga in lite silicon, trycktestade med luft först, då funkar det med att suga in med dammsugare silicon i kylsystemet.

Bild

hmmmm sist gick då huven igen. men gör den det nu månne?

Bild
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tor apr 02, 2015 21:20

nu är ju detta insug bara ett test hur det kommer funka. funkar det bra så kommer jag göra ett i aluminium istället.
själva insuget är byggt av biltema avgasrör och scania rambalk. tror jag fått kapa och ändra på det typ hundra gånger, så då har den dragit sig lite då jag inte haft någon gig att spänna fast i. men nästa insug om detta funkar bra så har jag ju alla måtten =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » lör apr 04, 2015 8:32

Har haft igång den nu en snabbis och på den minuten jag hade det blev jag nästan förvånad. som sagt enligt lambdavärdena så gick den extremt snålt, ibland utom räckhåll för mätaren, så jag tänkte att gasar jag nu så måste den ju dö direkt då den inte fått upp tempen, men det gör den inte, inte den minsta tendens till att sucka.
och testade dra ut choken såg jag bara på lamdavärdena att jag gjorde det, gången ändrades knappt nånting.
kan konstatera på den minuten jag hade igång så blandar sig bränslet mycket bättre i jämförelse med gamla insuget och holleyn.
pga att jag inte kunde justera tomgången, bränsleläckage någonstans i djungelboet och diverse annat gjorde att jag inte hade igång den längre.
men det känns verkligen positivt hitills ut iallafall =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön apr 05, 2015 16:05

en kort länk med dålig bild hur den verkar gå oinjusterad och kall motor + att åtminstone 2 cylindrar får lite tjuvluft pga dåligt förgasargummi, ny siliconslang har beställts.. kan vara lite gammalt skit i förgasarna med då dom nog stått ganska länge.

https://www.youtube.com/watch?v=EYF4AQY ... e=youtu.be

sen återstår det bara se vad dom kan leverera. men är iallafall väldigt imponerad på hur bra den kan gå fastän värdena var oftast utanför vad bredbandslambdan mäter, och självklart för snålt
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön apr 05, 2015 18:55

glömde säga att den var riktigt stabil på tomgången. betydligt jämnare än med gamla insuget fastän lambdavärdena inte ens syntes på lamdamätaren. där är det också ett bevis på att med gamla insuget så rinner bränslet in i cylindrarna. det blir ju inte bättre med mina tokstora portar i topparna som är på 235 cc portade afr 220, gamla designen
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Användarvisningsbild
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av Hånta » mån apr 06, 2015 20:31

Jäklar så fränt :lol:
Norrlänningar, dom är då inte fega :!:
Tummen upp och ge inte upp i första taget.
Ingen kommer ihåg en fegis :D

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » mån apr 06, 2015 21:45

hahaha nä det är ju så hånta =) och jävligt kul om ingen annan hunnit testa det tidigare, att vara först nångång med nånting är ju ganska häftigt.
just nu väntar jag på lite nytt förgasargummi iallafall, kapade från en bit hydralslang tidigare som var lite för grov och det blev ju inte riktigt tätt. så när jag får den nya siliconslangen får man ju se om man får några värden i bredbandslambdan utan att dra ut choken... nåväl jag lyckade hitta nån glädjande nyhet åt mig själv och det var vad en liknande kehin flödade vid 10 in water och det var nästan 160 cfm. då var det bara räkna vad den flödar vid 28 in istället, och jag fick det till 267 cfm... alltså lite mindre än vad topparna mina flödar.

så nu ser jag verkligen framåt att få göra en testkörning... men tyvärr ligger det vita lappmöglet på vägen här än. men jag tror verkligen på detta iallafall =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » mån apr 06, 2015 22:59

den gick ju absolut inte dåligt tidigare, tog heller inte mer än 1,5 liter milen lugn landsväg.
men det är väl min nyfikenhet som gör att jag måste få prova
och med det gamla andningsorganet såg den ju ganska tråkig ut

Bild

men gick ju ändå ganska bra utan att behöva fuska. en länk till att få känna draget =) tidigare

https://www.youtube.com/watch?v=4DaEg5H ... e=youtu.be
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Användarvisningsbild
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av StingrayRacing » tis apr 07, 2015 19:26

Intressant experiment :-) Måste bevakas.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'

pppp
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 30
Blev medlem: tor aug 13, 2009 1:20
Ort: östersund

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av pppp » tor apr 09, 2015 18:55

Fräänt, har lekt med denna tanke fast på 454:a men inte fått tummen ur.
Samt att som du säger svårt att hitta prisvärda som är större, väldigt intressant att se hur det funkar.
Mvh Patrik

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tor apr 09, 2015 19:38

jag lär ju märka om dom räcker till. körde ju 12,48 med det förra insuget och holley 650 när jag precis byggt motorn färdigt. som dessutom inte var riktigt injusterad + inkörningsperiod så att jag växlade lite för tidigt.
nåväl räcker dom inte till så kommer jag testa göra en långsmal kanal emellan siamesportarna så den andra gasare kan hjälpa till lite, nackdelen då är att det blir svårare få till en stabil tomgång men på toppen kommer den att ge.
ja ska man ha större gasare än mina så får man bara 1 för det priset jag gett för fyra.
och dessa gasare har dom skrytit om att dom är som en insprutnings motor. men funkar med alla kamaxlar. även om man vill köra med lite laddtryck. ska man köra högre ladd så måste man byta plasttrottel locken
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » lör apr 11, 2015 21:02

jag har monterat nya förgasargummin , även synkat in lite lätt allt med luft mängd mätare, har ju försökt få upp värdena på lågfarten utan att byta lågfartsmynstycke. men har inte direkt lyckats me det än. vill ju först få en provtur för att se om jag behöver gå upp i alla register som det känns nu iallafall. ska nog försöka läsa på lite om förgasaren också om jag nu hittar nåt vettigt. men kan ju vara lite skit kvar i förgasarna som får lambdavärdena utom synhåll. som sagt måste få mig en provtur först...
men nåt annat positivt är ju att den inte glödtänder nåmer, jag har ju väldigt extremt kompförhållande som gjort att det alltid varit en balans mellan spikningar och glödtändning som jag varit tvungen välja glödtändning efter lugn körning. men har man nu gasat lite före så har det inte funnits några tendenser till glödtändning, alltså tidigare så rann soppan in i cylindrarna när man jämför med motorcykel förgasarna.
tog slut bränsle dessutom så jag fick hämta med dunk så hade dom slutat med 98 oktan , så jag fick ju tanka 95 å satte även lite oktanboster.
men varken riktiga spikningar eller glödtändning ville komma fram. fast man hör ju att gången blir ju defenitivt hårdare på 95
men nu har iallafall asfalten börjat visa sig. så provkörningen närmar sig..
sammanfattat vad jag tycker hitills av denna förgasaruppsättning i jämförelse med holleyn är ... ja allt. får jag bara dom att mata lite mer så man ser lambdavärdena iallafall så blir detta nog kanonbra =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » sön apr 12, 2015 13:33

nå nu har jag läst på lite iallafall. dom verkar extremt känsliga på luftfiltret. och jag som bara testat utan filter. att man fick t.e.x öka från 110 till 140 på huvudmunstycket bara av att ta bort luftfiltret på en viss cv gasare. själv har jag 155 på min nu.
så nu är ju frågan om jag ska börja ta mig tid för att bygga luftfilter grejerna. eller bara bestycka för provtur för utan luftfilter?
måste börja gräva lite på nätet om luftfilterurval och bestycknings sortiment
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tor apr 16, 2015 11:44

Och nu snöar det =(. i väntan på testkörning så får jag väl kolla andra diskusioner om separata spjäll.
här nån som verkar kunna

Med riktigt vassa kamaxlar med massor av överlapp så kommer man på tomgång och låga belastningar att fylla hela sitt plenum med intern-EGR gaser och det gillar motorn inget vidare (drivtrycket är ju ut i plenum eftersom trycket där är lägre än vad det är på avgassidan).

Med separata spjäll fyller man bara volymen fram tills spjällen och det är en väsentligt mindre volym. Gångstabiliteten stiger rejält.

Med separata spjäll kan man också ha "oändligt" stort plenum på en sugmotor, dvs rätt ut i atmosfären. Det är bra för effekten. Med ett gemensamt spjäll måste plenumet ha en begränsad storlek. Med ett mycket stort plenum kommer man få mer maxeffekt men tiden som det tar att tömma och fylla plenumet på luft är inte helt oväsentlig och det inverkar ju givetvis på responsen.

Så. Sammanfattningsvis. Separata spjäll ger bättre körbarhet och mer maxprestanda. Det sistnämnda ofta pga bättre fördelning mellan cylindrarna då det blir mer som flera encylindermotorer som sitter bredvid varandra än en motor med flera cylindrar som inverkar på varandras gasväxling.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

Re: motorcykelförgasare

Inlägg av kungricky » tor apr 16, 2015 12:14

det stämmer ju bra enligt hur han beskriver ... med en förgasare blir det ju luftväxling mellan cylindrarna, för mellan cylindrarna är det ju precis samma som det är när man har fullgas under ett lägre barometertryck, och barometertrycket är ju lägre i insuget än i avgassystemet. så det som händer när båda ventilerna står öppna kan nog alla räkna ut.... men nu är det slut med det då man har separata spjäll =) alltså skulle jag lätt kunna byta kamaxel från den jag nu har med 110 graders lobseparation mot en med 104 graders separation utan att få sämre på låga registret =)
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk

Skriv svar