Motorn dör när man trycker plattan i botten

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Anders_H
Rookie
Rookie
Inlägg: 75
Blev medlem: tis sep 05, 2006 20:54
Ort: Båstad

Motorn dör när man trycker plattan i botten

Inlägg av Anders_H »

Är det någon som kan hjälpa mig motorn dör när jag trycker plattan i botten och det är bara från stilla stående. Motorn är en 350 som är strokad till en 383 förgasaren är en holley 750cc med vaccum som andra steg.
AH Performance
Mardigan
Rookie
Rookie
Inlägg: 61
Blev medlem: mån maj 29, 2006 5:36
Ort: Tvååker

Re: Motorn dör när man trycker plattan i botten

Inlägg av Mardigan »

Det kanske skulle kunna vara tillskottsventilerna som inte öppnar alternativt att acc-pumparna/pumpen inte är rätt inställd eller inte fungerar. Tillskottsventiler finns för olika öppningstryck.
micvette
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 41
Blev medlem: mån jan 21, 2008 11:24
Ort: Åland

Re: Motorn dör när man trycker plattan i botten

Inlägg av micvette »

Anders_H skrev:Är det någon som kan hjälpa mig motorn dör när jag trycker plattan i botten och det är bara från stilla stående. Motorn är en 350 som är strokad till en 383 förgasaren är en holley 750cc med vaccum som andra steg.
Hade samma bekymmer, var fruktansvärt seg när jag köpte bilen,

Jag testade genom att köra mekaniskt så att portarna öppnades samtidigt, gick mkt bättre.

Blev så småningom förgasarbyte till en mekanisk 750cmf.
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: lör apr 23, 2005 0:37
Ort: Sollentuna

Re: Motorn dör när man trycker plattan i botten

Inlägg av Nexxus »

Jag har också problem, med att stillastående ge järnet, då boggar bilen totalt och vill dö.
Jag hade tidigare en Holley 750 vacum, bytte sedan till en Holley 650 vacum, och har nu tillslut stoppat i min renoverade Quadrajet.
Alla med samma problem, eller frågan är om det är problem med förgasarna, då all uppvisar samma symptom?
Kan ju vara något annat som spökar.
Får jag väl upp lite varv, då går bilen riktigt, riktigt bra, bra ös och tryck.
Kanske har jag ett för fritt flödande luftfilter?
Lite störande är det, men det finns hundra andra saker som är mer störande och som måste åtgärdas först :D
Skriv svar