Moderatorer

Vad tycker ni om vårt forum kontra det gamla.
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Moderatorer

Inlägg av Sandberg »

Jag tycker att det skulle vara bra med några moderatorer som tog ansvar för diverse delar av forumet.
Idag så har vi Owe som är supermoderator i alla områden och gjorde sitt sista inlägg juni 2005 med 28 inlägg i totalt sen starten, modererar säker bra men deltar ej i forumet vilket jag personligen tycker är en förutsättning för att göra ett bra jobb som moderator.
Stanley moderator tillsammans med owe i racingdelen totalt 2 inlägg.

Ämnen som "Garaget" och "Handla på nätet" ingen moderator angiven men det verkar funka ändå.

Jag tycker vi ska göra en insatts och hjälpa admin med detta jobbet, jag har all respekt för hans engagemang och tycker det fungerar som det gör idag men jag tror att det skulle tillföra mycket om det var några fler(och jag tror det finns flera som kan tänka sig att ställa upp om dom blev tillfrågade) mer engagerade forumdeltagare (medlemmar) som kunde ta på sig ansvar som moderatorer.

CCS är ju dock en klubb med nära 2000 medlemmar.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Bra talat Sandberg, Jag tycker att du är en lämplig man att ta på dig moderatorjobbet. Vad säger ledningen?

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

Gör jag gärna om det skulle efterfrågas.
Du är ju också aktiv och har varit med ett tag så jag skulle gärna föreslå dig till detta med om du är intresserad.

Tror dock att det finns många här med både mer intresse, kompetens och engagemang än mig.

Första frågan är ju dock hur klubben vill bedriva verksamheten.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Vet att detta har varit uppe på tapeten förrut och svaret på denna fråga var då att Moderatorerna verkar i det tysta. :wink:
På vilket sätt skulle det det föra forumet framåt om Moderatorerna postar oftare?
Kasta inte bäver i trähus.
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

Peter skrev: På vilket sätt skulle det det föra forumet framåt om Moderatorerna postar oftare?
Personligen tror jag att det oftast är moderatorer tillsammans med aktiva forummedlemmar som driver utvecklingen av ett forum, detta under förutsättning att dom deltar aktivt på forumet för att just utveckla det, det är ju oftast i debatter och diskusioner som ideer till förbättringar föds.
Om det sedan finns några moderatorer som kan diskutera, utveckla, föreslå åtgärder/förändringar etc. för forumansvarig "admin" och denna sedan inom sitt mandat tar beslut eller för frågan vidare så tror jag att det kan leda till ett mer dynamisk forum.

Om moderatorer ser som sin enda uppgift att sitta som en tyst administrativ polis och kolla att reglementet följs så driver det ingen positiv utveckling, vilket jag tycker är synd och desutom måste det ju göra moderatorsysslan tråkig.

Det är ju även välkännt att det är mer kreativt att arbeta i grupp och att beslut blir bättre om man baserar dom på flera olika åsikter :lol:
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Förstår tänket men har svårt att förstå varför just Moderatorerna måste vara med på diskutionerna.
Det e ju inte Moderatorerna som för forumet framåt utan medlemmarna av sagda forum.
Ett forum som bara består utan Moderatorer skulle väll på inget sätt vara mer offensivt än ett Forum med få Moderatorer.
Kolla bara på ett sådan forum som Zatzy.com där det finns horder av Moderatorer som leker småpåvar och skickar varningar och utesluter medlemmar lite hipp som happ,det e inget roligt forum.
Så länge vi sköter oss så ser iaf jag ingen nytta med att ha en massa moderatorer som vill sätta "sin färg" på tillvaron.
Kasta inte bäver i trähus.
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

håller helt med!
detta är nog ett av det bästa forumen man är medlem i,alla verkar sköta sig bra och moderatorerna är med när det behövs,har inget att klaga på 8)
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1050
Blev medlem: lör okt 25, 2003 23:53
Ort: Åmotfors/Värmland

Inlägg av ornet »

Jämfört med dagens forum skulle jag inte vilja ha motsatsen.
Håller med Peter.
Inläggen avgör inte om en moderator gör ett bra jobb.
Ett forum med moderatorer som har inställning "jag vet ändå mest" och som fungerar som ägare till forumet vill jag absolut inte ha.
Kan ju vara svårt att vara tjenis med alla och samtidigt vara domare och kunna sköta detta rättvist.

Tips och förslag borde vi dock få lite mer fart i om det finns ett behov av detta.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Inga fler moddar här på forumet tack!! Men en eller max 2 till Adminer hade inte varit fel så stackars Tommy slapp göra allt själv och fatta beslut själv. Jag vet att han gillar Banaanerrr och sugrör! Så han kan ha roligare menar jag än att bli påhoppad imellanåt av sånna som oss.

GUD HAR TALAT!


:wink:
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

frisk skrev:Inga fler moddar
GUD HAR TALAT!
:wink:
Ja den vill man ju inte argumentera med för då blir man väl av med biljetten till pärleporten :shock:
"I REST MY CASE"
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol:

""Jag tänker leva fram tills till jag dör
Om gud är god så spelar det ingen roll vad jag gör
Om himlen inte finns så får jag passa på nu
Tänk en gång så du"" (DLK)

:)
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

frisk skrev::lol:

""Jag tänker leva fram tills till jag dör
Om gud är god så spelar det ingen roll vad jag gör
Om himlen inte finns så får jag passa på nu
Tänk en gång så du"" (DLK)

:)
Var har du fått dom här flumiga tankarna från Frisk? :?

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

hmmm tänkte bara tebax på ungdomens dagar...
men om jag ska citera DLK kanske det passar bättre med...

""Dricka sprit! Och hålla käften! Dricka sprit! Och hålla käften dricka billig sprit.... """

:lol:

Det e ju fredag! :) Solen skiner och imon ska vetten ut på en tur :D
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Det funkar alldeles utmärkt att skicka ett PM om ni har synpunkter så tittar jag på dom... jag är ändå inne varenda dag och tittar igenom alla nya inlägg och så... och precis som Peter säger, ett nytt zatzy vill vi inte ha....

Min personliga åsikt är att ska man ha moderatorer så ska det nog vara såna som inte har varit med o tjötat här sedan starten, minns väl argumentationerna de flesta av er hade mot mig när jag plockade bort inlägg jag ansåg olämpliga.

Och vad det gäller de få moderatorerna vi har, Ove bland annat så håller dom koll och meddelar mig eller diskuterar med mig om det skulle vara nåt speciellt.

However, anser majoriteten att vi behöver fler moderatorer så skulle jag vilja veta varför, vad är det som föranlett detta? Har det hänt nåt på forumet som inte passar och som jag missat?

Hur kom det sig att frågan kom upp precis just nu ?

Sandberg: Vad det gäller "Garaget" och "Handla på nätet" med flera så är dom inte moderatorslösa bara för att det inte står nån mod. Jag moddar ju där bland annat

Om någon dock känner att det här kan vara en kul grej att göra... och som är NEUTRAL och vill hjälpa till så har jag inga prblem med att göra någon till mod.

Sandberg: VIll du modda "Garaget" och "Handla på nätet" ett tag då?

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

Stingray skrev: Min personliga åsikt är att ska man ha moderatorer så ska det nog vara såna som inte har varit med o tjötat här sedan starten.

Jag har ju tjötat här sen 2004.

However, anser majoriteten att vi behöver fler moderatorer.

Majoriteteten anser ju att det är bra som det är.

Hur kom det sig att frågan kom upp precis just nu ?

Jag tittade i gamla trådar och konstaterade att när det föreslås nått nytt så är det sällan det kommer till action, Styelsen ska fundera, inget svar, etc etc.
Jag kan förstå att det blir så då det är idiellt arbete och vår styrelse inte verar vara dom mest förändringsbenägna och tänkte därför att det kunde vara bra om fler engagerade sig och delade på bördan.


Om någon dock känner att det här kan vara en kul grej att göra... och som är NEUTRAL och vill hjälpa till så har jag inga prblem med att göra någon till mod.

Kändes nog som du skrek "neutral" till mig och kan bara hålla med om att jag är färgad av min tid här på forumet och med klubben samt de diskussioner som varit, och de resultat som dessa diskusioner lett till.

Sandberg: VIll du modda "Garaget" och "Handla på nätet" ett tag då?

Tack för erbjudandet men med hänvisning till ovan tror jag inte det är en bra ide.

Sandberg i de blå :wink:


Tommy
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Skriv svar