Bilkapning i Göteborg?

Här kan du efterlysa stulna Corvetter och Corvette-delar/tillbehör. Stulna objekt ska vara polisanmälda!
Tänk på att ta bort din efterlysning om det stulna återfås!
Erling
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jan 19, 2011 10:41
Ort: Göteborg-Billdal

Bilkapning i Göteborg?

Inlägg av Erling »

För en månad sedan utsattes jag till försök till bilkapning. Körde i Alle´n där en Hondai Jeep Svart med killar i 25 årsålern med nysvenskar retade sig på att jag körde nercabbat med classisk musik, märkte att dom körde efter mig hur jag än svängde. Drog upp mot Johanneberg men de kom ikap på grund av trafik. 4 bilar bakom på Eklandagatan går 2 killar ur bilen, jag reagerar blixtsnappt genom att köra mot trafiken ner mot Liseberg och tränger mig in strax innan trafikljuset och dom kör på trotoaren, då drar jag järnet mott rött och Hondaien sitter fast på Eklandasidan och jag försvinner vid Liseberg och ut på motorvägen. Efter det kände jag inte för att åka in till stan och träna den dagen. Nu ligger det en Elbatong i bilen. Känns som våldet har flyttat hit från Brasiljen eller något liknande.
Så Killar o Tjejer var observanta på att sådant här exsisterar alldeles inpå oss på grund av säkerligen Avundsjuka att man har denna typ av bil.

Erling med höger Blyfot.
Harry
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: Bilkapning i Göteborg?

Inlägg av Vettemannen »

Erling skrev:För en månad sedan utsattes jag till försök till bilkapning. Körde i Alle´n där en Hondai Jeep Svart med killar i 25 årsålern med nysvenskar retade sig på att jag körde nercabbat med classisk musik, märkte att dom körde efter mig hur jag än svängde. Drog upp mot Johanneberg men de kom ikap på grund av trafik. 4 bilar bakom på Eklandagatan går 2 killar ur bilen, jag reagerar blixtsnappt genom att köra mot trafiken ner mot Liseberg och tränger mig in strax innan trafikljuset och dom kör på trotoaren, då drar jag järnet mott rött och Hondaien sitter fast på Eklandasidan och jag försvinner vid Liseberg och ut på motorvägen. Efter det kände jag inte för att åka in till stan och träna den dagen. Nu ligger det en Elbatong i bilen. Känns som våldet har flyttat hit från Brasiljen eller något liknande.
Så Killar o Tjejer var observanta på att sådant här exsisterar alldeles inpå oss på grund av säkerligen Avundsjuka att man har denna typ av bil.

Erling med höger Blyfot.
Förstår din oro, detta är ju otäckt. Brottsligheten är nära inpå överallt i vårt avlånga land.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Skriv svar