Stöld av delar

Här kan du efterlysa stulna Corvetter och Corvette-delar/tillbehör. Stulna objekt ska vara polisanmälda!
Tänk på att ta bort din efterlysning om det stulna återfås!
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Stöld av delar

Inlägg av Torch Red »

Inlagt av Arne Nilsson eftersom Micke har haft knepigt att logga in. Lite uppgifter finns även på klubbens Facebooksida.

Min Grand Sport cab blev alltså av med hjul, bromsskivor och bromsok (röda) någon gång mellan den 5 och 7 mars. Den stod då plan 1 i ett låst garage i tre plan för enbart långtidsparkering här på Kungsholmen. Tillträde till garaget sker endast med nyckelbrickor, och ingångarna övervakades med kameror. Kameran innanför garageporten stals samtidigt med hjulstölden. Min bil var larmad och försedd med två låsmuttrar på varje hjul. Inga säkerhetsåtgärder hjälpte dock, utan tjuven/tjuvarna slog sönder sidorutan, inaktiverade larmet, pallade upp bilen på cementblock och skruvade av hjulen. Sedan garnerade de en av bultcirklarna med låsmuttrar i en sorts gest av överlägsenhet. De aktuella däcken är Michelin Pilot Super Sport XL 325/30 R19 105Y respektive 275/35 R18 99Y. De monterades förra våren på originalfälgarna, femekrade silverkrom. Polisen avskrev ärendet direkt eftersom det inte fanns några bilder på tillgreppet från övervakningskameran. Man besökte aldrig brottsplatsen, liksom Gjensidiges skadereglerare Lars Liljeborg på Nordisk Yacht Assurance AB.
Jag har alltså informerat CCS Sweden försäkringskontakt Björn Antonsson om stölden, så att han följa upp hanteringen hos Gjensidige där jag har min klubbförsäkring.
Micke Levay, medlem nr 4492.
Hjulmannen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: sön mar 26, 2017 20:28

Re: Stöld av delar

Inlägg av Hjulmannen »

Sådana här hjul, antar jag?
Bilagor
CIMG1674.JPG
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Stöld av delar

Inlägg av Torch Red »

Exakt. Det är ju precis dessa. Jag försökte själv lägga in denna bild men jag grejade inte att få ner bildstorleken.
Skriv svar