Eckler's och rabatt

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Eckler's och rabatt

Inlägg av gbak »

Är det någon som vet hur mycket rabatten är hos Ecklers och räcker det bara att säga att man är medlem i CCS för att få den?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

Inlägg av KrilleN »

Hej
Japp säg bara att du är med i clubcorvettesweden och ditt medlemsnummer.
Tror rabatten är 10%


Krille N
Användarens profilbild
Magnusz
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jan 22, 2004 15:05
Ort: Knivsta

Ingen Rabatt

Inlägg av Magnusz »

I Januari var jag och handlade i butiken i Titusville, Frågade om rabatt för CCS men hon var inte medgörlig. Bara om man gick med i ngt resoration club eller vad hon svamlade om.
Corvette 1988:a / 1675
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Så vi har ingen rabattkod att uppge vid beställning hos Ecklers?
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 387
Blev medlem: ons okt 29, 2003 23:26
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Som medlem i cluben har du ett speciellt kundnummer och rabatten varierar från del till del. :? :?
Stefan
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Var hittar jag det kundnumret någonstans, eller vem kan upplysa mig om det?
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Det är bråttom, beställningen är redan lagd...
Har vi en rabatt vill jag utnyttja den, var hittar jag nämnda kundnummer till Ecklers?
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lars J »

MJ skrev:Det är bråttom, beställningen är redan lagd...
Har vi en rabatt vill jag utnyttja den, var hittar jag nämnda kundnummer till Ecklers?
Har för mig att Janne Strandberg kan det där!
Janne har tel 0708-636367. Har Janne kundnumret så lägg gärna ut det så fler kan utnyttja det.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

Det är riktigt att det finns ett kundnummer för att få rabatt på Eckler's.
Dock tänker jag inte lämna ut det till vem som helst. Det minsta kravet är att man är klubbmedlem. Det skall löna sig att vara medlem.

Så det går bra att ringa mig och uppge medlemsnummer så kan ni få det, inga problem.

Men ni skall få en liten ledtråd: Den uppmärksamme läsaren av Corvettemagasinet (som jag som läser från pärm till pärm) observerade att i CM Vårnumret 2002 finns kundnumret i Eckler's annons. Så där kan ni leta.

Observera att ibland kan personalen på Eckler's vara - hur skall jag uttrycka det - inte alltid så "kundserviceinriktad" - så stå på er om man inte svarar på mail etc. Är man däremot "dum och snorkig" mot damerna där, så lär nog inga kundnummer hjälpa.

Åker man till Florida och besöker Titusville och beställer corvetteprylar i god tid (det är ofta backorder/restnoterat) så kan man tjäna många sköna slantar.
Ni vet väl att på en Atlantflygning får man ha två resväskor per person à 32 kg. Är man två så får man rum med 128 kg corvettedelar. Så det är då enkelt att finansiera en flygbiljett, förlåt två, för hustrus eller flickväns väskor är värdefulla här.
Tänker man sen på att ett par LEE-eller Levisjeans bara kostar $20-35 så finns här pengar att tjäna.
Ett tips när man packat allt man handlat är att ta bort alla lappar, kvitton etc från prylar och kläder, för då är de intressanta när man klivit ur planet vid hemkomsten. Men begagnade klader och varor får man ju föra med sig. Bara ett tips.

Det finns ett annat ställe som vi kan få 10% rabatt på. Det heter www.vettecollectibles.com. Om man beställer på deras hemsida och uppger koden SWEDEN som promotional code så får man rabatten.

Lycka till.

Janne





Lycka till
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Janne Strandberg skrev:Den uppmärksamme läsaren av Corvettemagasinet (som jag som läser från pärm till pärm) observerade att i CM Vårnumret 2002 finns kundnumret i Eckler's annons. Så där kan ni leta.
Tack! :D Det var allt jag behövde veta.
Användarens profilbild
Don Tomaso
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 477
Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
Ort: Torsås By utanför Växjö

Inlägg av Don Tomaso »

Hej!

Beställde hos Zip i januari för knappt 1000$, fick 10% rabatt utan att ens be om det. Det är service. 8)
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

MJ skrev:
Janne Strandberg skrev:Den uppmärksamme läsaren av Corvettemagasinet (som jag som läser från pärm till pärm) observerade att i CM Vårnumret 2002 finns kundnumret i Eckler's annons. Så där kan ni leta.
Tack! :D Det var allt jag behövde veta.
Tyvärr var jag försent ute, har redan fått grejorna...
(När man vill ha grejorna snabbt brukar det ta tiiid, nu blev det omvänt :wink: )
Skriv svar