Spårsändare tracker

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
Rys
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: ons okt 23, 2013 18:08
Ort: Örebro

Spårsändare tracker

Inlägg av Rys »

Är det någon som har installerat en spårsändare i sin vette?
Finns flera märken att välja på och skulle vara intressant och hör era åsikter om detta.
Fyller dom sin funktion dvs är dom tillräckligt bra vad gäller täckning och batteritid?
I flera artiklar så kan man läsa om att bilar har hittats i utlandet. Då funderar jag på om det kan vara så att man haft stör utrustning påslagen här i landet så inga larm når larmcentral eller ägare. Eller kan det vara så att polisen inte prioriterar ett larm om en bilstöld?
Tyck gärna till om spårsändare!

Mvh
Roland
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Spårsändare tracker

Inlägg av Torch Red »

Jag har en MiniFinder i Corvetten. Det går att montera lite olika avkännare för att konstatera om något otrevligt håller på att hända. Den funkar i hela Europa. Genom att slå på den via telefonen så vet man att den står på en plats med täckning. Kontantkort ingår men måste fyllas på med en hundralapp per år för att vara aktivt. Jag ser på min egen mobiltelefon var bilen är och kan följa den om den åker. Det går att se till att den ringer fler mobiler vid larm. Om den larmar så har jag en signal i telefonen som låter som en amerikansk brandbil, går inte att missa. Jag betalade cirka 4 000 för den och monterade själv. Corvetter har ju plastkaross så det finns många platser att montera den på. Har fungerat klanderfritt i två år hittills.
Användarens profilbild
Vettefan
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 132
Blev medlem: sön aug 03, 2014 18:41
Ort: Täby

Re: Spårsändare tracker

Inlägg av Vettefan »

Funderar på en SweTrack..
CCS# 4248
Corvette C6 2008 Crystal Red, såld
Corvette C7 Z06 2016 Fusion Gray
Användarens profilbild
Rys
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: ons okt 23, 2013 18:08
Ort: Örebro

Re: Spårsändare tracker

Inlägg av Rys »

Tack för era svar.
Vilken minifinder är det du har? Har hittat två olika. En som heter redKnows minifinder och minifinder pico.
/roland
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Spårsändare tracker

Inlägg av Torch Red »

Redknows har jag.
Skriv svar