Plasta på scoop

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Plasta på scoop

Inlägg av hasseh »

Finns det någon i gamla Skaraborg eller dess närhet som kan hjälpa mig att plasta på ett scoop på min huv.
Mot ersättning givetvis.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Plasta på scoop

Inlägg av hasseh »

Ingen som vet.....?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Plasta på scoop

Inlägg av Lars J »

Om du skall plasta på ett scoop så tänker du väl lackera huven efteråt kan jag tänka! Då kan du väl kolla med någon billackerare lokalt om de kan hjälpa dig eller om de kan rekommendera någon som gör själva plastningen. Har man inte jobbat med glasfiber tidigare så kan det vara lurigt att få det bra själv första gången :!: Bifogar en länk om du vill försöka själv och det finns säkert flera länkar att kolla på. Lycka till!

http://ajden.se/glasfiber/glasfiber.pdf

/Lars/
Senast redigerad av Lars J den ons mar 09, 2016 17:25, redigerad totalt 1 gånger.
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Plasta på scoop

Inlägg av hasseh »

Tack Lars för svaret. Jo jag har kollat med et flertal billackerare och några som tidigare jobbat med båtar men inget positivt svar från någon.
Tidigare hade vi en kompositutbildning där jag bor men ingen av de som gick där och som jag fått tag i vågar sig på det heller.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Skriv svar