Fäste till nummerskylten fram på C6:an.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
PerM
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 27
Blev medlem: sön jan 29, 2006 16:07

Fäste till nummerskylten fram på C6:an.

Inlägg av PerM »

Har precis bytt min C5:a mot en grå C6:a :D som tyvärr har skruvhål i fronten :( från tidigare skylthållare (bred skylthållare), antar att man måste lägga igen hålen och lacka om fronten om man vill flytta ner skylten?

1. Någon som har förslag på fäste som döljer skruvhålen?
2. Någon som har förslag på fäste om man flyttar ner skylten
3. Annat föslag?

/C6 manuell låda och Z51-paket :lol: :lol: :lol:
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Kolla på www.jannesvettar.se

Han har fästen tillsalu :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
LJ
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 40
Blev medlem: ons jan 18, 2006 11:11
Ort: Växjö

Inlägg av LJ »

Annars kan du göra som jag. Borra ett litet hål i nederkant på skylten och fäst en fjäder mellan hålet i skylten och gallret i luftintaget. Skylten står då lite lutad i luftintaget, och vill du att den inte skall synas fäller du bara upp den. Jag har också spräckt en smal gummislang och satt på underkant på skylten så att den inte skaver på lacken.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

LJ skrev:Annars kan du göra som jag. Borra ett litet hål i nederkant på skylten och fäst en fjäder mellan hålet i skylten och gallret i luftintaget. Skylten står då lite lutad i luftintaget, och vill du att den inte skall synas fäller du bara upp den. Jag har också spräckt en smal gummislang och satt på underkant på skylten så att den inte skaver på lacken.
Hej
Kan du posta bilder :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Jag har satt skylten under motorn på vindavisar listen den, funkar skit bra :P Syns inte och har inte blivit stannad än så länge..
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Lars Jakobsson skrev:Jag har satt skylten under motorn på vindavisar listen den, funkar skit bra :P Syns inte och har inte blivit stannad än så länge..
Risken är stor att du åker på böter om inte skylten syns :(

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Den syns om man lägger sig ner :P

Dom kan ju inte hävda att den inte sitter där, och i en del fall så är den helt synlig... Och skulle dom mot förmodan ta några kr nån gång så är det lätt värt det mot att åka runt med den fastskruvad i spoilern.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Tja

Inlägg av Ingo »

Lars Jakobsson skrev:Den syns om man lägger sig ner :P

Dom kan ju inte hävda att den inte sitter där, och i en del fall så är den helt synlig... Och skulle dom mot förmodan ta några kr nån gång så är det lätt värt det mot att åka runt med den fastskruvad i spoilern.
Frågan är om det inte är bättre att köra utan än att ha den felaktigt monterad..
Att tappa skylten är ju inget brott.... :roll:
glider
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 41
Blev medlem: mån feb 07, 2005 6:34
Ort: Dalarna

Inlägg av glider »

Lars Jakobsson skrev:Den syns om man lägger sig ner :P

Dom kan ju inte hävda att den inte sitter där, och i en del fall så är den helt synlig... Och skulle dom mot förmodan ta några kr nån gång så är det lätt värt det mot att åka runt med den fastskruvad i spoilern.
Vad är det dom tar nu, 1500 eller 3000kr för det? Dom har ju tyvär börjat bry sig om att man kör utan skylt nu när det är en del kameror som ska fota skyltarna.
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 101
Blev medlem: ons nov 09, 2005 21:03
Ort: Täby

Inlägg av Jonne »

Det kostar 1500kr om skylten inte är "väl synlig under färd". Sen spelar det ingen roll om den finns eller ej, det är samma pris.
Och "väl synlig under färd" betyder att polisen ska kunna läsa skylten från vägkanten, vid möte eller i sin backspegel.
Har personlig erfarenhet av detta för min skylt hänger på gångjärn och förvinner vid ca 60 blås.
LEV SNABBARE !
lasse kock
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 06, 2007 18:49
Ort: haverdal

Inlägg av lasse kock »

Tjenare Per.
Ja du, det är ju så att alla förslag är bra utom dom som är dåliga.
Detta är en sak som har stötts och blötts på våra corvetteforum. En sak kan vi konstatera, att det kostar pengar att vara fåfäng, åkte faktiskt själv dit när jag körde C5. på min C6,a löste jag det på så sätt som på länken, 2 st tillbockade aluminiumstag (dom syns i underkant) och plåten på det. Ser faktiskt inte så tokigt ut. Av många dåliga förslag får man ta det minst dåliga.
lycka till mvh.. Lasse Kock


http://picasaweb.google.se/L.Vincents/C6
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Har fått böter på tidigare bilar, men ett klick i en fartkamera i ett oförberett ögonblick så är det snabbt insparade pengar.

Sen är ju inte alla snutar idioter heller, dom flesta har viktigare saker att bry sig om.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
lasse kock
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 06, 2007 18:49
Ort: haverdal

Inlägg av lasse kock »

O:K, men åtminstone jag har en j....R förmåga att råka ut för dom som inte lägger fingrarna emellan. Mötte en polisbil mellan två rondeller, tänkte inte så mycket mer på det(och för en gångs skull höll jsg rätt hastighet) men rätt som det var var han i häcken" MED BLÅLJUS"på, körde om , stoppade och bötfälde mig. Vad sägs om det? Försökte prata med honom, men det var helt omöjligt. Nej ! inte en gång till, då har jag helre plåten på, på ett någotsånär vettigt sätt, även om det svider.
Lev väl......Lasse.
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Fick en flygande besiktning i söndags, inga böter för nånting!
Dock rekommenderade dom att jag flyttade reg skylten, men som sagt.. inga böter!
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Användarens profilbild
Corvgubben
Rookie
Rookie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre jan 11, 2008 17:44
Ort: Åkersberga

Inlägg av Corvgubben »

Hej!
Jag var på Vette.se igår lördag. Mycket fin lokal i Arlandastad. Anders höll på att mappa nån Vette och allt verkade mycket seriöst. Men det jag skulle säga till tråden var att de hade praktiska skylthållare, som till och med gick att fälla in om man vill så att skylten helt försvinner. Då behöver man inte skruva i fronten utan kan fästa den undertill. Kommer själv att inhandla en sådan snarast. Risken är väl att det blir både B&B dämpare och Vararam så småningom. Ha det! / Carle
I himlen kör alla Corvette!
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 132
Blev medlem: mån maj 28, 2007 18:40
Ort: Västerås

Inlägg av Jari »

Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Inlägg av COOLMACHINE »

Jari skrev:Det här var inte snyggt: http://www.blocket.se/vi/16195462.htm?ca=9_s
Verkar mystiskt det står ett helt annat regnummer längst ner på sida än det som sitter på bilen? :roll:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Inlägg av Lars Jakobsson »

Detaljer...;)

Om inte annat så är den väldigt prisvärd.....den har ju inte mer än stått där i ett år nu... 8)
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Inlägg av bengtsson »

Näe, där var ju inte så snyggt att sätta den precis.. :lol: Någon som har någon bra ide för skylten? :?: På C5:an hade jag den i gångjärn under stötfångaren, men det går ju knappt på C6:an för den släpar ju nästan i marken då, och den kommer så långt bak om man ska hitta något bra ställe att skruva fast den. Har kört utan i en vecka nu, det har ju oxå funkat bra. :roll:
Vore bra om någon har någon bra ide, gärna kort på hur ni löst det.

/ Bengtsson
Skriv svar